ایران‌ را بگردیمجاهای دیدنیجاهای طبیعیسفرهای بهاریسفرهای تابستانی

آبشار هفت چشمه؛ شریان سپید جاده چالوس

برای فرار از گرما و شلوغی‌های این روزهای تهران پر از دود، کافی است عزم سفر کنید و دل را به جاده زیبای چالوس بسپارید. جاده‌ای که رویایی از جنس ابر و مه دارد و روستاهای آن از مناظری خارق‌العاده و طبیعتی بکر میزبانی می‌کند. روستاهای زیبای جاده چالوس معمولا مقصد خوبی است برای سفر یک روزه به شمال و فرار از روزمرگی‌های ناتمام پایتخت. یکی از همین روستاها، روستای ارنگه کرج است که آبشارها و چشمه‌‌سارانی زیبا را در طبیعت بکر خود جای داده و محبوب دل بسیاری از گردشگران و طبیعت‌دوستان شده. در این مقاله هم به یکی از همین آبشارها، یعنی آبشار هفت چشمه به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی کرج سفری خواهیم داشت و در کنار هم از طبیعت بکر آن دیدن خواهیم کرد؛ پس تا پایان این مقاله همراه هومسا باشید.

معرفی آبشار هفت چشمه

آبشار هفت چشمه

آبشار هفت چشمه  که با ارتفاع 90 متری از مرتفع‌ترین آبشارهای ایران است، از چندین آبشار تشکیل شده و اصلی‌ترین آن، آدران نام دارد. این آبشار در کیلومتر ۱۷ جاده کرج به چالوس، در دل یک دره و در میان صخره‌های این جاده قرار گرفته و با منظره خارق‌العاده‌ای که دارد بر زیبایی‌های ناتمام این منطقه افزوده است. هم‌زیستی درختان بید، درختچه‌هایی همچون زرشک، ازگیل، و زالزالک با پرندگانی چون زيرآبروک، كبک، كلاغ نوک قرمز و پرستو، طبیعت آبشار هفت چشمه را به طبیعتی خاص و خارق‌العاده تبدیل کرده و بر اهمیت گردشگری آن افزوده است. اما چرا به این آبشار، آبشار هفت چشمه می‌گویند؟ در مسیر رسیدن به آبشار اصلی یا همان آدران،‌ هفت چشمه و آبشار کوچک وجود دارد که دلیل نام‌گذاری این آبشار شده و منطقه‌ای دیدنی و سرسبز ایجاد کرده است.

امکانات مسیر آبشار هفت چشمه

آبشار هفت چشمه

آبشار هفت چشمه به لحاظ اینکه یک منطقه گردشگری است، برای راحتی مسافران و گردشگران دارای یکسری امکانات اولیه است. چند سکوی سیمانی برای استراحت، شیر آب، سرویس بهداشتی در ابتدای مسیر و چند سرویس بهداشتی در ادامه مسیر و همچنین چند رستوران در ابتدای مسیر از جمله امکانات مسیر آبشار هفت چشمه است. باتوجه به اهمیت حفظ پاکیزگی در این منطقه زیبا و لزوم احترام به طبیعت چندین سطل زباله نیز در ابتدا و میان مسیر آبشار هفت چشمه نصب شده است.

اجاره ویلا و سوئیت در چالوس

آبشار هفت چشمه کجاست؟

آبشار هفت چشمه

آبشار زیبای هفت چشمه، در کیلومتر ۱۷ جاده کرج _ چالوس، در نزدیکی روستای ارنگه کرج و بالادست رودخانه ارنگه واقع شده، این آبشار زیبا که در منطقه هفت چشمه قرار گرفته مقصد بسیار خوبی برای گذراندن ساعت‌ها آرامش در طبیعتی بکر و زیبا است.

تجهیزات لازم برای رفتن به آبشار هفت چشمه

آبشار هفت چشمه

اگرچه در جاده چالوس و مسیر آبشار هفت چشمه، چندین رستوران و کافه آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران است، اما بسیاری از گردشگران علاقه دارند، یک وعده غذایی آماده با خود به‌همراه داشته باشند تا بیشتر زمان خود را به تماشای طبیعت بکر هفت چشمه مشغول باشند. برخی نیز علاقه‌مندند تجهیزات پخت یک وعده را با خود به‌همراه داشته باشند و کار شیرین پخت یک وعده غذای لذیذ را در طبیعت بکر هفت چشمه تجربه کنند. پس قبل از سفر به هفت چشمه برای یک وعده غذایی خود و همراهانتان برنامه‌ریزی کنید. اگرچه همه‌چیز وعده غذایی نیست و لازم است یکسری وسایل ضروری دیگری را باخود به‌همراه داشته باشید. یک دست لباس اضافه، صندل یا کفش مناسب طبیعت‌گردی، فلاسک چای یا قهوه، وسایل آشپزی، زیر انداز و باتوم طبیعت‌گردی  از جمله تجهیزات لازم برای سفر به آبشار هفت چشمه هستند.

بهترین زمان سفر به آبشار هفت چشمه

آبشار هفت چشمه

بهترین زمان سفر به آبشار هفت چشمه فصل بهار و تابستان است، چراکه آبشار آدران و رودخانه ارنگه چالوس در این دو فصل بسیار پر آب و خروشان هستند و این موضوع بر زیبایی مناظر سرسبز طبیعت هفت چمشه می‌افزاید. اگرچه پاییز و زمستان جاده چالوس و دیدنی‌های آن در این دو فصل بسیار تماشایی است، ولی شاید سرمای هوا و بارش مکرر، طبیعت‌گردی در این منطقه را برای گردشگران دشوار کند. البته در تابستان هم هوای این منطقه و آب رودخانه ارنگه چالوس بسیار خنک است و تجربه‌ای دل‌پذیر برای گردشگران به‌همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: زیباترین ییلاقات شمال

مسیر دسترسی به آبشار هفت چشمه

جاده چالوس

مسیر دسترسی به آبشار هفت چشمه از جاده رویایی چالوس می‌گذرد. برای دسترسی یه منطقه زیبای هفت چشمه باید در جاده چالوس 17 کیلومتر رانندگی کنید تا اینکه تابلوی روستای ارنگه را مشاهده کنید و وارد جاده روستا شوید. باید در ابتدای این جاده پرپیچ‌و‌خم خودروی خود را پارک کنید و با پای پیاده مسیر رسیدن به آبشار هفت چشمه را در پیش بگیرید. البته مسیر دیگری هم برای دسترسی به منطقه هفت چشمه وجود دارد؛ درهمان کیلومتر 17 جاده چالوس رستوران هفت چشمه را خواهید دید. شما می‌توانید برای دسترسی به آبشار هفت چشمه با پرداخت مبلغی به‌عنوان ورودی، از مسیر داخل رستوران استفاده کنید که البته به‌نسبت مسیر اول مسیر مناسب‌تری است.

اقامت در چالوس با هومسا

اجاره ویلا و سوئیت در چالوس

برای رفتن به هر کدام از روستاهای زیبای جاده چالوس باید ابتدا ببینید نزدیکترین شهر به این روستاها چه شهرهایی هستند و سپس با مراجعه به سایت هومسا و اجاره ویلا و سوئیت در این شهرها، خاطراتی به یادماندنی برای خود ثبت کنید. اما برای سفر به منطقه زیبای هفت چشمه و بازدید از آبشار زیبای آن بهتر است در شهرهای زیبای چالوس و یا کرج اقامت کنید. شما می‌توانید در سایت هومسا با اجاره ویلا و سوئیت در چالوس در اقامتگاه‌های چالوس شب را صبح کنید و برای گشت‌وگذار و طبیت‌گردی در روز آینده آماده شوید. اگر هم مبدا سفر شما تهران است اجاره ویلا و سوئیت در کرج گزینه ماسبی برای شما خواهد بود. کافی است به سایت هومسا سر بزنید و با جست‌وجوی نام شهرهای چالوس و یا کرج بهترین اقامتگاه را برای خود انتخاب کنید.

کلام آخر

جاده چالوس همیشه برای خیلی از ما تداعی‌کننده مسیری برای رسیدن به طبیعت زیبای شمال است؛ اما خود این جاده هم پر است از جاهای دیدنی با طبیعتی بکر و سرسبز. روستاهایی که برخی از ما حتی از وجود آن‌ اطلاعی نداریم، درحالی‌که ثروتی ارزشمند برای محیط زیست و صنعت گردشگری کشور محسوب می‌شوند. یکی ازهمین جاهای دیدنی جاده چالوس، آبشار هفت چشمه است که در میان صخره‌های جاده چالوس جا خوش کرده و به دوستی محبوب برای گردشگران و طبیعت‌دوستان تبدیل شده. اگر مسیرتان به جاده چالوس خورد، کیلومتر 17 این جاده را فراموش نکنید و  زمانی را به گشت‌‌وگذار در منطقه زیبای هفت چشمه اختصاص دهید. اگر تا به‌امروز تجربه بازدید از آبشار هفت چشمه را داشتید، در قسمت نظرات با ما و همراهان هومسا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا