ایران‌ را بگردیمتهرانتهران‌گردیجاهای دیدنی

جاهای دیدنی تهران در شب ؛ گردشی جذاب برای گردش شبانه

شاید ادعای گزافی نباشد که بگوییم شب‌های تهران برای تفریح و خوش‌گذرانی، از روزهای آن جلوتر است؛ با غروب آفتاب و روشن‌شدن چراغ مغازه‌ها و مراکز تفریحی، پایتخت از همیشه جذاب‌تر به نظر می‌رسد و عاشقان تفریحات شبانه به ضیافت بی‌پایانی دعوت می‌شوند. در این مطلب می‌خواهیم با شرح و معرفی جاهای دیدنی تهران در شب لذت شبگردی شما را چندین برابر کنیم. پس تا انتهای مطلب با مجله گردشگری هومسا همراه باشید.

1. دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی کشور، از جذاب‌ترین مکان های دیدنی تهران در شب شناخته می‌شود. قدم‌زدن در ساحل شنی دریاچه، گپ‌زدن با دوستان زیر نور مهتاب و رقص نور چراغ‌های مجموعه، موجی از انرژی مثبت را در وجودتان جاری می‌کند.

تماشای ماهی‌های کوچک و بزرگی که به لطف نورپردازی زیبای مجموعه پیش چشم‌تان صف می‌کشند، هر لحظه شما را هیجان‌زده می‌کند. وجود امکانات تفریحی سرگرم‌کننده در یک فضای دل‌نشین، لذت‌سپری کردن یک شب بی‌نظیر را برای شما به‌ همراه می‌آورد. از تفریحات شبانه‌ای که در دریاچه چیتگر تهران امکان تجربه‌اش را دارید می‌توان به قایق‌سواری، شهربازی، اسکیت‌سواری، سرسره‌های سقوط آزاد و… اشاره کرد.

در اطراف دریاچه مرکز خریدهای زیادی وجود دارد که هم فروشگاه‌های زیادی دارد و هم کافه و رستوران‌های متنوع. می‌توانید هم تفریح کنید، هم خرید کنید و به کافه های باملند را تجربه کنید. حتی می‌توانید در آلاچیق‌هایی که در این منطقه وجود دارد، چادر بزنید یا اتراق کنید و شب را آن جا بمانید و از زیبایی های شهر لذت ببرید.

2. بام لند

بام لند تهران

این مرکز تفریحی-تجاری اولین مرکز خرید خطی و روباز تهران است که در کنار دریاچه چیتگر واقع شده است. معماری آن‌ تلفیقی از المان‌های مدرن با معماری سنتی ایران مثل تخت جمشید و بادگیرهای یزد است. در این مکان علاوه بر لذت خرید شبانه در یک فضای دل‌باز، امکانات تفریحی مثل وی آر لند، فوتبال دستی، اسکای فلایر و پیست پاتیناژ بام لند تهران در انتظار شما است. از مزیت‌های بام لند چیتگر، از جاهای دیدنی تهران در شب این است که می‌توانید رستوران‌گردی و کافه‌گردی را با تماشای چشم‌اندازی از شب‌های دریاچه همراه کنید.

3. خیابان سی تیر

خیابان سی تیر تهران

یکی از پرطرفدارترین جاهای تفریحی تهران در شب خیابان قدیمی سی تیر است که به نام فود استریت تهران شناخته می‌شود. خیابان سی تیر هر شب از افرادی پذیرایی می‌کند که هوس یک گردش شبانه به سرشان می‌زند؛ چرا که نبض زندگی در شب‌های سی تیر به طرز عجیبی جریان دارد. وجود خودروهای سیاری که به عرضه غذا مشغول‌اند در کنار نوازندگان خیابانی شب‌های پرهیاهو و البته دل‌چسبی را در این فضا خلق می‌کند.

علاوه بر این‌ها تماشا و خرید از غرفه‌های صنایع‌دستی موجود در خیابان و یا رفتن به پارک شهر در همان حوالی هم لطف خاصی دارد. هیاهوی روز پرمشغله خود را با شور و شعفی که از هر سوی خیابان سی تیر احساس می‌شود، جایگزین کنید تا بدانید زندگی هنوز هم زیبایی‌های خود را دارد.

رزرو آنلاین ویلا و اقامتگاه هومسا

4. خیابان ولیعصر

مگر می‌شود کسی از شب‌های ولیعصر و زرق‌وبرق بی‌مثالش خاطره‌ای نداشته باشد، بدون شک بلندترین خیابان خاورمیانه خاطره‌انگیزترین خیابان تهران به شمار ‌می‌آید. ردیف درختان چنار که سال‌های سال نفس به نفس با رهگذران همراه بوده‌اند، به همراه نوای دل‌نشین آب جاری در جوی‌های همیشه رقصان که در شلوغی این شب‌ها کمتر شنیده می‌شود موجی از حس خوب را ایجاد می‌کند. جنب‌وجوش مغازه‌ها و مراکز خرید و همچنین وجود امکانات تفریحی بسیار مثل پارک ملت، پارک ساعی، پارک دانشجو، تئاتر شهر، سینما افریقا، سینما قدس و سینما استقلال در خیابان ولیعصر تهران باعث می‌شود رفتن به این خیابان برای داشتن یک شب رویایی کافی باشد.

5. بام محک

بان محک تهران

در میان مکان های تفریحی تهران در شب، بام محک از آن دسته مکان‌های دنج و خوش‌منظره‌ای ست که حتماً جز گزینه‌های اول برای گشت‌وگذار شبانه در پایتخت به شمار می‌رود. لذت نوشیدن یک فنجان چای گرم در فضای آرام بام محک و تماشای درخشش شب پرنور تهران بر روی نیمکت، این مجموعه را تبدیل به مکانی محبوب برای سپری کردن یک شب رویایی کرده است. 

بیشتر بخوانید: بام های تهران 

6. بام کوهسار

پارک جنگلی کوهسار واقع در شمال محله قدیمی کن، یکی دیگر از گزینه‌های محبوب تهرانی‌ها برای گردش شبانه محسوب می‌شود. خلوت بودن این مکان نسبت به سایر پارک‌ها و جاهای دیدنی تهران از مزیت‌های کوهسار به شمار می‌رود. تماشای شب‌های تهران از ارتفاعات همراه با یک دورهمی خانوادگی یا دوستانه در کنار استفاده از بوفه‌ها و رستوران‌ها و باربیکیوهای این مجموعه تجربه دل‌چسبی را فراهم می‌کند. همچنین پیست مخصوص دوچرخه‌سواری و موتور کراس ازجمله تفریحات محبوبی است که در این مکان می‌توانید آن‌ها تجربه کنید.

7. بام تهران

بام تهران

بام تهران نامی آشنا نه‌ تنها برای تهرانی‌ها، بلکه برای گردشگران ایرانی و خارجی است که بازدید از آن را جز واجبات سفر خود می‌دانند. این بام مکانی کوهستانی برای گریز از آلودگی و سروصدای همیشگی تهران به شمار می‌رود؛ جایی بین اولین ایستگاه تله‌کابین توچال و انتهای خیابان ولنجک. تماشای شب‌های زیبای پایتخت از ارتفاعات بام تهران تنها بخش کوچکی از لذت‌های این مجموعه تلقی می‌شود؛ چراکه این مکان سخاوت زیادی در ارائه تفریحات متنوع دارد؛ تفریحاتی مثل بگ جامپینگ، سورتمه‌سواری، سینمای پنج بعدی، اتاق فرار و زیپ لاین بخشی از سرگرمی‌هایی است که به شما پیشنهاد می‌شود.

8. پارک آب‌ و آتش

پارک آب‌وآتش یکی از بهترین و پرهیاهوترین پارک‌های پایتخت است که برای گردشگری شبانه مکان فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. پیاده‌روی شبانه در فضایی مدرن به همراه تماشای دیدنی‌های پارک مثل پل ابریشم، فانوس دریایی و پل طبیعت لحظات نابی را برایتان خلق می‌کند. همچنین استفاده از فودکورت قسمت جنوبی پارک و امکان کالسکه‌سواری و استراحت در آلاچیق‌های خانوادگی از لذت‌های شبگردی در این پارک شناخته می‌شود.

9. پل طبیعت

پل طبیعت تهران

پل طبیعت تهران با ساختار مدرن و منحصربه‌فردی که دارد از محبوب‌ترین جاهای دیدنی تهران در شب قلمداد می‌شود. این پل سه‌طبقه، پارک طالقانی و پارک آب‌وآتش را به هم متصل می‌کند و بزرگ‌ترین پل غیر خودرویی خاورمیانه شناخته می‌شود؛ تصور کنید از لحظه‌ای که روی پل قدم می‌زنید و از کنار فودکورت جذاب آن عبور می‌کنید چه حس‌و‌حالی به شما دست می‌دهد.

پیاده‌روی شبانه و تماشای تردد خودروهای اتوبان مدرس بر فراز پل طبیعت تهران در کنار سایر جذابیت‌های پل به‌قدری دل‌فریب است که باعث می‌شود این مکان همیشه شب‌های شلوغی را تجربه ‌کند و یکی از محبوب‌ترین جاهای تفریحی تهران در شب باشد. پس اگر به تماشای صحنه‌های شلوغ و مردمی که از روی پل عبور می‌کنند علاقه دارید یا می‌خواهید به صدای خنده کودکانی که در قسمت فواره‌های پارک آب‌و‌آتش مشغول بازی هستند گوش دهید، حتما سری به پل طبیعت بزنید.  

10. پارک ملت

پارک ملت تهران

پارک ملت تهران نیاز به معرفی ندارد زیرا به ‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌های تهران در بین همگان شناخته‌شده است و از زیباترین و اولین مقاصدی به شمار می‌رود که برای یک گردش شبانه پیشنهاد می‌شود. در این گردش می‌توانید با غوغای شب‌های پایتخت همراه شوید و از تماشای آب‌نماهای موزیکال، سردیس مشاهیر، دریاچه مصنوعی و سایر تفریحات موجود در این مکان مثل پردیس سینمایی، میز تنیس، اسکیت‌سواری و غیره نهایت لذت را ببرید.

11. برج میلاد

برج میلاد

بازدید شبانه از ششمین برج بلند مخابراتی دنیا به‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری شهر تهران نیازی به پیشنهاد کردن ندارد؛ چون نظاره‌کردن عشوه‌گری شب‌های پرنور شهر آن‌هم با دوربین‌های موجود در سکوی دید باز طبقات فوقانی برج نیازی به تعریف و تمجید ندارد. بازدید و گردش در این برج آن‌هم در شب، هم فال است و هم تماشا. نورپردازی خاص، گل‌کاری‌های و آب‌نماهای محوطه برای نوازش دیدگان شما طراحی‌شده‌اند.

لذت غذا خوردن در یک رستوران گردان و تماشای چشم‌اندازی از شهر لذتی است که در برج میلاد تهران محقق می‌شود. سر زدن به آثار هنری و صنایع‌دستی، شهرفرنگ، ماکت‌های برج‌های بزرگ مخابراتی دنیا که به طرز هنرمندانه‌ای ساخته‌شده‌اند، از مهم‌ترین جذابیت‌هایی است که در این گردش می‌توانید تجربه کنید.

12. شهربازی برج میلاد

شهربازی برج میلاد

شهربازی برج میلاد یکی از تفریحاتی است که اخیرا به این مجموعه اضافه شده است. در شهربازی برج میلاد می‌توانید از بازی‌هایی چون چرخ‌وفلک، مری گراند ماداگاسکار، فریزبی، ماشین برقی، ترن و تاب اسکای لذن ببرید. 

13. شهربازی ارم

شهربازی ارم به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌های تفریحی ایران پاسخی برای این پرسش است: شب جمعه تهران کجا برویم؟ چون شهربازی ارم به دلیل داشتن امکانات تفریحی و رفاهی زیاد انتخاب خوبی برای گذراندن یک شب پرهیجان و به‌یادماندنی محسوب می‌شود. این مجموعه با دارا بودن دریاچه مصنوعی و قایق‌سواری، باغ‌وحش، سالن بولینگ، انواع وسایل هیجان‌انگیز بازی، فضای سرپوشیده بازی و… در هر زمان از سال مکان مناسبی برای تفریح و هیجان است. 

14. دربند

کوه‌های دربند

دربند از آن مکان‌هایی محسوب می‌شود که شب‌هایش بسیار تماشایی‌تر از روزهای آن است؛ مکانی در شمال شهر با حال و هوای کوهستانی که به‌عنوان پاتوق ثابت پایتخت‌نشینان برای گشت‌وگذار شبانه به شمار می‌رود. ملودی گوش‌نواز رودخانه، روشنایی چراغ‌زنبوری مغازه‌های لواشک و ترشک فروشی خواب را از سرتان به‌کلی می‌پراند. تماشای آبشار دوقلو، سورتمه دربند و البته رستوران‌گردی در یک مسیر پلکانی زیبا از تفریحات موجود در این مکان شناخته می‌شوند.

15. درکه

درکه تهران به‌عنوان یک دره کوهستانی و وجود فضای پردرخت و نیمکت‌های چوبی‌اش به‌عنوان یکی از نوستالژیک‌ترین مکان‌های تفریحی شهر برای هر تهرانی محسوب می‌شود. لذت غذا‌خوردن در یک‌شب آرام در این منطقه ییلاقی و خاطره‌انگیز در کنار گوش سپردن به صدای آب رودخانه درکه تهران تجربه دل‌چسبی به نظر می‌رسد که به‌راحتی نباید از آن گذشت. خرید ترشک، لواشک، بلال و لبو که توسط مغازه‌داران عرضه می‌شود هم از دیگر تجربیات دل‌نشین شبانه این مجموعه به شمار می‌رود.

16. باغ ایرانی

باغ ایران ونک

محله قدیمی ده ونک هم یکی از زیباترین مکان های دیدنی تهران در شب را در خود جای داده است. باغ ایرانی واقع در خیابان شیخ بهایی و با الگوپذیری کامل از باغ‌سازی ایرانی ساخته شده و افراد زیادی را برای یک گردشگری شبانه به سمت خود می‌کشاند.

اگر می‌خواهید سراسر لاله ببینید حتماً در فصل بهار به دیدن این باغ زیبا بروید تا یک شب به‌یادماندنی با جلوه‌گری لاله‌ها زیر نور چراغ را به مجموعه تجربیات خود اضافه کنید. پیاده‌روی در کنار جوی‌های سنگی باغ و تماشای گل‌کاری‌های زیبای آن بدون شک شما را غرق در شادی و لذت می‌کند.

17. باغ فردوس

باغ فردوس یکی از باغ‌های ایرانی برجای‌مانده از عصر قجر، در محله قدیمی و خوش آب‌وهوای شمیرانات قرار دارد و به موزه سینما اختصاص یافته است. با رفتن به این باغ با یک باغ ایرانی تمام‌عیار روبه‌رو خواهید شد. علاوه بر عمارت تاریخی، فضای هنری مجموعه، وجود کافه، سالن‌های سینما و از همه مهم‌تر موزه‌ای که تاریخچه سینما را نمایش می‌دهد از بخش‌های سرگرم‌کننده باغ موزه فردوس تهران در یک شب دل‌انگیز محسوب می‌شود.

18. بوستان جوانمردان

بوستان جوانمردان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های غرب تهران است که علت شهرت و حتی نام آن را می‌توان به وجود 30 تندیس از افراد صاحب‌نام نسبت داد. اگر دوست دارید شبی را در میان تندیس بزرگان و البته مکانی خوش آب‌وهوا سپری کنید و با زمزمه رودخانه کن همراه شوید، بوستان جوانمردان تنها انتخاب شما است. همین‌طور امکانات تفریحی دیگری مثل درشکه‌سواری، اسکیت‌سواری، میزهای تنیس و پینگ‌پونگ، فضای بازی کودک و… هم برای لذت هر چه بیشتر شما وجود دارند.

19. بوستان نهج‌البلاغه

بوستان نهج‌البلاغه بزرگ‌ترین بوستان دره‌ای تهران، در منطقه خوش آب‌وهوای فرحزاد قرار دارد. گذراندن اوقات فراغت شبانه با عزیز‌ان‌تان در این بوستان تجربه منحصربه‌فردی به شمار می‌رود، چراکه این بوستان تجربه قدم‌زدن بر روی دومین پل معلق ایران را به شما پیشکش می‌کند تا به یاد پل معلق مشکین‌شهر بیفتید و غرق در هیجان شوید. همچنین این مجموعه با دارا بودن امکانات تفریحی که برای گروه‌های سنی مختلف در نظر گرفته‌شده (شهربازی، بانجی جامپینگ، تراست‌‎های پیاده‌رو، سینمای 6 بعدی و…) پاسخگوی سلایق بسیاری از افراد است.

20. آبنمای موزیکال ایران مال

در ضلع جنوبی ایران مال آبنمای بزرگ و زیبایی به مساخت 14000 متر مربع طراحی و ساخته شده که در ساعات خاصی از روز، روشن شده و آب همراه با موسیقی به رقص در می‌آید. بعد از ظهرها از ساعت 7 تا 9 شب می‌توانید به تماشای رقص نور و آب بنشینید و لحظاتی زیبا و یادماندنی را برای خود و عزیزان‌تان فراهم کنید.

21. محله دولت آباد

مله دولت آباد تهران

محله دولت‌آباد یکی از محله‌های قدیمی شهر ری در نزدیکی بزرگراه آزادگان و امام علی است. بیشتر ساکنان این محله عرب زبان هستند به همین دلیل وقتی در خیابان‌های این محله قدم می‌زنید، عجیب نیست که رهگذران به زبان عربی صحبت کنند. این محله به واسطه طعم اصیل غذاهای عربی رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌های خود معروف است. پس اگر دلتان هوس خوردن شاورما، فلالفل لبنانی و یا سمبوسه کرد، محله دولت آباد گزینه مناسبی است.

22. باب همایون

یکی دیگر از خیابان‌های تهران که به سرو غذاهای خیابانی اختصاص پیدا کرده خیابان باب همایون است. این خیابان نزدیک میدان توپخانه قرار گرفته و جو قدیمی‌ترین خیابان‌های تهران است. وجود یک زورخانه قدیمی و سالن نمایشی که شب‌ها به پخش فیلم‌های خاطره‌انگیز می‌پردازد حس‌و‌حال عجیبی به این خیابان داده است. اگر هوس یک شبگردی لذت‌بخش به سرتان زد حتما خیابان باب همایون را امتحان کنید.

23. میدان تجریش

تجریش

آخر خط خیابان ولیعصر، میدان تجریش شلوغ و پرهیاهو قرار گرفته که از خاطره‌سازی دست‌کمی از خیابان ولیعصر ندارد. شب‌های میدان تجریش پر از شور زندگی است که با حضور گرم شهروندان تهرانی و گردشگران ایرانی و خارجی معنا می‌یابد. بازار تجریش، جایی که وجود انواع میوه‌های نادر و غیر فصلی ویژگی بارز آن محسوب می‌شود شب‌ها بیشتر از هر زمان دیگری از خریداران میزبانی می‌کند. امامزاده صالح هم با آن فضای دل‌نشین و نورانی از دیگر دیدنی‌های آن حوالی به شمار می‌رود.

24. مرکز خرید کوروش

مرکز تجاری تفریحی کوروش در غرب تهران با دارا بودن واحدهای تجاری کوچک و بزرگ، سینما، شهربازی و فودکورت مکان جالب دیگری برای گذران اوقات فراغت در شب‌های پایتخت شناخته می‌شود. این مرکز خرید به واسطه امکاناتی خوبی که دارد یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید تهران، در میان پایتخت‌نشینان و گردشگران محسوب می‌شود. 

25. اپال

اپال از بزرگ‌ترین مرکز خرید شمال غرب، در قلب سعادت‌آباد قرار دارد. اپال تهران هم علاوه بر فروشگاه‌ها و بوتیک‌های متنوع، رستوران‌های ایرانی و بین‌المللی و کافه‌ها، امکانات سرگرم‌کننده دیگری مثل سینما، شهربازی و شهر مشاغل کودک را در خود جای داده که می‌تواند شب خوبی را برای شما و همراهان‌تان رقم بزند.

26. پالادیوم

پالادیوم

مراکز خریدی مثل پالادیوم مژده به کسانی است که در همه حال از خرید و سرزدن به مغازه‌های لوکس لذت می‌برند. در میان مراکز خرید معروف تهران نام پالادیوم بیش از سایر مراکز خرید، برای داشتن یک شب زیبا می‌درخشد. چراکه علاوه بر مغازه‌های لوکسی که تمام برندهای محبوب را عرضه می‌کنند، معماری مدرن پاساژ، فودکورت، استخر و باشگاه‌های ورزشی از جذابیت‌های این مجموعه قلمداد می‌شود.

27. پردیس‌های سینمایی تهران

گذراندن یک شب دل‌نشین در پردیس‌های سینمایی تهران با تماشای فیلمی در ژانرهای مختلف، یکی از بهترین هدایایی است که می‌توانید به خود و عزیزان‌تان تقدیم کنید. از معروف‌ترین پردیس‌های سینمایی تهران می‌توان به پردیس‌های آزادی، مگامال، قلهک، ایران مال، شکوفه، ملت، کوروش و چارسو اشاره کرد.

28. شهربازی‌های تهران

هیجان و لذتی که شهربازی‌ های تهران به شما تقدیم می‌کنند، سن‌و‌سال نمی‌شناسد. با هر سن و سلیقه‌ای می‌توانید وسایل بازی مورد علایق خود را در این شهربازی‌ها پیدا کنید و غرق در آدرنالین شوید. از معروف‌ترین شهربازی‌های تهران می‌توان شهربازی ارم، شهربازی‌های چمران، سرزمین عجایب، قلعه سحرآمیز، تیراژه، ژوپیتر، شهر خورشید، فان لند، فان تایم ارگ تجریش و ایران‌مال را نام برد.

29. فودکورت‌های معروف تهران

فودکورت های تهران

شکم‌گردی از تفریحات قدیمی هر شهر و دیار محسوب می‌شود، در سال‌های اخیر احداث فودکورت‌های متعدد در هر گوشه از پایتخت، شکم‌گردی شبانه را از همیشه ساده‌تر کرده است. با رفتن به بهترین فودکورت‌ های تهران از جمله فوردکورت‌های پالادیوم، ارگ تجریش، پل طبیعت، باغ غذای تهران، آرتمیس، مگامال، راه چوبی، رویال تراس، سنا، برج میلاد، جام جم و آدرس فودهال با سیلی از غذاهای ایرانی و خارجی مواجه شوید.

30. بولینگ‌های معروف تهران

در تهران چندین مرکز بولینگ برای انجام این تفریح پرطرفدار وجود دارد که می‌توان به باشگاه‌های بولینگ عبدو، انقلاب، شیان، اریکه ایرانیان، تیراژه و مگامال اشاره کرد.

سوالات متداول

بهترین جاهای دیدنی تهران در شب کدامند؟

دریاچه چیتگر، بام لند، خیابان سی تیر، بام محک، بام کوهسار، پارک آب‌ و آتش، پل طبیعت، برج میلاد، شهربازی برج میلاد، باغ فردوس، بوستان نهج‌البلاغه، باب همایون و…

سخن آخر

گشت‌وگذار در جاهای دیدنی تهران در شب حکایت شیرینی است که هر تهرانی و گردشگری به آن اذعان دارد. در این مطلب سعی کردیم به توصیف و معرفی بهترین مقاصد پایتخت بپردازیم تا زمانی که تصمیم به شبگردی گرفتید با مرور این فهرست مطابق با علایق خود دست به انتخاب بزنید. هومسا لحظات خوشی را برای شما در شب‌های زیبای تهران آرزومند است.

‫4 دیدگاه ها

  1. “زندگی شبانه ” از مهمترین آیتم های یه شهر که نشون میده زندگی توش جریان داره ….حد فاصل باغ فردوس تا میدون تجریش عالیه ! و سی تیر هم خوبه دولت آباد هم که فلافل هاش و چای عراقیش باحاله! البته الان دیگه سی تیر به کیفیت چند سال پیش نیست .

  2. من چون خونم نزدیک چیتگره بام کوهسار خیلی قشنگه حتی اون نزدیکی ها یه مقبره شهدای گمنام هم داره که همیشه شلوغه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا