ایران‌ را بگردیمبازارها و مراکز خریدتهرانتهران‌گردیجاهای تفریحی

ایران مال تهران ؛ یکی از بزرگ ترین مراکز خرید ایران

تهران برای گشت‌و‌گذار و تفریح گزینه‌های زیادی دارد، از مکان‌های تاریخی بی‌نظیری که با هنرمندی تمام ساخته شده‌اند و هویت تهران قدیم را در خود جای داده‌اند، بگیرید تا جاذبه‌های نوآورانه و به روزی که چهره تهران مدرن را به نمایش می‌گذراند. یکی از این جاذبه‌هایی که در سال‌های اخیر توانسته است هم المان‌های مدرن را داشته باشد و هم جذابیت‌های معماری سنتی ایرانی را در خود جای بدهد، مجموعه بزرگ ایران مال تهران است. قصد داریم در این مطلب به سراغ این جاذبه متفاوت تهران برویم و با دیدنی‌ها و بخش‌های مختلف آن آشنا شویم. ما را در این گشت‌وگذار همراهی کنید.

ایران مال کجاست؟

ایران مال تهران یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید ایران و وسیع‌ترین مجموعه تفریحی، تجاری و فرهنگی کشور است و قصد دارد در آینده‌ای نزدیک به یک ابر مجتمع چند منظوره بین‌المللی تبدیل شود. زمین مجموعه ایران مال 317 هزار مترمربع است، 7 طبقه دارد و مجموع مساحت زیربنای آن به 1.350.000 مترمربع می‌رسد. البته بعد از افتتاح تمامی فازها و بخش‌های این مجموعه وسعت آن 1.600.000 مترمربع می‌شود.

ایران مال پروژه‌ای بلندپروازانه است که به همت بانک آینده و مدیر آن آقای انصاری انجام شده و بخش‌های بسیار متنوعی دارد. در این مجموعه بزرگ فرهنگی هم می‌توانید تفریح کنید، هم از تماشای معماری‌های سنتی و مدرن لذت ببرید و هم خرید کنید.

بازار بزرگ ایران

مسیرهای دسترسی به ایران مال تهران

برای رسیدن به ایران مال، بهترین گزینه استفاده از خودروی شخصی است. البته با تاکسی و مترو هم می‌توانید به ایران مال بروید اما این روش‌ها زمان زیادی از شما می‌گیرد.

آدرس ایران مال

اتوبان همت غرب، اتوبان شهید خرازی

دسترسی به ایران مال با خودرو شخصی

اگر با ماشین شخصی خود می‌خواهید راهی ایران مال شوید، 4 گزینه در پیش دارید:

  • از سمت شمال از طریق بزرگراه شهید خرازی
  • از سمت جنوب از طریق خیابان چهارباغ
  • از سمت غرب از طریق خیابان ایران خودرو
  • از سمت شرق از طریق بلوار طبیعت

اجاره آنلاین اقامتگاه در تهران

دسترسی به ایران مال با مترو

با مترو: بهترین ایستگاه برای رسیدن به ایران مال، ایستگاه ایران خودرو است. در این ایستگاه از قطار که پیاده شدید، با کمک تاکسی‌های خطی خود را به ایران مال برسانید.

شماره تماس: 4-4767001-021

ایوان اشراق ایران مال

ایوان اشراق

ساعت کار ایران مال

ایام هفته ایام عید و جشن های مذهبی ایام سوگواری تعطیل و 22 بهمن اول فروردین، 21 رمضان، 28 صفر، تاسوعا، عاشورا، اربعین
ساعت کار 9-24 12-24 تعطیل

راهنمای بازدید از ایران مال

ایران مال، وسعت زیادی دارد و از بخش‌های متنوعی تشکیل شده است. اگر بخواهید از تمام بخش‌های آن دیدن کنید به زمانی بیشتر از یک روز نیاز دارید، پس بهتر است ابتدا هدف‌تان از رفتن به ایران مال را مشخص کنید و با کمک راهنمای بازدید زیر، در زمان بازدید از اینجا صرفه‌جویی کنید.

  • طبقه همکف

پارکینگ، دفاتر اداری مال، مسجد، مرکز تفریحی، آبنما، ایستگاه تاکسی، دفاتر اداری مال

  • طبقه اول

پیست یخ (پاتیناژ)، نمایشگاه خودرو، فودکورت، باشگاه ورزشی، هایپراستار، مرکز تفریحی

  • طبقه دوم

باغ ماهان، باغ دیدار، باغ کتاب (کتابخانه جندی شاپور ایران)، کافه سینما، بخش اورژانس، بازارچه سنتی (تیمچه حاج علی اکبر)

  • طبقه سوم

سینما، فودکورت، مرکز تفریحات خانوادگی (شهربازی)، گالری

  • پشت بام

مجموعه ورزشی، زمین بازی اسکواش، نمایشگاه، پارکینگ، جاده سلامتی

مرکز خرید ایران مال

راهنمای خرید در ایران مال

در ایران مال، که یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید تهران است، به مجموعه‌های متنوعی از فروشگاه‌ها در طبقات مختلف دسترسی دارید و می‌توانید کالاهای زیر را در این مجموعه خریداری کنید. فروشگاه‌های ایران مال در طبقه‌های اول تا سوم مجموعه قرار دارند.

  • پوشاک، مد، لوازم ورزشی

در ایران مال می‌توانید انواع پوشاک با برندهای داخلی و خارجی را تهیه کنید، از لباس‌های روزمره و معمول بگیرید تا انواع لباس‌های اداری، مجلسی و ورزشی.

  • محصولات سلامت و زیبایی

محصولات سلامت و زیبایی که شامل انواع کالاهای آرایشی، بهداشتی، دارویی، عطر و ادکلن می‌شود را هم می‌توانید در ایران مال تهیه کنید.

  • لوازم و دکوراسیون منزل

اگر به دنبال جای جدیدی برای خرید لوازم و دکوراسیون منزل می‌گردید، می‌توانید روی خرید این کالاها از فروشگاه‌های ایران مال حساب باز کنید. مبلمان، فرش، لوستر، دکوری و کالای خواب تنها گوشه‌ای از محصولات مرتبط با دکوراسیون منزل است که در مرکز خرید ایران مال به فروش می‌رسد.

کالای دیجیتال و محصولات تفریحی و فرهنگی، از دیگر محصولاتی هستند که می‌توانید در بازار بزرگ ایران خریداری کنید.

ایران مال تهران

  • جواهرات، ساعت، زیورآلات

بازار بزرگ ایران برای علاقه مندان به جواهرات و ساعت هم گزینه جذابی محسوب می‌شود. اینجا به دنیایی از زیورآلات و جواهرات دسترسی دارید و گزینه‌های متنوعی برای انتخاب پیش روی‌تان قرار می‌گیرد.

  • کیف، کفش و محصولات چرمی

گروه محصولات دیگری که در ایران مال به فروش می‌رسد، محصولات چرمی است. شما می‌توانید در ایران مال تهران کیف، کفش و محصولات چرمی را با برندهای مختلف سفارش دهید.

  • هایپراستار ایران مال

هایپراستار ایران مال در حدود 17000 مترمربع وسعت دارد و بیش از 38 هزار قلم کالا را در خود جای داده است. این هایپراستار 40 صندوق دارد و یکی از بهترین، بزرگ‌ترین و سریع‌ترین شعبه‌های هایپراستار در ایران محسوب می‌شود.

هایپراستار ایران مال

دیدنی های ایران مال

ایران مال فقط یک مرکز خرید ساده نیست، بلکه اینجا هم می‌توانید ورزش کنید، هم از تماشای فیلم لذت ببرید و نمونه‌های جذاب از معماری ایرانی و جهانی را از نزدیک تماشا کنید. در ادامه به سراغ تعدادی از بخش‌های جذاب و تماشایی ایران مال می‌رویم که بازدید از آن‌ها جذابیت گشت‌وگذار در ایران مال را چند برابر می‌کنید.

اگر قصد سفر به تهران را دارید و بازدید از ایران مال را در برنامه‌های سفر خود قرار داده‌اید، برای اجاره ویلا و سوئیت می‌توانید روی پیشنهادهای سایت هومسا حساب باز کنید. هومسا یک سامانه آنلاین اجاره اقامتگاه در سرتاسر ایران است و هزاران اقامتگاه فعال دارد. برای اجاره سوئیت در تهران تنها کافی است سری به صفحه اقامتگاه‌های این شهر در هومسا بزنید و ویلا یا سوئیت مورد علاقه‌تان را رزرو کنید.

  • مسجد جامع ایران مال

مجموعه ایران مال، یک مسجد جامع بزرگ به نام مسجد جامع محمد رسوال الله دارد. وسعت این مسجد 1200 مترمربع است و در جای جای آن طرح‌هایی برگرفته از معماری و هنر ایرانی به چشم می‌خورد. گنبدی که با الهام از گنبد حافظیه شیراز ساخته شده و دیوارها و سقف آن با کاشی‌کاری‌ها و گچ‌بری‌های زیبایی، تزئین شده است. اینجا می‌توانید از هارمونی رنگ‌های لاجوردی، سفید، آجری و فیروزه‌ای نهایت لذت را ببرید و در هنر و سلیقه ایرانی غرق شوید.

مسجد ایران مال

  • باغ ایرانی در بازار بزرگ ایران

اگر به معماری ایرانی و باغ‌های ایرانی علاقه داشته باشید، می‌توانید یک نمونه جذاب الهام گرفته از بهترین باغ ایرانی، یعنی باغ شازده ماهان را در ایران مال تهران ببینید. باغ شازده ماهان در استان کرمان، یکی از آثار ثبت جهانی شده ایران است که در میان کویر به مانند نگینی زمردین می‌درخشد. باغ ایرانی بازار بزرگ ایران هم با الهام از باغ شازده ماهان ساخته شده و مسیر درخت‌کاری و آب‌ نماهای آن با الهام از آن طراحی شده است.

در اطراف باغ ماهان ایران مال رستوران‌هایی قرار دارد که می‌توانید در آنجا غذا بخورید و از فضای تماشایی اطراف‌تان لذت ببرید.

باغ ماهان ایران مال

  • باغ دیدار ایران مال

باغ دیدار ایران مال، فضاهای متفاوتی از ایران را در کنار هم جمع و سعی کرده است نمایی از چند فصل بودن کشورمان را به نمایش بگذارد. اینجا هم می‌توانید از سرسبزی فضا لذت ببرید و هم به تماشای نمای آجری الهام گرفته از معماری مناطق کویری بنشینید. قدمی در باغ بزنید، از روی پل شیشه‌ای گذر کنید، در کنار آبشار پلکانی عکسی بگیرید و از تلالوی مناظر در سکوی شیشه‌ای لذت ببرید. کل فضای باغ دیدار 3000 مترمربع است و ارتفاع آن به 14 متر می‌رسد.

  • بازار سنتی ایران مال، تیمچه حاج علی اکبر

یکی از زیباترین بخش‌های بازار بزرگ ایران، تیمچه حاج علی اکبر یا بازار سنتی آن است. بازاری که با هدف یادآوری بازارهای سنتی اصفهان، تهران، کاشان، قم، تبریز، شیراز و غیره ساخته شده است. این بازار سنتی 10000 مترمربع وسعت دارد و با المان‌های معماری و طراحی سنتی ایرانی تزئین شده است. کاشی‌کاری‌ها، گچ‌بری‌ها، مقرنس‌ها، یزدی‌بندی‌ها و نقاشی‌هایی با طرح و موقعیت اسلیمی تنها گوشه‌ای از تزئینات به کار رفته در این بازار سنتی است.

تالار آینه، شربت خانه، راسته بازار، حجره بازار و چهارسو بخش‌های مختلف تیمچه حاج علی اکبر است. در راسته بازار تیمچه چندین سرا به چشم می‌خورد که این سراها شامل موارد زیر می‌شود:

سرای زمرد: محل فروش فرش‌های دستباف ایرانی

سرای عقیق: محل فروش و نمایش عتیقه‌جات

سرای فیروزه (تالار هنر و صنعت ایرانی): محل فروش و نمایش ظروف میناکاری، خاتم کاری و سفال که به تالار هنر و صنعت ایرانی شهرت پیدا کرده است.

سرای الماس: فروش سوغات شهرهای مختلف

بازار سنتی ایران مال

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی تبریز
  • تالار آینه

یکی از دیدنی‌ترین بخش‌های ایران مال تهران، تالار آینه است که با الهام از تالار آینه مجلس شورای ملی سابق، ساخته شده است. تالاری با یک ارسی پنج دری که به راسته اصلی بازار باز می‌شود و دیوارها و سقف‌هایی آینه‌کاری شده دارد. تعداد آینه‌های به کار رفته در این تالار به 38 میلیون قطعه می‌رسد و فرشی نفیس و 126 مترمربعی زینت بخش آن شده است.

تالار آینه ایران مال

  • شربت خانه

شربت خانه شاید متفاوت‌ترین کافه مجموعه ایران مال باشد. کافه‌ای که به سبک کافه‌های قدیمی تهران تزئین شده است و گچ‌بری‌ها و کاشی‌کاری‌های خیره‌کننده‌ای دارد. اینجا می‌توانید انواع شربت‌ها و دمنوش‌های گیاهی سنتی ایرانی را امتحان کنید و از حضور در این مکان پر از رنگ و طرح لذت ببرید.

شربت خانه ایران مال

  • ایوان اشراق

ایوان اشراق یکی از تماشایی‌ترین و چشم‌گیرترین بخش‌های ایران مال است. ایوانی طلایی رنگ با ارتفاع 25 متر که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند و با طراحی خاص و کریستال گونه اش، در ذهن‌ها می‌ماند. در نزدیکی ایوان اشراق چندین فروشگاه، کافه و چای‌خانه به چشم می‌خورد و جای خوبی برای گشت‌وگذار در مجموعه ایران مال محسوب می‌شود.

  • کتابخانه جندی شاپور یا باغ کتاب ایران

می رسیم به یکی از زیباترین و معروف‌ترین بخش‌های ایران مال، کتابخانه جندی شاپور. کتابخانه‌ای با 3300 مترمربع وسعت که با ترکیبی از معماری کلاسیک اروپایی و تزئینات و المان‌های معماری ایرانی به زیباترین شکل ممکن ساخته شده است.

 بیش از 50 هزار کتاب در این کتابخانه وجود دارد و با صندلی‌های راحت مبلی، فرش 35 متری کاشان، دکوراسیون چوبی و نورپردازی تزئین شده است. در طراحی این کتابخانه از کتابخانه دانشگاه آکسفورد الهام گرفته‌اند. این کتابخانه یک کافه جذاب هم دارد که می‌توانید از آنجا قهوه سفارش دهید و همزمان کتاب مورد علاقه‌تان را بخوانید.

کتابخانه ایران مال

  • نمایشگاه خودرو ایران مال

اگر به ماشین علاقه دارید و خودتان را ماشین‌باز می‌دانید، این بخش از مجموعه ایران مال می‌تواند بهشت شما باشد. نمایشگاه خودرویی با 5000 مترمربع وسعت که انواع خودروها و فناوری‌های مرتبط با خودرو در آن به نمایش در می‌آید. این نمایشگاه 3 طبقه متوالی دارد و سقف آن به شکل هنرمندانه‌‎ای تزئین شده است.

  • آبنمای ایران مال

اگر می‌خواهید یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های ایران مال را ببینید، باید سراغ آبنمای ایران مال بروید. بزرگ‌ترین آب‌نمای موزیکال ایران با 1400 مترمربع وسعت که با هر بار پخش موسیقی به رقص در می‌آید و با نورپردازی‌های زیبا، فضایی مفرح و تماشایی ایجاد می‌کند. گفته می‌شود مسیر جریان آب در این این آب نما، از مسیر جریان آب در باغ های ایرانی الهام گرفته شده است.

آبنمای ایران مال

پردیس سینمایی ایران مال

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های ایران مال، پردیس سینمایی آن است که با بهترین و مجهزترین امکانات روز دنیا ساخته شده است. این پردیس سینمایی 12 سالن سینما دارد که 9 سالن آن عمومی و 3 سالن آن VIP است.

پردیس سینمایی ایران مال، یک کافه سینمای بسیار زیبا هم دارد که در فضایی به وسعت 850 مترمربع در شرق بازار سنتی قرار گرفته است.

رستوران ها، کافه ها و فودکورت های ایران مال

کافه‌ها و رستوران‌های ایران مال یکی از جذابیت‌های این مجموعه است. ایران مال 200 رستوران و کافه دارد و 4 فودکورت بزرگ در آن به بازدیدکنندگان خدمات‌رسانی می‌کند. کافه و رستوران‌هایی که هر کدام طراحی و منوی منحصربه‌فرد خود را دارند و تمام سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد. از رستوران‌ها و کافه‌هایی با منوی غذایی ایرانی و سنتی گرفته تا کافه‌ها و رستوران‌هایی با منویی تماما خارجی.

  • باغ رستوران ملل

یکی از معروف‌ترین رستوران‌های ایران مال، باغ رستوران ملل است. مهم‌ترین ویژگی این رستوران، معماری قسمت‌های مختلف آن است که با الهام از شهرهای محبوب جهان ساخته شده است. زمانی که در بخش‌های مختلف این باغ قدم می‌زنید، انگار که در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای معروف دنیا مانند انگلیس، ایتالیا، چین و غیره هستید و می‌توانید خود را در آن فضا تصور کنید.

اگر اهل کافه گردی هستید و دوست دارید با تعدادی از بهترین کافه های تهران آشنا شوید، مطلب کافه های روباز تهران را از دست ندهید.

باغ رستوران ملل ایران مال

مجموعه ورزشی ایران مال

مجموعه تفریحی تجاری ایران مال بخشی را هم به فعالیت‌های ورزشی اختصاص داده است که در ادامه با این فعالیت‌ها آشنا می‌شویم.

  • پیست یخ ایران مال

پیست یخ ایران مال در طبقه اول مجموعه قرار دارد و وسعت آن به 3600 مترمربع می‌رسد. هم افراد حرفه‌ای و هم افراد آماتور این امکان را دارند که در این پیست اسکیت، هنرنمایی کنند و از حضورشان در اینجا نهایت لذت را ببرند. البته به غیر از اسکیت روی یخ، می‌توانید هاکی روی یخ و اسکیت نمایشی را هم در این ورزشگاه تجربه کنید.

این پیست یخ 400 صندلی، کافی شاپ، رستوران، اجاره و فروش کفش و تجهیزات و کلاس‌های آموزشی هم دارد.

پیست اسکیت یخ ایران مال

  • مجموعه استخر و اسپا

مجموعه استخر و اسپای ایران مال، 9400 مترمربع وسعت دارد و شامل استخر بانوان، استخر کودکان و استخر روباز آقایان می‌شود. همچنین در این مجموعه می‌توانید از سونا خشک و بخار، خدمات آرایشی و بهداشتی، خدمات اسپا، حمام ترکی، ماساژ، هم لذت ببرید.

  • مرکز پزشکی ورزشی

در مرکز پزشکی ورزشی ایران مال به ورزشکاران، سالمندان و دیگر افراد، خدمات مرتبط با سلامتی و توان‌بخشی ارائه می‌شود.

  • ورزشگاه چند منظوره

ورزشگاهی با مساحت بیش از 4000 مترمربع که برای تجربه انواع ورزش‌های توپی و غیرتوپی مناسب است. این ورزشگاه در محدوده بام ایران مال قرار دارد.

  • مسیر سلامتی

مسیر سلامتی ایران مال 1600 متر طول دارد و در محدوده بام ایران مال قرار گرفته است. در این مسیر سلامتی به انواع وسایل و خدمات ورزشی دسترسی دارید.

  • مجموعه بولینگ

بخش بولینگ ایران مال چشم‌اندازی به دریاچه چیتگر دارد، وسعت آن به 1800 مترمربع می‌رسد و 16 خط بولینگ را در خود جای داده است.

  • باشگاه بدنسازی و آمادگی جسمانی

این باشگاه ورزشی 2 سالن مجزا و اختصاصی برای آقایان و بانوان دارد و به عنوان تنها باشگاه 24 ساعته ایران شناخته می‌شود.

باشگاه ورزشی ایران مال

امکانات ایران مال

پارکینگ خودرو و موتور سیکلت، سرویس بهداشتی، نمازخانه، خودپرداز، مرکز اطلاعات، مسجد، سرویس حمل‌ونقل داخلی، سرویس رفت و برگشت ویژه، تاکسی سرویس و تاکسی ویژه بانوان، راهنمای الکترونیک، کالسکه کودک، ردیابی کودکان، اتاق مادر و کودک، شاتل باکس، خدمات پستی از جمله امکانات ایران مال است.

کلام آخر

توسعه پروژه ایران مال البته به همین جا ختم نمی‌شود و قرار است در آینده‌ای نزدیک بخش‌های جذاب دیگری مانند هتل، مجموعه مالی بورسی، شهربازی و مرکز نمایشگاهی در آن افتتاح شود. بازدید از تمام بخش‌های ایران مال بیش از 1 روز طول می‌کشد و برای هر سلیقه‌ای گزینه‌های جذابی برای گشت‌وگذار دارد. اگر دوست دارید از یک جاذبه متفاوت در تهران دیدن کنید، بازدید از ایران مال را حتما در برنامه‌های خود قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا