ایران‌ را بگردیمجاهای تفریحیجاهای دیدنیجاهای طبیعیسفرهای بهاریسفرهای پاییزیسفرهای چهار فصلشمال

بام سبز ماسال ؛ تماشای شهر از میان ابرها

ماسال در ارتفاعات ییلاقی گیلان همچون نگینی زمردین و زیبا در شمال کشور می‌درخشد. آب‌و‌هوای مطبوع این منطقه و مناظر بی‌نظیر آن بهترین مکان برای آرامش خیال و زدودن غبار خستگی و دلمردگی از قلب و روح انسان است. قدم‌زدن در این منطقه بکر و شگفت‌انگیز همان چیزی است که برای جلای روح به آن نیاز دارید. خستگی زندگی شهری را کنار گذاشته و کوله خود را بردارید تا با هم راهی بهشتی زیبا شویم. در این سفر هر آنچه را که از زیبایی و آرامش تصور نمی‌کنید، تجربه خواهید کرد. پس با ما همراه شوید تا شما را با بام سبز ماسال آشنا کنیم.

اجاره اقامتگاه در ماسال

بام سبز ماسال کجاست؟

بام سبز ماسال

بام سبز ماسال یکی از جاهای دیدنی ماسال است که در یک کیلومتری شهر ماسال و در جنوب غربی آن واقع شده است. مسیر رسیدن به بام سبز پر از رستوران و کافه‌های‌ مختلفی است که می‌توانید از خدمات آن‌ها استفاده کنید. بام سبز ماسال مشرف به ماسال، صومعه سرا و بندر انزلی است و مناظر زیبایی را در مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. از این ارتفاع می‌توانید بام سرخ خانه‌ها و ویلاهای منطقه به همراه مناظر فوق‌العاده‌ای از جنگل‌های اطراف را ببینید. از بام سبز به سمت ییلاق های ماسال بروید و از طبیعت زیبا و بکر آن‌ها استفاده کنید.

آدرس بام سبز ماسال: استان گیلان، شهرستان ماسال، خیابان سردار جنگل، خیابان بام سبز

مسیر دسترسی به بام سبز ماسال

مسیر دسترسی به بام سبز ماسال

ماسال یکی از شهرهای زیبای استان گیلان است که از شمال به رضوانشهر، از سمت جنوب و غرب به خلخال و از سمت شرق به صومعه سرا و فومن می‌رسد. بام سبز ماسال یکی از مناطق ییلاقی در ارتفاعات این شهر است که تجربه شگفت‌انگیزی از خطه سرسبز شمال را به شما هدیه می‌دهد، مناظری از جنگل و کوه در دل دریایی از ابر و مه! برای رسیدن به این بهشت رویایی، مسیر 55 کیلومتری را از شهر رشت به سمت صومعه سرا راهی شوید و مسیر خود را ادامه دهید تا به ماسال برسید.

با رسیدن به ماسال مسیر خیابان سردار جنگل، خیابان بام سبز را در پیش بگیرید. مسیری پر از زیبایی‌های طبیعی. ماشین خود را در کناری متوقف کرده و ریه‌ها را از هوای دل‌انگیز این منطقه آکنده کنید. در طول مسیر می‌توانید توقف کنید و از یک پیک نیک لذتبخش دیدن کنید. همچنین می‌توانید از دکه‌های مختلف، صنایع‌دستی مردم خون‌گرم شمال را تهیه کنید. البته بام سبز ماسال محدود به یک منطقه کوچک نیست و بخش‌های وسیعی را شامل می‌شود.

برای اینکه در سفر به ماسال، از مدت زمانی که در اختیار دارید بیشترین استفاده را ببرید، بهتر است از یک برنامه راهنمای سفر به ماسال کمک بگیرید. لیستی از همه جاهای دیدنی تهیه کنید و سعی کنید جاهای را برای بازدید انتخاب کنید که نزدیک به هم باشند و زمان کوتاهی را برای رسیدن به آنجا صرف کنید. در سفرهای بعدی خود به ماسال می‌توانید به مناطق دیگر سر بزنید. چون همه ییلاق‌ها و آبشارهای ماسال به اندازه‌ای زیبا و بکر هستند که حیف است فقط چند ساعت را در آنجا سپری کرده و مسیر برگشت را در پیش بگیرید.

بهترین فصل سفر به ماسال

فصل سفر به ماسال

در هر فصلی از سال که به اینجا سفر کنید، مناظر چشم‌نوازی در پیش روی شماست، اما چه کنیم که سرمای هوا و قرارگیری در ارتفاعات، امکان تماشای مناظر زمستانی را سلب می‌کند. اما نگران نباشید بهترین مناظر این منطقه زمانی است که طبیعت در فصل بهار و تابستان حریری سبز رنگ بر تن کرده است.
بهترین فصل سفر به بام سبز ماسال در اواسط بهار و فصل تابستان بوده که دمای هوا در حد مطلوبی است. اوایل پاییز زمانی که دمای هوا هنوز سرد نشده است نیز برخی گردشگران به بام سبز ماسال سفر می‌کنند. راستی برای سفر به این بهشت زمینی همراه برداشتن لباس گرم را فراموش نکنید، چون حتی در تابستان نیز ممکن است شب‌های سردی در پیش روی داشته باشید.

طبیعت بام سبز ماسال و گونه‌های گیاهی و جانوری مختلف

بام سبز ماسال

طبیعت بکر و زیبای بام سبز ماسال مهم‌ترین ویژگی و جذابیت این منطقه است که وجود آبشار، رودخانه و چشمه‌های گوناگون بر زیبایی‌های آن افزوده است. پوشش گیاهی این منطقه تنوعی از درختان و گونه‌های گیاهی است و مناظر بی نظیری را خلق کرده است. وجود این پوشش گیاهی غنی و جنگل‌های این منطقه، آن را به محل زندگی بسیاری از گونه‌های جانوری تبدیل می‌کند. در اطراف بام سبز ماسال حیواناتی مانند خرس، روباه، گرگ، پلنگ، مرال، شوکا، خرگوش، گربه وحشی، سنجاب و غیره سکنا گزیده‌اند.

این منطقه برای غارنوردان حرفه‌ای مقصد جذابی است، زیرا غارهای مختلفی را در آن شاهد هستیم. از جمله غارهای این منطقه می‌توان غار کلچال، غار چسلی و غار خندیله پشت را نام برد اما مهم‌ترین و معروف‌ترین آن‌ها غار آویشو است که بسیار طویل بوده و در حدود 2 کیلومتر عمق دارد. جالب است بدانید که قدمت این غار طبق مطالعات مختلف به 75 میلیون سال پیش باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید: شاندرمن ماسال

آبشارهای بام سبز ماسال

یکی از زیبایی‌های بی حد و مرز بام سبز ماسال آبشارهای زیبای آن است. چشمه‌های این منطقه از دل کوه‌ها سرچشمه گرفته و از به هم پیوستن آن‌ها نهرها و در نهایت رودخانه‌ها ایجاد می‌شوند. این رودخانه‌ها در طول راه مسیری ناهموار را سپری می‌کنند که باعث به وجود آمدن زیباترین آبشارها می‌شود. برای عاشقان طبیعت تماشای آبشار و گوش سپردن به صدای جریان خروش آب همان چیزی است که آرزو دارند، حال اگر اطراف این آبشار را طبیعتی سرسبز فرا گرفته باشد، خوشبختی تکمیل می‌شود. از مهم‌ترین آبشارهای منطقه ماسال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

• آبشار ویوز در النزه شاندرمن
• آبشار خون
• آبشار تولی نساء
• آبشار رامینه

جاهای دیدنی اطراف بام سبز ماسال

طبیعت زیبای بام سبز بهترین موقعیت برای گشت و گذار و تفریح است تا در دل طبیعت رویایی‌ترین لحظات خود را سپری کنید. اما در اطراف بام سبز دیدنی‌های دیگری نیز وجود دارد که نباید خود را از دیدن آن‌ها محروم کنید!

پارک ساحلی ماسال

پارک ساحلی ماسال

از سمت بام سبز ماسال راه خود را به سمت جنوب شهر ادامه دهید تا به یک پارک ساحلی زیبا برسید. البته در این پارک ساحلی منتظر دیدن آبی دریای خزر نباشد، چراکه بر خلاف اسم پارک ساحلی، دریایی در کار نیست! اما این منطقه جنگی از لحاظ زیبایی و مناظری طبیعی بهترین است. شاید علت نامگذاری اینجا را بتوان به قرارگیری در کنار رودخانه خالکایی مرتبط دانست.
در جوار پارک ساحلی ماسال بوستان شهدا قرار دارد، کمی توقف کنید و روی نیمکت‌های پارک بنشینید تا صدای طبیعت خستگی‌ شما را از بین ببرد. اگر سرمست این همه زیبایی و آرامش در فکر آن هستید که شب را کمپ زده و در این پارک ساحلی بمانید، باید هشدار دهیم که انتخاب خوبی نکرده‌اید. وجود حیوانات مختلف باعث می‌شود تا ماندن در چادرهای جنگلی گزینه درستی نباشد.

آدرس پارک ساحلی ماسال: شهرستان ماسال، جاده لوحه سرا، پارک ساحلی ماسال

روستای طاسکوه ماسال

روستای طاسکوه

از ماسال به سمت مناطق ییلاقی راهی شوید تا پس از 4 کیلومتر به روستای طاسکوه برسید. این روستا در دل کوه‌های این منطقه قرار گرفته و مناظر بی بدیلی در آن به چشم می‌خورد. شگفتی‌های این روستا تا آنجا است که اغلب گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند.

اگر در فکر یک گردش حسابی و گرفتن بهترین عکس‌های زندگی خود هستید، سفر به روستای زیبای طاسکوه را از دست ندهید.

آدرس روستای طاسکوه: شهرستان ماسال، جاده ماسال

روستای اولسبلنگاه

روستای اولسبلنگاه

با دیدن نام این روستا ممکن است کمی متعجب شوید اما تلفظ این نام در زبان گیلکی کار سختی نیست و در لغت به معنای درختی است که در ارتفاعات بالا رشد می‌کند. روستای اولسبلنگاه ماسال با درختان سربه فلک کشیده و طبیعت زیبا یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به ماسال است. کلبه‌های زیبای چوبی در این روستای ییلاقی محل اقامت بومیان بوده و در اختیار گردشگران نیز قرار می‌گیرد.
در روستای اولسبلنگاه برق وجود ندارد و برای روشنایی کلبه‌ها از موتورهای برق استفاده می‌کنند. گرمای کلبه‌ها نیز با سوزاندن چوب به وجود می‌آید. فضای آرامش‌بخش این روستا با وجود این کلبه‌ها، درختان و گیاهان مختلف مناظر چشم‌نوازی را ایجاد کرده است. در ماه‌های بهار و پاییز این روستا در اقیانوسی از ابر غرق می‌شود و می‌توانید جذاب‌ترین منظره‌ای را تماشا کنید که مشابه آن را هرگز ندیده‌اید.

اقامت در ماسال

اقامت در ماسال

در این مطلب بام سبز ماسال را معرفی کردیم و اطلاعات آن را ارائه نمودیم. احتمالا پس از این سفر کوتاه ترغیب شده‌اید تا این مناظر بهشتی را به چشم خود ببینید، پس کوله سفر خود را آماده کرده و به سمت ماسال راهی شوید. مطمئن باشید که در این سفر حتی قبل از ترک کردن بام سبز ماسال، دلتنگ آن خواهید شد.
برای اقامت در این منطقه می‌توانید از هتل‌ها و اقامتگاه‌های موجود در مسیر رسیدن به بام سبز استفاده کنید اما اگر دوست دارید در ارتفاعات ییلاقی آن بمانید، کلبه‌های چوبی ییلاقات ماسال بهترین انتخاب ممکن است. دقت داشته باشید که به دلیل سرمای هوا در طول شب، کمپ زدن کار عاقلانه‌ای نیست، مگر اینکه بخواهید در طول شب یخ بزنید! برای سفر به بام سبز ماسال اجازه هتل و اقامتگاه خود را به هومسا بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا