اخبار

سومین جشنواره گل‌ نیلوفر برگزار می‌شود

سومین جشنواره گل نیلوفر از شنبه 11 تیرماه به مدت دو هفته در شهرستان بابلسر-رودبست برگزار می‌شود.

به گزارش هومسا، علی‌شفیعی، سرپرست معاونت گردشگری مازندران امروز دوشنبه ۶ تیرماه درباره جشنواره گل‌ نیلوفر مازندران گفت: این جشنواره بومی و محلی از روز شنبه ۱۱ تیرماه جاری به مدت دو هفته در شهرستان بابلسر-رودبست برگزار می‌شود.

برنامه‌های متنوع جشنواره گل‌ نیلوفر

وی با اشاره به اجرای کارناوال موسیقی مازندرانی در آیین افتتاحیه جشنواره گل‌ نیلوفر بیان کرد: گلگشت عکاسان مازندرانی، برنامه شادمانه نیلوفرانه، مسابقات پرواز بادبادک‌های دست‌ساز، نمایشگاه نقاشی نیلوفران‌ آبی و اجرای مسابقات خانوادگی و بازی‌های بومی و محلی ازجمله برنامه‌های متنوع در تقویم روز‌شمار جشنواره جشنواره گل‌نیلوفر است.

جشنواره گل‌ نیلوفر
جشنواره گل‌ نیلوفر

 

شفیعی از تالاب زیبای گلهای نیلوفر به عنوان یکی از ظرفیت‌های بی‌نظیر طبیعی مازندران یاد کرد و گفت: امیدواریم با تکرار این جشنواره‌های بومی و محلی، در سال‌های آینده شاهد تبدیل این منطقه به مقصد گردشگری فصلی باشیم.

غرفه‌های صنایع‌ دستی، بازارچه سنتی و بومی محلی در جشنواره گل‌ نیلوفر

مهمانان و همراهان می‌توانند با حضور در جشنواره گل‌ نیلوفر در کنار تماشای چشم‌اندازهای بی‌نظیر از تالاب زیبای گل‌های نیلوفری روستای رودبست-بابلسر از غرفه‌های صنایع‌ دستی، بازارچه سنتی و بومی محلی، بازدید و  از امکانات  تفریحی و گردشگری ایجاد شده استفاده کرده تا لحظاتی خوش و دل انگیز را تجربه کنند.

گل نیلوفر؛ گل مورنینگ گلوری

گل نیلوفر یکی از گیاهان زیبا و فوق العاده جذاب است. گل نیلوفر گلی پیچنده بوده و اغلب به عنوان یک گیاه رونده روی دیوار منازل مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه به نام های مختلفی مانند: گل نیلوفر و پیچک نیلوفر نیز نامیده میشود. این گل زیبا در دنیا به نام گل مورنینگ گلوری شهره است. گل نیلوفر جزء خانواده پیچکیان بوده و به نواحی گرمسیری تعلق دارد.

 

سومین جشنواره گل‌ نیلوفر برگزار می‌شود
گل نیلوفر

گل نیلوفر گونه های مختلفی دارد. این گیاه را می توان به شکل درختچه های دائمی یا یکساله، پیچنده و بالا رونده و همیشه سبز مشاهده کرد. این گیاه دارای گل های شیپوری مانند بسیار زیبا با رنگبندی های متنوع است و از نیمه دوم فصل تابستان و اوایل پاییز و تا احساس اولین سرمای پاییزی به دلبری خود با گلهای زیبایش ادامه می دهد.

 

درباره جشنواره تمشک کیاشهر هم بخوانید.

انتهای خبر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا