ایران‌ را بگردیمجاهای دیدنی

جاهای دیدنی یاسوج ؛ پایتخت طبیعت ایران

برای خیلی از افراد، فصل تابستان بهترین زمان برای گردش و سفر است و انتخاب یک شهر سردسیر در این فصل می تواند بهترین انتخاب باشد. یاسوج یکی از شهرهای جنوب غربی ایران است که در منطقه ای کوهستانی قرار گرفته است و سرزمین مردمی فداکار و مهربان است و این موضوع را از لحظه ای که پا به شهرشان می گذارید، متوجه خواهید شد.

این شهر پادشاهان زیادی را به خود دیده است و محل تولد پادشاهان هخامنشی بوده است. به همین دلیل تاریخ غنی و قدمت زیادی دارد که همیشه مورد توجه باستان شناسان و پژوهشگران بوده است.

شهر یاسوج در منطقه سردسیری قرار گرفته است و به همین دلیل آب و هوای معتدل در فصل تابستان و آب و هوای سرد و کوهستانی در فصل زمستان باعث شده تا این منطقه برای فصل تابستان، مقصد خوبی برای سفر باشد. در فصل زمستان معمولا با بارش فراوان باران و برف همراه است. پس اگر در تابستان قصد سفر دارید، این شهر را در لیست خود بگنجانید.

استان کهگلویه و بویراحمد به پایتخت طبیعت ایران مشهور است و در آن مناظری هستند که شاید در هیچ کجای ایران نتوانید مانند آن را ببینید. در این یاسوج به دلیل داشتن موقعیت مکانی و شرایط آب و هوایی، معروف ترین و بکرترین جاهای دیدنی را دارد. در این استان بیش از 214 مکان دیدنی قرار دارد که چون طبیعت در این استان حرف اول را می زند، بیشتر برای گردشگران علاقه مند به طبیعت و دوست داران آبشار و دریاچه مناسب است. در ادامه شما را با خاص ترین جاهای دیدنی یاسوج آشنا خواهیم کرد.

1. آبشار یاسوج

اگر دوست دارید یک طبیعت زیبا و پوشیده از گل و درخت که اطراف آن باغ های زیادی دارد و یک تفرج گاه مناسب است، ببینید و اوقات خوشی سپری کنید، به آبشار یاسوج بروید. این آبشار 10 متر ارتفاع دارد و اطراف آن آنقدر زیباست و چشم انداز زیبایی دارد که حتما هوس خواهید کرد در آن جا چادر بزنید و از امکاناتی مثل سرویس بهداشتی و دکه های مواد غذایی و چادرها که در آن منطقه تعبیه شده است، استفاده کنید. آبشار یاسوج در یک منطقه امن قرار گرفته که شما می توانید همراه خانواده تان شب را در آن جا بگذرانید و اوقات خوشی را در کنار این آبشار داشته باشید.

آبشار یاسوج

2. پارک ساحلی یاسوج

در یاسوج می توانید به بزرگترین پارک ساحلی شهر بروید و از بودن در منطقه ای سرسبز و زیبا لذت ببرید. این پارک درست در ورودی جنوبی شهر قرار دارد و روی رود واقع شده است که منظره زیبایی را به وجود آورده است. مردم بومی یاسوج مخصوصا جوان های شهر به این محل می روند و از امکاناتی مثل شهربازی، قایق سواری و غرفه ها استفاده می کنند. در این محل سکوهای چادرزنی زیادی قرار دارند که می توانید از آن ها هم استفاده کنید. در روز معمولا این پارک خیلی شلوغ خواهد بود ولی می توانید در شب چادر بزنید و آن جا استراحت کنید. شب ها خیلی خلوت تر است و می توانید زیبایی های شهر را هم ببینید.

پارک ساحلی یاسوج

3. پارک جنگلی یاسوج

در شهر یاسوج یک پارک 80 هکتاری وجود دارد که از پوشش های گیاهی متفاوت تشکیل شده است و در آن درختان و گیاهان متفاوتی قرار دارد که خیلی از آن ها مخصوص همین منطقه است و در جای دیگر یافت نمی شود. درختان و گیاهانی مانند بلوط، بادام کوهی، بنه و ارزن گیاهان این محدوده هستند. قرار گرفتن در این محیط چشم نواز خواهد بود چون هرجایی را که نگاه کنید، یک منظره زیبا خواهد بود. در زمان غروب خورشید و در شب، بودن در این منطقه حس متفاوتی به شما خواهد داد چون منظره شهر در شب را می بینید که بسیار زیبا و دل انگیز است.

پارک جنگلی یاسوج

4. تنگ مهریان

تجربه آب و هوای خاص و خنک در تابستان و استراحت در کنار درختانی مانند چنار، بلوط، بنه، بادام و زالزالک فقط در تنگ مهریان میسر خواهد بود. یکی از جاهای دیدنی یاسوج که در فاصله 5 کیلومتری آن قرار دارد و در جاده اقلید واقع شده است. در کنار رودخانه آن می توانید بنشینید و برای مدتی استراحت کنید. پیشنهاد می کنیم شب را در این مکان نگذرانید چون ممکن است رودخانه طغیان کند.

تنگ مهریان

5. تنگ گنجه ای

یاسوج پایتخت طبیعت هاست و تنگ گنجه ای یکی از جاهای دیدنی معروف یاسوج است که آب چندین چشمه به آن می ریزد. در 13 کیلومتری یاسوج، و در مسیر به سمت سی سخت، یک روستا وجود دارد که به آن روستای گنجه ای می گویند. درختان چناری که در اطراف این تنگ قرار دارد، صحنه ای به یاد ماندنی در ذهن به جا خواهد گذاشت. در این روستا سکوهای مخصوص چادر زدن قرار گرفته است که می توانید برای اقامت در آن جا استفاده کنید. سرویس بهداشتی هم در همین محل قرار دارد که برای رفاه هر چه بیشتر گردشگران تعبیه شده است. در سفر به یاسوج اگر دوست داشتید از سی سخت هم دیدن کنید، حتما به تنگ گنجه ای سر بزنید و از مناظر زیبای آن بهره مند شوید.

6. پیست اسکی کاکان

یکی از بهترین پیست هایی که می توانید در جنوب کشور پیدا کنید، پیست اسکی کاکان است که در دامنه کوه دنا قرار گرفته است. این پیست در 18 کیلومتری یاسوج قرار گرفته است که در کنار دهستان کاکان قرار دارد. به دلیل شرایط آب و هوایی خاص این منطقه، تا اواخر بهار میتوان از این پیست استفاده کرد. امکانات زیادی در این پیست تعبیه شده است که از آن جمله میتوان به تله اسکی های بشقابی، ماشین برف کوب و تجهیزات لازم برای اجاره لوازم اسکی (مانند کفش و تخته و چوب) استفاده کرد. همچنین در این پیست کلاس های مختلفی برای علاقه مندان به این ورزش برگزار خواهد شد.

 پیست اسکی کاکان

اقامت در یاسوج

برای این که بتوانید تمام زیبایی های یاسوج را ببینید، باید حداقل سه یا چهار روز را در این شهر سپری کنید. این شهر یک شهر ارزان برای اجاره ویلا و خانه است و شما با پرداخت پول کمتر می توانید یک مکان خوب برای اقامت انتخاب کنید. می توانید از لینک زیر استفاده کنید.

جاده یاسوج

سوالات متداول

بهترین جاهای دیدنی یاسوج کدامند؟

آبشار یاسوج، پارک ساحلی یاسوج، پارک جنگلی یاسوج، تنگ مهریان، تنگ گنجه ای، پیست اسکی کاکان و…

یک دیدگاه

  1. سلام وقت بخیرمن عید فطر به یاسوج سفر کردم مناظر و طبیعت سر سبز و آبشار های زیبا داره حتما چند روزی رو برای بازدید وقت بزارید . خیلی خوش گذشت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا