دانستنی‌های سفر

آشنایی با گردشگری پزشکی در ایران یا توریسم درمانی

‌‎گردشگری پزشکی یا همان توریسم درمانی شاید لفظی غلط انداز باشد که برای کشور میزبان هزینه‌های درمانی را به همراه دارد اما این طور نیست و جالب است بدانید که گردشگری پزشکی یا توریسم درمانی یکی از سودآورترین منابع در حوزه گردشگری است که کشورهای میزبان از آن استقبال می‌کنند. این روزها در این حوزه گردشگری، ایران توانسته است خوش بدرخشد و شهرهایی از ایران نیز در زمینه پزشکی به شهرت جهانی رسیده‌اند که حتی بسیاری از چهره‌های مطرح در دنیا برای توریسم درمانی به ایران سفر می‌کنند در این مقاله از هومسا قصد داریم تا با گردشگری پزشکی در ایران آشنا شویم و به معرفی مقاصد پرطرفدار آن بپردازیم.


ایران کشوری مستعد در زمینه گردشگری پزشکی

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید ایران در طول یک سال قریب به یک میلیون گردشگر ظرفیت دارد که برای نیاز به خدمات درمانی پزشکی به ایران سفر می‌کنند. اگر سالانه این حجم از توریست وارد ایران شود هفت میلیارد دلار از حوزه توریسم درمانی از طریق گردشگران پزشکی وارد ایران خواهد شد که این رقم قابل توجهی است.

توریسم درمانی و گردشگری سلامت

در ایران گردشگری سلامت شامل سه بخش است که هر کدام در زمینه‌ای جاذبه‌هایی برای گردشران دارند که ایران را برای سفرهای سلامت خود انتخاب می‌کنند که از جمله آنها:
• گردشگری پزشکی
• گردشگری طبیعت درمانی
• گردشگری تندرستی

ایران کشوری مستعد در زمینه گردشگری پزشکی

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید ایران در طول یک سال قریب به یک میلیون گردشگر ظرفیت دارد که برای نیاز به خدمات درمانی پزشکی به ایران سفر می‌کنند. اگر سالانه این حجم از توریست وارد ایران شود هفت میلیارد دلار از حوزه توریسم درمانی از طریق گردشگران پزشکی وارد ایران خواهد شد که این رقم قابل توجهی است.

بهترین مقصدها برای گردشگری پزشکی

یکی از حساس‌ترین زمینه‌های گردشگری توریست‌هایی هستند که به دلیل جاذبه‌های پزشکی ایران را مقصد خود می‌دانند زیرا کشور ما در زمینه پزشکی در جهان حرفی برای گفتن دارد و قدمت طولانی در زمینه پزشکی دارد و پزشکان به نام زیادی در جهان ایرانی هستند. در ادامه با بهترین مقصدهای گردشگری پزشکی آشنا خواهیم شد.

یزد؛ بهترین مقصدها برای گردشگری پزشکی

این شهر علاوه بر جاذبه‌های گردشگری و آثار باستانی در یزد؛ در زمینه گردشگری پزشکی نیز خوش درخشیده است و. به دلیل بیمارستان‌های مجهزی که دارد از امکانات پزشکی بالایی برخوردار بوده و هر ساله بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی سفر به یزد را برای جاذبه‌های درمانی که دارد انتخاب می‌کنند.
• وجود ۵۴۵ پزشک متخصص،
• ۹۱۵ پزشک عمومی،
• ۳۰۰ دندانپزشک
• ۱۵ بیمارستان دولتی


جاذبه‌های پزشکی یزد برای توریست‌های درمان‌جو

• زمینه‌های ناباروری

اولین بیمارستان تخصصی ایران در زمینه ناباروری در شهر یزد افتتاح شد که بعد از آن مورد استقبال بسیاری قرار گرفت.

• جراحی قلب

در شهر یزد جراحان قلب فوق تخصصی وجود دارد که بسیاری از بیماران برای درمان مشکلات قلب و عروق به یزد سفر می‌کنند.

اقامت در یزد

اگر برای درمان و جاذبه‌های پزشکی یزد به این شهر سفر می‌کنید قبل از حرکت به سمت مقصد اقامتگاه خود را رزرو کنید که بهترین راه و آسان‌ترین روش رزرو آنلاین اقامتگاه در یزد است.

مازندران؛ بهترین مقصدها برای گردشگری سلامت

مازندران یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری است که طبیعت‌گردان بسیاری را هر ساله به خود جلب می‌کند علاوه بر این به دلیل موقعیت جغرافیایی مازندران که در رشته کوه‌های البرز واقع شده است چشمه‌های آب گرم بسیاری در این استان قرار دارد که مورد استقبال بسیاری از درمان‌جوها قرار می‌گیرد. آب تنی در چشمه‌های آب گرم خواص بسیاری دارد.
اگر شما نیز قصد اقامت در مازندران را دارید رزرو آنلاین اقامتگاه در مازندران از سایت هومسا بهترین گزینه پیشنهادی است که در کوتاهترین زمان اجاره بهترین اقامتگاه در مازندران را می‌توانید انجام دهید.

گیلان؛ بهترین مقصدها برای گردشگری پزشکی

یکی دیگر از مقاصد مناسب برای جذب گردشگری پزشکی استان گیلان است که بیمارستانی بین‌المللی در این شهر واقع شده است که بیمارستان قائم نام دارد و توانسته است گواهینامه بین‌المللی ACI را از کانادا کسب کند که به عنوان تنها بیمارستان کشور است که توانسته به این گواهی نائل شود. ACIبه بیمارستان‌هایی در دنیا تعلق می‌گیرد که توانایی خدمات درمانی به گردشگران خارجی را داشته باشند.
اگر شما نیز قصد اقامت در گیلان را دارید با رزرو آنلاین اقامتگاه در گیلان از طریق سایت هومسا از خدمات درمانی این شهر نیز استفاده کنید.

تهران؛ از بهترین مقصدها برای گردشگری پزشکی

یکی دیگر از مقاصد برای گردشگری پزشکی استان تهران است که بسیاری از گردشگران برای سفر به تهران ویزای ایران را دریافت می‌کنند تا از خدمات درمانی و مراکز فوق تخصصی پزشکی پایتخت استفاده کنند. بسیاری از پزشکانی که در تهران در خدمت توریست‌های درمان‌جواند مسلط به زبان انگلیسی بوده و دارای مدارک بالای تخصص و فوق‌تخصص هستند. در سال‌های اخیر تهران مقصد مناسبی برای گردشگران خارجی است که برای عمل‌های زیبایی به پایتخت سفر می‌کنند.
اگر قصد اقامت در تهران را دارید می‌توانید با رزرو آنلاین اجاره اقامتگاه در تهران که موقعیت آن به بیمارستان مورد نظر شما نزدیک باشد را انتخاب کرده و از طریق سایت هومسا رزرو خود را نهایی کنید.

کلام آخر

کشور عزیزمان ایران به یکی از قطب‌های گردشگری پزشکی در جهان تبدیل شده است و بسیاری از گردشگران خارجی با گرفتن ویزای ایرانی مقصدهای مناسب را در ایران برای اهداف درمانی خود انتخاب می‌کنند. این زمینه موجب رونق گردشگری در ایران قرار گرفته است اما نکات منفی در این زمینه وجود دارد که از جمله افراد سودجویی هستند که موجب سلب اعتماد گردشگران می‌شوند. سایت هومسا با مجوز رسمی در زمینه اجاره آنلاین اقامتگاه در ایران می‌تواند بستری امن را برای گردشگران فراهم کند تا چه از ایران و چه از هر کشوری از دنیا که هستید بتوانید اقامتگاهی مناسب را در نزدیکی بیمارستان مورد نظر خود انتخاب کنید که مناسب با بودجه و سلیقه شماست.

‫2 دیدگاه ها

  1. تجربه ای که در توریسم و گردشگری پزشکی داشتم خاطره انگیزش در یزد بود که قلب گردشگری علم پزشکی تو کشور شناخته شده

    1. مهدی جان
      بلکه کاملا درسته. استان یزد و به خصوص خود شهر یزد نه تنها یکی از قدیمی‌ترین بافت‌های تاریخی رو داره و گردشگران زیادی سالانه از اون بازدید می‌کنند بلکه توی صنعت گردشگری پزشکی هم حرفی برای گفتن داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا