ایران‌ را بگردیمجاهای تفریحی

جاهای تفریحی شیراز ؛ گردشی جذاب برای لحظاتی لذت بخش

معمولا زمانی که حرف از شیراز می‌شود، همه یاد جاذبه‌های تاریخی این شهر و حال‌وهوای هنری و فرهنگی آن می‌افتند. اما شیراز فقط در جاهای تاریخی و هنری خلاصه نمی‌شود و گزینه‌های جذابی برای تفریح، گشت‌و‌گذار و تجربه هیجان دارد. در این مطلب می‌خواهیم با جاهای تفریحی شیراز آشنا شویم و یک سفر متفاوت به شهر بهارنارنج‌ها داشته باشیم. همراه باشید.

البته اگر دوست دارید با معروف‌ترین و بهترین جاذبه‌های گردشگری شهر شعر و ادب آشنا شوید، مطلب جاهای دیدنی شیراز را از دست ندهید.

1. پارک آزادی شیراز

پارک آزادی شیراز، بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین پارک شیراز است و امکانات تفریحی متنوعی مانند مسیر دوچرخه‌سواری، سینما چندبعدی، میز پینگ‌پنگ، میز شطرنج، وسایل ورزشی، رستوران و کافه دارد. یک دریاچه مصنوعی بزرگ هم در دل پارک به چشم می‌خورد که بعضی اوقات می‌توان در آن قایق سواری کرد. اگر هم اهل پیاده‌روی، عکاسی و پیک‌نیک هستید، پارک آزادی شیراز با وسعت 200 هزار مترمربعی خود، فضای زیادی برای انجام این کارها در اختیار شما قرار می‌دهد.

آدرس: بلوار آزادی، پارک آزادی

پارک آزادی شیراز

2. دروازه قرآن شیراز

یکی از پاتوق‌های معروف گردش و تفریح در شیراز، دروازه قرآن این شهر است. اینجا به خاطر وجود دروازه قرآن، بوستان خواجوی کرمانی، نورپردازی‌هایی که دارد و آب‌وهوای کوهستانی‌اش، جذابیت های زیادی برای گشت‌و‌گذار و خوشگذرانی دارد. چند تا کافه، رستوران و دکه‌های غذاخوری هم اطراف دروازه قرآن به چشم می‌خورد که باعث می‌شوند بتوانید اینجا یک تجربه جذابی از شکم‌گردی داشته باشید.

آدرس: بزرگراه شیراز-مرودشت، ورودی شهر شیراز

دروازه قرآن شیراز

3. پارک کوهستانی دراک شیراز

پارک کوهستانی دراک شیراز در کوهی به همین نام در نزدیکی شهر قرار دارد، در این پارک می‌توانید هیجان را در یکی از طولانی‌ترین زیپ لاین‌های کشور تجربه کنید و روی یکی از بزرگ‌ترین پل معلق‌های ایران قدم بزنید. زیپ لاین دراک شیراز، 1200 متر طول دارد و ارتفاع آن از سطح زمین به 200 متر می‌رسد. برای آن‌هایی که اهل کوه‌نوردی و لذت بردن از طبیعت هم هستند، کوه‌نوردی در کوه دراک می‌تواند تجربه متفاوتی باشد. اینجا چشم‌اندازی زیبا و رویایی از شهر شیراز دارید و می‌توانید از سکوت و خلوت کوه نهایت لذت را ببرید.

آدرس: بزرگراه امام خمینی، بزرگراه حسینی الهاشمی

پارک کوهستانی دراک شیراز

4. مجتمع تجاری خلیج فارس شیراز

مجتمع تجاری خلیج فارس شیراز یک مرکز توریستی، تفریحی و اقامتی است که در حدود 450 هزار مترمربع زیربنا دارد و به عنوان بزرگ‌ترین، مدرن‌ترین و مجهزترین مرکز تجاری ایران شناخته می‌شود. این مجتمع که طراحی آن برگرفته از معماری دوران هخامنشی است، بخش‌های مختلف و متنوعی دارد و به اندازه‌ای بزرگ است که انگار یک شهر را در خود جای داده است.

اجاره ویلا وسوئیت در شیراز

بیشتر بخوانید: مقبره کوروش

بخش‌های مختلف تفریحی مجتمع خلیج فارس

  • شهربازی ایران لند: یکی از بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده ایران با بیش از 133 دستگاه بازی متنوع و جذاب
  • مجموعه‌های بیلیارد و بولینگ
  • پردیس سینمایی هنر شهر آفتاب
  • انواع کافه و رستوران

در مرکز خرید این مجتمع تفریحی هم که یکی از معروف‌ترین مراکز خرید شیراز است هم به انواع فروشگاه‌های خرید پوشاک، کیف و کفش، پارچه، لوازم خانگی، اسباب بازی، لوازم صوتی و تصویری، لوازم آرایشی، عطر و ادکلن، عینک، ساعت و غیره دسترسی دارید.

آدرس: بزرگراه دکتر حسابی

5. باشگاه کارتینگ صدرا شیراز

پیست باشگاه کارتینگ شیراز 1400 متر طول دارد و امکان یک کارتینگ سواری هیجان‌انگیز را در اختیارتان قرار می‌دهد. این باشگاه که کمی بیرون از شهر است و در محل نمایشگاه بین‌المللی شیراز قرار گرفته، سرویس بهداشتی، رستوران و کافی شاپ هم دارد. اگر هم تا به حال کارتینگ سواری نکرده باشید، آموزش کوتاهی به شما داده می‌شود و سپس ماشین برای دریفت کردن و رانندگی هیجان انگیز در اختیارتان قرار می‌گیرد.

 آدرس: جاده دانشگاه پیام نور

6. پارک کوهپایه شیراز

از دروازه قرآن که کمی پایین‌تر می‌آیید، به پارک باصفای کوهپایه می‌رسید. گهواره دید شیراز هم در این پارک قرار دارد، بنایی تاریخی به‌جای‌مانده از دوره دیلمی‌که چشم‌اندازی بی‌نظیر از شیراز و دروازه قرآن به ویژه در شب در برابر شما قرار می‌دهد. اطراف این بنا هم رستوران، کافه و غرفه های خوراکی وجود دارد که می‌توانید انواع غذاها و نوشیدنی‌ها را در آن‌ها تجربه کنید.

آدرس: بلوار هفت تنان  

7. عمارت شاپوری شیراز

عمارت شاپوری شیراز یکی از عمارت‌ها و باغ های شیراز است. بنایی با معماری منحصربه‌فرد و اروپایی که با نورپردازی‌های ویژه‌اش در شب بسیار تماشایی می‌شود. عمارت شاپوری چند سالی است که تغییر کاربری داده و به یک رستوران و کافه سنتی دلنشین تبدیل شده است. رستورانی با انواع غذاهای ایرانی و فرنگی که در فضای عمارت شاپوری، با یک باغ اروپایی و حوض زیبا، فضای دلچسبی برای گذران یک بعدازظهر همراه با دوستان و خانواده فراهم می‌آورد.

آدرس: بلوار کریم خان زند، خیابان انوری

8. مجتمع تپه کاج شیراز

برای آن‌هایی که طرفدار بازی در فضای باز هستند، مجتمع تپه کاج شیراز گزینه خوبی محسوب می‌شود. مجتمع 100 هکتاری که امکانات تفریحات جذابی مانند پیست کارتینگ، دارت، ایرهاکی، دوچرخه‌سواری، جامپینگ، مینی گلف، اسکیت، پینت بال، اسکواچ، سالن چند منظوره و استخر توپ دارد.

آدرس: شهر جدید صدرا، فاز 2، بلوار ولایت

بیشتر بخوانید: باغ ارم شیراز

9. باشگاه پینت بال چمران شیراز

باشگاه پینت بال چمران شیراز در نزدیکی هتل چمران این شیراز، یکی از بهترین هتل‌های شیراز قرار گرفته است. در این باشگاه پینت بال در یک فضای جنگلی در موقیعت یک جنگ قرار می‌گیرید و باید در مدت زمان مشخص، به هدفی که برای‌تان تعریف شده است، برسید. این مجموعه لباس‌های ضربه‌گیر، ماسک ایمنی و تفنگ را در اختیار شما قرار می‌دهد و آموزش‌های لازم را در اختیارتان قرار می‌دهد.

آدرس: بلوار شهید چمران، جنب هتل چمران

10. مجتمع زیتون شیراز

مجتمع زیتون شیراز یکی دیگر از مراکز تجاری و تفریحی شیراز است که در حدود 400 فروشگاه در آن قرار دارد و اجناس مختلف و متنوعی در آن به چشم می‌خورد. این مجتمع یک شهربازی معروف به نام گاندو هم دارد که داخل آن می‌توانید از بازی‌هایی مانند بولینگ، ماشین برقی، ایرهاکی، دستگاه‌های شبیه‌ساز رانندگی لذت ببرید. فودکورت مجتمع زیتون هم معروف است و برای یک شکم‌گردی داخل شهر شیراز گزینه خوبی محسوب می‌شود.

آدرس: خیابان انقلاب، چهارراه پارامونت

11. فان دی لند شیراز

یکی از خاص‌ترین و بزرگ‌ترین جاهای تفریحی شیراز، مجموعه فان دی لند است. تمام افراد از هر سنی می‌توانند از بازی‌های متفاوت این مجموعه لذت ببرند، بازی‌هایی که اسم آن‌ها برای شما آشناست اما شیوه انجام‌شان با آن چیزی که در ذهن‌تان وجود دارد، متفاوت است، به عنوان مثال بازی بیلیارد با توپ‌های بزرگ و ضربه پا انجام می‌شود. در کنار اینها می‌توانید از بازی‌هایی مانند پینت بال با تیروکمان، فوتبال دارت، بیلیارد عادی، فوتبال دستی، فوتبال بیلیارد و فوتبال حبابی لذت ببرید.

آدرس: خیابان قدوسی شرقی، جنب تعاونی (ارتش)، ورودی تالار پذیرایی مهدا

12. بلوار چمران شیراز

بلوار چمران شیراز، معروف‌ترین خیابان شهر است و یکی از پاتوق‌های محبوب جوانان شیراز برای تفریح محسوب می‌شود. این بلوار در کناره رودخانه شهر شیراز به طول 5 کیلومتر کشیده شده است و در دو طرف فضای سبزی برای پیک‌نیک و پیاده‌روی به چشم می‌خورد. البته در گوشه و کنار این بلوار هم اغذیه فروشی‌های کوچک و بزرگی وجود دارد که یک تجربه جذاب شکم‌گردی برای‌تان رقم می‌زند. بلوار چمران، یکی از جاهای تفریحی شیراز در شب هم به حساب می‌آید و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تجربه شب‌گردی در این شب محسوب می‌شود.

13. پارک آبی کوثر

پارک آبی شیراز بخشی از مجموعه بزرگ تفریحی ورزشی کوثر است و تنها پارک آبی جنوب کشور (به غیر از مجموعه اوشن پارک کیش) محسوب می‌شود. در پارک آبی کوثر می‌توانید از بازی در سرسره‌های مهیج، چاله فضایی، توپ موج، سونا، استخر، جکوزی، حمام ترکی و ماساژ و موسیقی زیر آب لذت ببرید و یک روز هیجان‌انگیز را تجربه کنید.

البته این مجموعه در کنار پارک آبی، امکانات ورزشی دیگری مانند سالن بدنسازی، سالن بیلیارد و سالن پرورش اندام هم دارد.

آدرس: بلوار رجایی

بیشتر بخوانید: نارنجستان قوام

14. باغ هنر شیراز

برای آن‌هایی که هنر دوست هستند و می‌خواهند، یک جای متفاوتی از حافظیه و سعدیه را در شیراز تجربه کنند، باغ هنر شیراز یک گزینه خوب محسوب می‌شود. این باغ مرکزی برای جمع آوری و نمایش آثار هنری در شیراز است و امکان خرید و فروش این آثار در آن وجود دارد. اینجا باغ بزرگ و باصفایی هم دارد که می‌توانید با در آلاچیق‌های آن با دوستان‌تان وقت بگذرانید.

آدرس: خیابان بعثت، جنب پارک بعثت

15. محله قصرالدشت شیراز

محله قصرالدشت شیراز، یکی از باصفاترین و زیباترین محله‌های شهر بهارنارنج است. محله‌ای با کوچه باغ‌های سرسبز که حال‌وهوای گردش در یک روستای خوش آب‌وهوا را دل شیراز برای‌تان زنده می‌کند و شما را به شیراز قدیم می‌برد. این منطقه به نام شربت خانه شیراز و مسجد بردی هم شناخته می‌شود و خانه باغ‌ها و باغ‌های زیبایی مثل باغ ناصری و باغ نوابی را در خود جای داده است.

آدرس: محله قصرالدشت، خیابان صاحب الامیری

برای اقامت در شیراز چه انتخاب‌هایی داریم؟

اگر در آینده‌ای نزدیک می‌خواهید به شیراز سفر کنید و دوست دارید از قبل از سفر، از اقامت‌تان مطمئن شوید، می‌توانید از سایت اجاره ویلا و سوئیت هومسا کمک بگیرید.

هومسا سامانه اجاره و رزرو آنلاین اقامتگاه در جای جای ایران است و پیشنهادهای متنوعی برای اقامت دارد. ویلا، اقامتگاه بوم‌گردی، سوئیت و آپارتمان و کلبه از اقامتگاه‌هایی است که می‌توانید با کمک هومسا اجاره کنید. در شهر شیراز برای اجاره ویلا و سوئیت در شیراز، اجاره اقامتگاه بوم‌گردی یا آپارتمان مبله کافی است سری به صفحه شیراز در سایت هومسا بزنید و اقامتگاه دلخواه‌تان را با قیمت و امکاناتی که برای شما مناسب است، رزرو کنید.

سوالات متداول

بهترین جاهای تفریحی شیراز کدامند؟

پارک آزادی شیراز، دروازه قرآن، پارک کوهستانی دراک، مجتمع تجاری خلیج فارس، باشگاه کارتینگ صدرا شیراز، پارک کوهپایه، عمارت شاپوری شیراز، مجتمع تپه کاج، باشگاه پینت بال چمران، مجتمع زیتون شیراز و…

یک دیدگاه

  1. نور افشانی و محیط کوهستانی دروازه قرآن واقعا فضای مثل لژ خانوادگی رو به آدم میده مخصوصا برای تفریحان خانوادگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا