ایران‌ را بگردیمبریم سفربلاگجاهای تاریخیسفرهای بهاری

هتل سنتی سرپله کاشان؛ هم‌نشینی تاریخ و هنر

کاشان یکی از شهرهای تاریخی با جاذبه‌های گردشگری و متنوع در استان اصفهان است که سالانه افراد زیادی برای دیدن جاهای دیدنی آن عزم سفر می‌کنند. اگر به تاریخ و بناهای تاریخی علاقه‌مند هستید، جاهای دیدنی کاشان یکی از بهترین شهرها برای گشت‌وگذار است. از باغ فین تا خانه عامری‌ها و مسجد جامع کاشن و ده‌های جای دیدنی دیگر سفری تاریخی و خاطره‌انگیز برای شما رقم خواهد زد. البته این سفر تاریخی جاذبه دیگری هم دارد که اقامتگاه‌های سنتی و دل‌ربای آن است. هتل سنتی سرپله کاشان یکی از اقامتگاه‌های محبوب کاشان است که درمیان گردشگران و مسافرین این شهر  نامی آشنا و محبوب دارد؛ اقامت در هتل سنتی سرپله کاشان، شما را با تاریخ دیرینه این شهر کهن همراه خواهد کرد و تجربه‌ای دل‌انگیز برای شما به یادگار خواهد گذاشت.

با هم سفری خواهیم داشت به کاشان زیبا و مهمان گرمای هتل سنتی سرپله خواهیم بود و برای آشنای بیشتر با این اقامتگاه تاریخی با سعید سروش، مدیر اقامتگاه گفت‌وگویی صمیمانه خواهیم داشت، پس تا انتهای این نوشته همراه ما باشید.

هتل سنتی سرپله کاشان

تعامل فرهنگی‌ها، دلیلی برای آغاز راه گردشگری 

من سعید سروش، از پرسنل هتل سنتی سرپله کاشان، ۳۴ ساله و متولد یکی از شهرهای کوچک اطراف کاشان هستم و اکنون در کاشان زندگی می‌کنم. قصه آشنایی من با فضای گردشگری این شهر از کتابخانه مسجد آقا بزرگ و حضور گردشگران خارجی در آنجا آغاز شد. به یاد دارم در اوقاتی که در کتابخانه به مطالعه برای آزمون کنکور مشغول بودم با گردشگران خارجی تعامل داشتم و این تعامل فرهنگ‌ها برای من بسیار جذاب بود. این تنوع فرهنگی گردشگران از شهرها و کشورهای دیگر و تعاملی که با این فرهنگ‌ها داشتم، باعث شد من جذب صنعت گردشگری شوم و به این حوزه وارد شوم. مدتی به تورلیدری پرداختم؛ مدتی هم در اقامتگاه‌های بو‌مگردی مشغول کار بودم، مدتی در پذیرش هتل، مدتی در حوزه سوغات و مدتی نیز به‌عنوان مدیر در حوزه گردشگری فعالیت کردم.

از مرمت تا آغاز به‌کار هتل سنتی سرپله کاشان

کار مرمت هتل سنتی سرپل کاشان از سال ۹۶ آغاز و تا سال ۹۸ ادامه داشت و در ابتدای دوران همه‌گیری ویروس کرونا افتتاح شد؛ اگرچه به‌دلیل این همه‌گیری تا سال ۱۴۰۱ فعالیت گسترده‌ای نداشتیم اما در همین سال بود که کار معرفی ایناقامتگاه را آغاز کردیم. در همین زمان‌ها بود که با تیم خوب هومسا آشنا شدیم و تا به امروز همکاری خوبی داشته‌ایم و از این همکاری رضایت داریم.

هتل سنتی سرپله کاشان

 بخش‌های مختلف هتل سنتی سرپله کاشان؛ از حیاط اول تا چایخانه   

فضای هتل با مساحت ۴۲۵ مترمربع دارای قسمت‌های متنوع و مختلفی است، حیاط اول، حیاط دوم، حیاط حوض، قسمت دالان‌ها، فضای رستوران، چایخانه، اتاق خواب، اتاق دوبلکس از جمله بخش‌های هتل است. وجود بخش‌های متنوع و مختلف هتل باعث شده گاهی برخی مهمانان درباره مساحت هتل سوال کنند و پاسخ ما باعث تعجب آن‌ها شود، به هر شکل وجود قسمت‌های متنوعی که اشاره کردیم باعث شده مساحت هتل در نگاه مسافرین بیش از این‌ها باشد.

ردپای هنر صفوی در هتل سنتی سرپله کاشان

در بخش‌هایی از هتل شاهد معماری دوران صفوی هستیم؛ بخشی از سقف‌ها نیز از دوره قاجار به یادگار گذاشته شده. این اقامتگاه در حوزه معماری تاریخی دارای اهمیت زیادی است و در زمان مرمت تلاش شد ارزشمندی آن حفظ شود؛ در فضای هتل، نقاشی‌‌های فاخر و با اصالتی به چشم می‌خورد، برای مثال نقاشی فیل و میمون که از جنگ نادرشاه با هندوستان اقتباس شده را در قسمت رستوران شاهد هستیم. نقاشی‌های دیگر هتل همچون نقاشی شکارگاه و باغ بهشت همگی بیان‌گر سبک معماری با اهمیت این اقامتگاه هستند و از نگاه ژرف معمار در هنگام ساخت این خانه حکایت دارد. نزدیکی این اقامتگاه با برخی از جاذبه‌های تاریخی کاشان همچون تیمچه امین الدوله تا خانه‌های تاریخی در خیابان علوی از ویژگی‌های هتل سنتی سرپله کاشان محسوب می‌شود.

هتل سنتی سرپله کاشان

حوض ماهی  هتل سنتی سرپله کاشان؛ پیامی از امید و سرزندگی

مهمانان این اقامتگاه به ما لطف دارند؛ بسیاری از مهمانان از مهمان‌پذیری ما، محیطی سنتی و آرام، پرسنل فعال، نظافت هتل رضایت دارند و با خود خاطراتی خوش را از اقامتگاه ما به‌‌یادگار می‌برند. یکی‌دیگر از جذابیت‌های هتل سنتی ما، حوض ماهی است که پیامی از امید و سرزندگی را برای مهمانان به‌همراه دارد، وجود ماهی‌ها در حوض هتل، نمایی زیبا به محوطه هتل بخشیده و برای بسیاری از مهمانان ما به‌خصوص کودکان تجربه‌ای دوست‌داشتنی است. کیفیت کار هتل به‌اندازه‌ای قابل رضایت بوده که بسیاری از مهمانان به واسطه معرفی دیگری به هتل ما می‌آیند. مهمانان گاهی آنقدر خاطره دل‌پذیری از این مجموعه دارند که اگر خودشان نتوانند به ما سر بزنند ما را به دوستانشان معرفی می‌کنند.

هتل سنتی سرپله کاشان و محیط زیست

تفکیک زباله‌ها، استفاده از مواد قابل بازیافت در رستوران و کافه هتل، تشویق مهمانان و پرسنل به رعایت این مهم از اولویت‌های ما است، گاها اگر مهمانی به این نکته بی‌توجهی کند ما از مهمان عزیز می‌خواهیم که اهمیت و ارزشمندی محیط زیست را مورد توجه قرار دهد.

اجاره ویلا و سوئیت در کاشان

هتل سنتی سرپله کاشان، خاطرات و قصه‌هایی که فراموش نمی‌شوند                                

در این مدت این اقامتگاه شاهد خاطرات و قصه‌های جذابی بوده؛ یکی از همین قصه‌های جذاب، سورپرایز تولد پدربزرگ ۷۵ ساله یک خانواده صمیمی بود؛ در این مراسم تلاش شده بود که هم‌چیز به‌خوبی طراحی شود تا این پدربزرگ به خوبی غافل‌گیر و شگفت‌‌زده شود. به‌یاد دارم مهمانان ساعت ۱۴ وارد هتل شدند و به‌دلیل اینکه به واسطه شیوع ویروس کرونا مدت‌ها یکدیگر را ندیده بودند، تا پاسی از شب در محیط رستوران و کافی شاپ، گرد هم نشسته  و به گفتن و شنیدن مشغول بودند. ماهم در این شرایط تمام تلاش خود را کردیم که بهترین پذیرایی را از این عزیزان داشته باشیم و شرایط دل‌پذیری برای مهمانانمان فراهم کنیم. در این جشن تولد لحظات بسیار خوبی برای تمام مهمانان رقم خورد و ما خرسند هستیم که در ایجاد لحظاتی به‌یادماندنی برای مهمانان نقش ایفا می‌کنیم. در تمامی این‌دست از هم‌نشینی‌ها رویکرد اصلی ما در میزبانی این است که برای مهمانان لحظاتی خاطره انگیز بسازیم و گفتمانی دل‌نشین با مهمانان داشته باشیم.

گاها زوج‌های جوان برای ماه عسل اقامتگاه ما را انتخاب می‌کنند و اولین خاطراتشان را در این هتل ثبت می‌کنند، این باعث خرسندی ما است که در ایجاد اولین خاطرات زوج‌های جوان شریک هستیم و دل‌نشین است که آغاز یک زندگی شیرین می‌تواند از  هتل سنتی سرپله کاشان باشد.

کاشان

کاشان؛ از گلاب‌گیری تا تاریخ 7 هزار ساله 

کاشان دارای جذابیت‌های بسیاری است؛ این شهر تاریخی فرهنگی در مرکز ایران قرار دارد و دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری است، کویر و دریاچه نمک، مناطق کوهستانی، رمل‌ها و تپه‌های شنی، مزارع گل و کارگاه‌های گلاب است، شمال کاشان در جنوب کاشان در میان تهران و اصفهان قرار داشتن و نزدیک روستای ابیانه بودن، تپه‌های ۷ هزارساله و تمدن تاریخی سیلک، امامزاده شاهزاده ابراهیم، باغ فین، موزه مکشوفات تمدن سیرک شهر زیرزمینی نوش‌آباد که از زمان ساسانیان برای ما به یادکار مانده، تیمچه امین الدوله، خان‌های تاریخی خیابان علوی و حمام سلطان امیر احمد این خیابان از جمله جاهای دیدنی کاشان است که می‌توان آن‌ها را از نقاط قوت حوزه گردشگری داخلی دانست. برخی از جاذبه‌های گردشگری کاشان کمتر شناخته شده‌اند که یکی از آن‌ها مقبره شاه عباس صفوی است.

هومسا؛ در کنار مهمان و میزبان

من و هومسا یک دوست مشترک داریم و از طریق این دوست با هومسا آشنا شدم؛ در ابتدا میان سامانه‌های رزرو اقامتگاه به‌دنبال سامانه‌ای بودم که با نگاه من در حوزه گردشگری هم‌خوانی داشته باشد؛ تیم خوب هومسا تا حد زیادی در قسمت‌های مختلف همچون روش مهمان‌نوازی، احترام به مهمان، آداب رفتار مناسب با مهمان انتظارات من را پوشش داد و از این جهت همکاری خودمان را با هومسا آغاز کردیم و امیدواریم این همکاری گسترده‌تر شود. هومسا تیم خوب و حرفه ای دارد که به خوبی نقش واسطه را میان مهمان و میزبان ایجاد می‌کند و به قولی غم‌خوار هر دو طرف است، در این سامانه و در روند رزرو اقامتگاه همه چیز شفاف است و هرآنچه هست برای دو طرف از سوی هومسا مشخص می‌شود.

گلاب گیری کاشان

اردیبهشت کاشان را از دست ندهید

در پایان این گفت‌وگو سروش از مخاطبان هومسا برای سفر به کاشان و اقامت در هتل سنتی سرپله کاشان دعوت کرد و گفت: این روزها نزدیک به ایام گلاب‌گیری شهر کاشان است. از تمامی گردشگران دعوت می‌کنم به شهر کاشان سفر کنند. ما علاقه‌مندیم در ایجاد خاطراتی خوب برای مسافران کاشان تمام تلاش خود را به‌کار گیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا