دانستنی‌های سفر

فیلم‌ های ایرانی که شما را عاشق سفر رفتن می‌کند!

در سینمای ایران معدود فیلم‌هایی هستند که می‌توانند شما را عاشق سفر کنند و مخاطب را چنان تحت تأثیر قرار دهند که با خود بگوید ای کاش من در اینجا بودم. در این مقاله از هومسا قصد داریم پنج فیلم ایرانی را معرفی کنیم که شما را عاشق سفر رفتن به آن منطقه‌ای می‌کند که به تصویر کشیده شده است و شاید با خواندن این مقاله تازه متوجه شوید که تصویرهای فیلم چه زیبا در ذهن شما نقش بسته است که با خواندن توضیحاتی که درباره فیلم بیان می‌شود این تصویرها به زیبایی در ذهن شما تداعی خواهد شد.

با خیلی دور خیلی نزدیک عاشق سفر به کویر می‌شوید!

در سال 1383 فیلمی به کارگردانی رضا میرکریمی ساخته شده که نام آن «خیلی دور و خیلی نزدیک» است. بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند؛ بسیار خوش درخشیدند! فیلم‌نامه بر این اساس پیش می‌رود که شخصی به نام مسعود رایگان به نام دکتر محمود عالم در نقش جراح مغز و اعصابی است و خانم الهام حمیدی در نقش نسرین که دانشجوی نمونه آقای دکتر عالم بوده است و از بومیان منطقه کویر مصر در فیلم شناخته می‌شود که استاد خویش را در کویر همراهی می‌کند.

کویرگردی با فیلم رضا میرکریمی

دکتر عالمی که به دلیل مشغله‌های زندگی از عزیزان خود به خصوص پسرش بسیار دور شده؛ در شب تولد او متوج می‌شود که پسرش تومور مغزی دارد. بازی پسر را که تنها به صورت صدایی از طریق مکالمه‌های تلفنی آنها می‌شنویم با صدای آشنای اشکان خطیبی به مخاطب معرفی می‌شود که نقش سامان عالم را ایفا می‌کند.

فیلم‌برداری در کویر مصر اصفهان

لوکیشن این فیلم در کویر مصر اصفهان است که برای ساخت آن گروه فیلم‌برداری ماه‌ها اقامت در کویر را تجربه کردند. با دیدن این فیلم و تصویرهای زیبایی که در قاب آن به تماشای مخاطب گذاشته می‌شود؛ بیننده را در عظمت و زیبایی کویر غرق می‌کند و مخاطب با همزاد پنداری و دگرگونی نقش اول فیلم که به خاطر سفر به کویر اصفهان پشت سر گذرانده راغب می‌شود که کویرگردی را تجربه کند.

مشهد و فیلم هر شب تنهایی

فیلمی از رسول صدرعاملی که تولید شده در سال 1386 است و بیشتر لوکیشن‌های این فیلم در شهر مقدس مشهد اتفاق می‌افتد و حرم امام رضا (ع) را از قابی متفاوت نشان می‌دهد.
بازیگران نقش اصلی این فیلم سرکار خانم لیلا حاتمی و حامد بهداد است که در این فیلم نقش همسر یکدیگر را بازی می‌کنند.فیلم‌نامه به نحوی است که عطیه به عنوان نقش اول فیلم‌نامه مبتلا به سرطان است و با شرایطی که دارد تنها چهار ماه دیگر از عمر وی باقی نمانده است که به اصرار همسرش سفر رفتن به مشهد را برنامه‌ریزی می‌کنند؛ او که به علت بیماری‌اش اعتقادات خود را از دست داده است بالاجبار قبول می‌کند تا برای چند روز اقامت در مشهد را تجربه کند.

سفر به مشهد با فیلم رسول صدرعاملی

هنگامی که به صحن حرم امام رضا وارد می‌شود؛ پرسه‌زنان بی‌اهمیت به هر چیزی کودکی را می‌بیند که مادر خود را گم کرده است و به یاد آرزوهای گمشده خویش، جذب دنیای آن کودک می‌شود که در صحنه‌ای به آن دخترک می‌گوید: تو هم مثل من گم شدی؟

هر شب تنهایی از فیلم های ایرانی تاثیرگذار

حال و هوای فیلم بعد از آشنایی عطیه با کودک رنگی دیگر به خود می‌گیرد و صحنه‌هایی از حرم امام رضا را کارگردان نشان می‌دهد که از زیباترین جاهای دیدنی مشهد است و ناخودآگاه بیننده با شخصیت داستان همزادپنداری می‌کند و این بار حرم را نه به عنوان یک زائر بلکه از نگاه گمشده‌ای که بی‌دغدغه و پابرهنه در بارگاه‌های حرم همچون ذره‌ای به سمت آفتاب حرکت می‌کند. این حس رهایی و آزادی فضای معنوی فیلم را به دور از هر غلو و تاکیدی به بهترین شکل القا می‌کند و هر بیننده‌ای آرزو می‌کند ای کاش او به جای شخصیت اول فیلم در مشهد بود و به زیارت می‌پرداخت. در این فیلم علاوه بر حرم مطهر امام رضا دیگر جاذبه‌های گردشگری مشهد نیز به تصویر آمده است.

در دنیای تو ساعت چند است؟

فیلم در دنیای تو ساعت چند است؛ زندگی عاشقانه دو زوج را به تصویر می‌کشد که اقامت در رشت را برای زندگی خود انتخاب کردند و عاشقانه‌های ساده‌ای دارند که در کوچه‌پس‌کوچه‌های رشت به زیبایی مخاطب را تحت تاثیر قرار ‌می‌دهد. این فیلم به کارگردانی صفی یزدانیان و بازی‌های زیبای خانم لیلا حاتم و آقای علی مصفا نقش‌آفرینی شده است؛ پیشنهاد می‌شود که اگر سفر رفتن به رشت را تجربه کردید حتما از این فیلم دیدن کنید تا تصویرهای زیبا و لطیف از شهر رشت را نظاره‌گر باشید.

اژدها وارد می‌شود اثری از مانی حقیقی

اگر قصد دیدن فیلمی متفاوت از مانی حقیقی را دارید فیلم اژدها وارد می‌شود را به شما پیشنهاد می‌کنیم که گروه فیلم‌برداری این کارگردان لوکیشن‌های این فیلم را در سفر رفتن به قشم ضبط کرده‌اند. این داستان که بر اساس ادعای کارگردان آن از داستانی واقعی الهام گرفته است برنده بسیاری از جوایز شده و در قالب ژانر آوانگارد به روی پرده سینما رفت.

سفر به قشم با فیلم مانی حقیقی

فیلم‌نامه به این صورت است که یک شخص ساواکی برای بررسی قتل، اقامت در قشم را تجربه می‌کند و خود را به صحنه جرم می‌رساند که در لنجی وسط بیابان‌های قشم این حادثه اتفاق افتاده است و داستان‌های ماجراجویانه این شخص از همان جا اتفاق می‌افتد. مخاطب با دیدن تصویرهای زیبا با رنگ‌های گرمی که در قاب مانی حقیقی نقش بسته است زیبایی‌های جزیره قشم را به طرزی متفاوت خواهد دید که بسیار دیدنی است!

کلام آخر

این روزها شاید کمتر بتوانیم به سفر برویم اما می‌توان با دیدن فیلم‌هایی از این قبیل لذت دیدن بسیاری از شهرهای ایران را به شکلی دیگر تجربه کرد و حتی برای روزهایی که در آینده منتظر آن هستیم برنامه سفری شاد و خاطره‌انگیز را از همین امروز بچینیم. با دیدن فیلم‌های این مقاله لذت رفتن به سفر را با همزاد پنداری قهرمانان فیلم تجربه کنید. هومسا رزرو آنلاین اقامتگاه‌های بوم گردی، ویلا و سوئیت و … است که در کوتاهترین زمان ممکن و تنها با چند کلیک امکان رزرو بهترین اقامتگاه، مقصد مورد نظر را به شما می‌دهد.

‫2 دیدگاه ها

  1. فیلم هر شب تنهایی که فیلمبرداریش در مشهد بوده واقعا تصویر برداری فوق العاده ای داره و اکثر جاهای دیدنی مشهد رو به نمایش میذاره، در کنار این فیلم در دنیای تو ساعت چند است علاوه بر بازی چشم گیر لیلا حاتمی فضای خوش آب و هوای رشت رو نشون میده که واقعا آدم دوست داره حتما سفر کنه

  2. کلوپ همسران البته که به پای اینا نمیرسه ولی بدم نیست میرن کیش ادم دلش میخواد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا