اخبار

وضعیت گردشگری کشور در تعطیلات نیمه خرداد

بسیاری از شهرها،شهرستان‌ها و اماکن گردشگری کشورمان همزمان با تعطیلات نیمه خردادماه میزبان تعداد زیادی از مسافران و گردشگران بودند.

به گزارش هومسا،هرساله با فرارسیدن تعطیلات نیمه خردادماه،طیف عظیمی از مردم از فرصت بهره‌گرفته و باتوجه به شرایط جوی و مولفه‌هایی که در نظر دارند مقاصدی را برای سفر خود انتخاب می‌کنند.

امسال نیز باتوجه به کاهش آمار فوتی‌ها و مبتلایان کرونا ویروس و خروج کشور از شرایط بحرانی این ویروس،توقع می‌رفت که سفرهای تابستانی مردم نسبت به سال گذشته افزایش چشم گیری داشته باشد.

بسیاری از مردم نیز برای آغاز گردشگری های تابستانی خود،تعطیلات تاریخ 11 تا 15 خردادماه را انتخاب کرده و به سفر رفتند.

ثبت ۳۲۰ هزار نفر اقامت گردشگران در واحدهای اقامت رسمی و کمپ‌های موقت گردشگری استان اصفهان

حیدر صادقی معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اصفهان درباره وضعیت گردشگری استان اصفهان در تعطیلات نیمه خردادماه گفت:با توجه به هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده در دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان، از روز ۱۱ خردادماه تا پایان روز ۱۵ خردادماه، تعداد ۳۲۰هزار نفر اقامت گردشگران در واحدهای اقامت رسمی و کمپ‌های موقت گردشگری استان به ثبت رسید که در این میان شهرستان‌های اصفهان و کاشان رتبه‌های اول و دوم اقامت را به خود اختصاص دادند.

 

کاخ هشت بهشت اصفهان
کاخ هشت بهشت اصفهان

وی افزود:در طی این مدت تعداد ۲میلیون و ۷۰۰هزار نفر بازدید از آثار تاریخی استان به ثبت رسید که به ترتیب مجموعه جهانی میدان امام(ره) (نقش‌جهان)، مجموعه جهانی باغ فین کاشان و مجموعه جهانی کاخ چهلستون رتبه اول تا سوم اقامت را به خود اختصاص دادند.

صادقی بیان کرد:در طی این مدت، کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر استان در ۲۸ شهرستان به‌صورت شبانه‌روزی فعال و تلاش شد تا خدمات شایسته‌ای به گردشگران ارائه شود.

 

بازدید ۷۴هزار و ۷۶۲ گردشگر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، تفریحی و مذهبی قزوین

نادر محمدی معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری قزوین نیز پیش‌تر در این خصوص گفته بود:از تاریخ ۱۱ لغایت ۱۵ خردادماه سال ۱۴۰۱، تعداد ۷۴هزار و ۷۶۲ گردشگر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، تفریحی و مذهبی قزوین بازدید کردند،طی این ایام بیشترین بازدید به قلعه تاریخی حسن صباح و دریاچه اوان در منطقه  الموت اختصاص داشته است.

 

قلعه الموت حسن صباح
قلعه الموت

وی افزود:همچنین در این مدت تعداد ۱۹هزار و ۵۳۷ مسافر در واحدهای اقامتی رسمی استان شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و خانه‌مسافرها اقامت داشته‌اند.

بازدید ۳۲۵ هزار و ۲۵۵ نفر از جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و طبیعی استان همدان

علی خاکسار،معاون گردشگری استان همدان نیز گفته بود:از ۱۱ تا ۱۵ خردادماه، ۳۲۵ هزار و ۲۵۵ نفر از جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و طبیعی استان بازدید کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۳۴ هزار و ۱۸ نفر در مراکز اقامتی رسمی استان اقامت داشته‌اند، افزود:از این تعداد ۶ هزار و ۵۸  نفر در هتل‌ها، یک هزار و ۲۹ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۹۵۱ نفر در مهمانپذیرها و ۸۷۵ نفر در هتل آپارتمان‌ها اقامت داشته‌اند.

 

آرامگاه باباطاهر
آرامگاه باباطاهر

معاون گردشگری استان همدان اضافه کرد:در این ایام ۴ هزار و ۳۴۳ نفر در تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش و هزار و ۷۶۶  نفر در سایر مراکز اقامت داشته‌اند.»

وی در پایان اظهار کرد:در این مدت جاذبه‌های تاریخی با ۱۲۴ هزار و ۶۳۱ نفر بیشترین آمار بازدید و غارعلیصدر با ۲۷هزار و ۵۰۰ بازدید کننده بیشترین پذیرش گردشگر را به خود اختصاص داد.

بازدید ۶۵۴ هزار و ۷۸۹ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان کردستان

 

سفر به کردستان
روستاهای کردستان

یعقوب گویلیان،مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان دراینباره اظهار کرد:از تاریخ ۱۱ لغایت ۱۵ خرداد ماه، طبق آمار ثبت شده،تعداد۶۵۴ هزار و ۷۸۹ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان اعم از تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری، فرهنگی و… بازدید کردند،در مدت‌ زمان یاد شده تعداد ۱۸۸ هزار و ۲۰۷ گردشگر در مراکز اقامتی رسمی و دارای مجوز استان و دیگر اماکن اقامتی دارای استانداردهای لازم اسکان داده شده‌اند.

 

 

 

بازدید ۴۳ هزار و ۶۴۰ نفر از مناطق تاریخی استان مرکزی

مصطفی مرزبان مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی نیز گفته بود:۴۳ هزار و ۶۴۰ نفر از مناطق تاریخی، ۱۹ هزار و ۴۰۰ نفر از مراکز تفریحی، ۱۵۷ هزار و ۷۵۶ نفر از مناطق طبیعی، ۲۸ هزار و ۲۴۹ نفر هم از مراکز مذهبی استان در تعطیلات گذشته دیدن کردند.

 

تالاب میقان
تالاب میقان اراک

وی همچنین اظهار کرد:۱۵هزار و ۹۱۷ نفر هم در مراکز اقامتی شامل ۹۵۰ نفر در هتل، ۶۸ نفر مجتمع گردشگری، ۴۴ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، چهار هزار و ۳۱۵ نفر در خانه مسافر، چهار هزار و ۸۸۸ نفر در اقامتگاه‌های موقت، ۷۰ نفر در تاسیسات اقامتی دولتی و ۵۲۷ نفر هم مراکز اقامتی ادارات و خوابگاه‌های دانشجویی به سر بردند،۷۶۱ نفر هم در این تعطیلات از موزه‌های استان بازدید کردند.

ثبت ۳۴هزار و ۱۱۲ نفر شب اقامت در استان خراسان شمالی

علی مستوفیان مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان شمالی نیز دراینباره گفته بود:بر اساس آمارهای ثبت شده هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، مجتمع‌های گردشگری، مهمان‌پذیرها، هتل‌آپارتمان‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اقامتگاه‌های موقت، تأسیسات اقامتی وابسته به آموزش‌وپرورش، هتل بیمارستان، هتل بوتیک سنتی و در سایر مراکز اقامتی در مجموع ۳۴هزار و ۱۱۲ نفر شب اقامت، از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ خرداد سال جاری در استان به ثبت رسید.

 

عمارت مفخم خراسان شمالی
عمارت مفخم

وی افزود:در تعطیلات نیمه خرداد بیش از ۷۶هزار بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان انجام شد که از این تعداد ۱۹هزار و ۶۹ مورد بازدید از جاذبه‌های تاریخی استان را شامل می‌شود.

ثبت ۱۹۵هزار و ۶۱۴ تردد ورودی به استان چهارمحال و بختیاری

علیرضا جیلان مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی چهارمحال و بختیاری در این خصوص بیان کرد:براساس آمار اعلامی از سوی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری از ۱۲ تا ۱۵ خردادماه جاری مجموع ترددهای ورودی به استان ۱۹۵هزار و ۶۱۴ مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه در روزهای ۱۳ تا ۱۶ خردادماه سال قبل ۶۶.۷ درصد رشد دارد.

 

روستای سرآقاسید
روستای سرآقاسید

وی افزود:در همین مدت ۱۹۲هزار و ۲۰۹ مورد تردد خروجی از چهارمحال و بختیاری ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۱ درصد بیشتر شده است،بیشترین مسافران ورودی به چهارمحال و بختیاری در تعطیلات اخیر از استان‌های اصفهان، خوزستان و تهران بوده‌اند.

 

رشت،بندر انزلی و آستارا میزبان بیشترین مسافر

 

قلعه رودخان گیلان
قلعه رودخان

ولی جهانی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان گیلان با بیان اینکه استان گیلان با بهره‌مندی از ظرفیت گسترده در حوزه تأسیسات اقامتی و گردشگری با توجه به کاهش محدودیت‌های سفر در ماه‌های گذشته شاهد حضور گسترده مسافران و گردشگران بوده است،گفت:شهرستان‌های رشت،بندر انزلی و آستارا در تعطیلات گذشته میزبان بیشترین مسافران اقامت‌کننده در مراکز گردشگری تحت پوشش اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان بوده است.

تکمیل ظرفیت مراکز اقامتی اردبیل

نادر فلاحی مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل نیز دراینباره اظهار کرد:در تعطیلات خردادماه شاهد ورود خیل عظیم گردشگران به استان بودیم،در تعطیلات چند روز گذشته در تمام شهرستان‌ها گردشگران و مسافران از مناظق مختلف کشور حضور داشتند که این امر سبب شد تا ضریب اشغال مراکز اقامتی استان به ۱۰۰ درصد برسد.

 

اردبیل
اردبیل

وی افزود:در این ایام ۱۳۴ هزار و ۲۲۴ اقامت در هتل‌ها و مراکز اقامتی استان به ثبت رسید و رکورد حضور گردشگران در اردبیل شکسته شد که این امر مقدمه‌ای بر حضور گسترده گردشگران در ایام تابستان خواهد بود که تلاش می‌کنیم تا آمادگی لازم برای میزبانی از این گردشگران را داشته باشیم.

انتهای خبر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا