ایران‌ را بگردیمجاهای دیدنیشمال

جاهای دیدنی آستارا ؛ جاذبه هایی فوق العاده برای سفر

استان گیلان از آن دست مقصدهایی است که در هر شهر و دیارش، دیدنی‌ها و جذابیت‌های زیادی برای کشف و خاطره‌سازی دارد؛ از شهرهای معروفی مانند رشت و لاهیجان و بندر انزلی بگیرید که جاهای دیدنی بسیاری برای گشت‌وگذار دارد تا شهرهای کمتر شناخته شده‌ای مانند رودسر و شفت که هنوز بسیاری از جاهای دیدنی‌شان ناشناخته باقی مانده‌اند. یکی از این شهرها که جاذبه‌های فوق‌العاده‌ای دارد اما خیلی در بین گزینه‌های سفر به گیلان قرار نمی‌گیرد، شهر آستاراست. پیش از این در مجله گردشگری هومسا با جاهای دیدنی رشت و جاهای دیدنی بندر انزلی و همچنین جاهای دیدنی لاهیجان آشنا شده‌ایم، این بار هم می‌خواهیم در گیلان گردی‌هایمان سری به آستارای زیبا بزنیم و شما را با جاهای دیدنی آستارا آشنا کنیم. ما را در این سفر همراهی کنید.

گردنه حیران

گردنه حیران معروف‌ترین گردنه ایران است که به دو دلیل شهرت زیادی دارد؛ یکی پیچ‌وخم‌های خطرناک و مه‌آلودش و دیگری زیبایی خیره‌کننده‌اش. گردنه حیران یکی از تماشایی‌ترین جاده‌های ایران محسوب می‌شود که یک سمت آن مشرف به کوه است و سمت دیگر آن رو به دره‌ای با چشم‌انداز فوق‌العاده قرار گرفته است. روستاهای زیادی در مسیر این گردنه قرار دارند و دشت‌ها، چمنزارها و جنگل‌های اطراف آن جلوه‌های طبیعی خیره‌کننده‌ای به آن بخشیده‌اند. در گردنه حیران می‌توانید از دهکده گردشگری حیران نیز دیدن کنید و از امکانات تفریحات هیجانی آن مانند تله کابین، کارتینگ، سورتمه، زیپ لاین و ترامپولین لذت ببرید.

گردنه حیران در میانه جاده آستارا به اردبیل قرار دارد و بخش‌هایی از آن در نقطه مرزی ایران و آذربایجان واقع شده است.

گردنه حیران

بیشتر بخوانید: مکان های دیدنی اردبیل

آبشار لاتون

آن‌هایی که اهل طبیعت‌گردی هستند، حتما اسم آبشار لاتون را شنیده‌اند یا اینکه حداقل یک بار زیبایی آن را از نزدیک لمس کرده‌اند. آبشار لاتون با 105 متر ارتفاع بلندترین آبشار ایران است و در دل جنگل‌های گیلان در نزدیکی روستای کوته کومه جای خوش کرده است. برای اینکه بتوانید از این آبشار زیبا و رویایی ایران دیدن کنید، باید سختی راه را به جان بخرید و چند ساعتی در دل کوه و جنگل پیمایش داشته باشید؛ اما مطمئن باشید آنچه در نهایت می‌بینید، آنقدر زیباست که در همان لحظه تمام سختی‌ها و خستگی‌ها را فراموش می‌کنید.

آبشار لاتون

تالاب استیل آستارا

یکی از مشهورترین جاهای دیدنی آستارا، تالاب استیل است که در 7 کیلومتری جاده رشت به آستارا قرار دارد و وسعت آن به 138 هکتار می‌رسد. البته در حدود 48 هکتار از این تالاب، آب دائمی دارد و باقی مساحت آن، در زمان‌های مختلف سال پر و خالی می‌شود. از تالاب استیل به عنوان اولین ایستگاه فرود پرنده‌های مهاجر در ایران یاد می‌کنند. تالاب استیل همچنین به خاطر درختان توسکایی که در داخل آب تالاب شناور شده‌اند و در هر وزش باد این سو و آن سو می‌روند، شهرت زیادی پیدا کرده است. درختانی که جلوه‌ای تماشایی به چشم‌انداز تالاب داده و با پس‌زمینه‌ای از کوه اسپیناس، قابی تماشایی ایجاد کرده‌اند.

تالاب استیل آستارا

قله اسپیناس

قله اسپیناس معروف‌ترین قله شهر آستاراست و آبشار مشهور این خطه، یعنی آبشار لاتون را در خود جای داده است. تعدادی از روستاهای ییلاقی آستارا هم در کوه اسپیناس قرار دارند که معروف‌ترین آنها روستای کوته کومه است. قله اسپیناس یا اسپینه با 2105 متر بلندترین کوه آستارا هم محسوب می‌شود و یک گزینه جذاب پیمایشی برای کوه‌نوردان و طبیعت‌گردان به حساب می‌آید. اگر عزم‌تان را جزم کردید و تا بالای کوه ایپسناس رفتید، می‌توانید در اینجا هم از باقی‌مانده قلعه اسپینه دیدن کنید و هم در زیبایی چشم‌اندازی که از بالای کوه می‌بینید، غرق در لذت شوید.

قله اسپیناس

روستای کوته کومه

روستای کوته کومه همان‌طور که گفتیم در دل کوه اسپیناس قرار گرفته و جایی است که از آنجا پیمایش به سمت آبشار لاتون آغاز می‌شود. البته این تنها دلیل بازدید از این روستا نیست، آب‌و‌هوای مطبوع کوته کومه و طبیعت بی‌تکرارش باعث می‌شود اینجا انتخابی ایده‌آل برای تجدید روحیه باشد. آبگرم کوته کومه هم شهرت زیادی برای خود دست و پا کرده است و بسیاری برای استفاده از خواص درمانی آن مانند درمان دردهای رماتیسمی، مفاصل و رفع ضایعات پوستی، راهی اینجا می‌شوند.

رزرو آنلاین اقامتگاه در آستارا

پارک جنگلی بی بی یانلو

5 کیلومتر که از آستارا دور شوید، در جاده آستارا به اردبیل می‌توانید به سراغ پارک جنگلی بی بی یانلو، یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی گیلان بروید و از گردش در طبیعت آن لذت ببرید. این جنگل پر است از درخت‌های توسکا، ممرز، بلوط، راش، گیلاس، فندق و گردو که امکاناتی مانند آلاچیق، سرویس بهداشتی، باربکیو، محل بازی کودکان و نیمکت هم دارد.

پارک جنگلی بی بی یانلو

پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا

اگر می‌خواهید از حیوانات در محیط واقعی زندگی‌شان دیدن کنید، بهتر است سری به پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا بزنید. منطقه‌ای حفاظت‌شده در کرانه دریای خزر که بیش از 1000 هکتار وسعت دارد و جاده شمال به جنوب رشت-آستارا (بلوار امام رضا) از میانه آن عبور می‌کند. تالاب استیل بخشی از این پناهگاه حیات‌وحش است و گونه‌های مختلف حیوانی و گیاهی مانند انواع اردک، روباه، گراز، سمور آبی، قوی فریادکش، حواصیل، گورکن، شغال، تمشک وحشی، توسکای قشلاقی، ازگیل، انار وحشی و غیره در آن به چشم می‌خورد.

پناهگاه حیات وحش لوندویل

ساحل صدف آستارا

ساحل صدف معروف‌ترین ساحل آستاراست و امکانات مختلفی در آن دیده می‌شود. در این ساحل می‌توانید از قدم زدن در یک ساحل تمیز و آرام لذت ببرید و هم از امکاناتی مانند اتاق استراحت، آلاچیق، سکو برای نصب چادر، پلاژ، غریق نجات، فضا برای بازی کودکان استفاده کنید.

ساحل صدف آستارا

بازار ساحلی آستارا

یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی آستارا، بازار ساحلی آن است که بیشتر گردشگران برای خرید در این بازار راهی شهر بندری آستارا می‌شوند. در این بازار می‌توانید به قولی از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را پیدا کنید و به عنوان سوغاتی به خانه بیاورید. کالاهای فروش رفته در این بازار اغلب وارداتی هستند و در سال‌های اخیر، از کیفیت‌شان کم شده است، هر چند هنوز می‌توان در بین این کالاها که بیشتر چینی است، محصولات باکیفیتی هم پیدا کرد.

اطراف بازار هم یک پارک ساحلی دارد که می‌توانید بعد از خرید آنجا استراحت کنید یا اگر گرسنه بودید، به یکی از چندین غذاخوری اطراف بازار سری بزنید و خستگی یک بازارگردی چندین ساعته را از تن به در کنید.

بازار ساحلی آستارا

بهشت کاکتوس‌های آستارا

یکی از جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین دیدنی‌هایی که در آستارا می‌توانید سراغ آن را بگیرید، بهشت کاکتوس‌هاست که به عنوان بزرگ‌ترین گلخانه کاکتوس‌های ایران شناخته می‌شود. بهشت کاکتوس‌ها 1000 مترمربع وسعت دارد که در آن 2200 گونه انواع کاکتوس از کشورهای آمریکای جنوبی مانند مکزیک و آرژانتین و 500 گونه کاکتوس پیوندی به فروش می‌رسد.

در این باغ کاکتوس به انواع کاکتوس‌های گران و کمیاب مانند اپیتالانسن ها، اورئو سفالوسرپوس ها و نوتوکاکتوس ها دسترسی دارید و می‌توانید از کاکتوس‌هایی دیدن کنید که مانند آن در جاهای دیگر دنیا کمتر دیده می‌شود.

کهنسال‌ترین کاکتوس این باغ با 55 سال سن، کاکتوسی به نام آشینوکاکتوس خارزرد است که 150 کیلوگرم وزن و 55 سانتی‌متر ارتفاع دارد و فقط بزرگی گلدانش به 1 متر می‌رسد.

بهشت کاکتوس آستارا

با شهر آستارا بیشتر آشنا شویم

آستارا شمالی‌ترین شهر استان گیلان است و به عنوان یک شهر بندری و گمرکی قدیمی در بین شهرهای شمالی کشورمان شناخته می‌شود. شهری مرزی که پیوندی بین ایران و کشور آذربایجان برقرار کرده است و از طریق آن می‌توانید به شهر باکو برسید.

آستارا از یک طرف به دریای خزر می‌رسد و از طرف دیگر به کوه‌های البرز، موضوعی که باعث می‌شود در این شهر به دریا دسترسی داشته باشید و هم ییلاقات خنک، هم از زیبایی‌های جاده در کوهستان لذت ببرید و هم از زیبایی‌های رود و تالاب.

جاذبه های آستارا

در سفر به آستارا کجا اقامت کنیم؟

اگر برای سفر به این شهر بندری زیبا در حال برنامه‌ریزی هستید و می‌خواهید یک یا چند شب اینجا اقامت کنید، پیشنهاد ما به شما اجاره ویلا و سوئیت در آستارا از هومسا است. با هومسا این امکان را دارید تا خیلی راحت و سر فرصت، اقامتگاه دلخواه‌تان را به صورت آنلاین انتخاب و رزور کنید و با خیالی آسوده راهی سفر شوید.

سوالات متدوال

بهترین جاهای دیدنی آستارا کدامند؟

گردنه حیران، آبشار لاتون، تالاب استیل آستارا، قله اسپیناس، روستای کوته کومه، پارک جنگلی بی بی یانلو و…

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام باتشکر از برنامه خوبتان آدرس های اقامتی در شمال ومشهد را چگونه پیدا کنیم؟

  2. آستارا با جاذبه های گردشگری خیلی زیادی که داره، یکی از بهترین انتخاب ها برای تفریح و استراحت و خوش گذرونیه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا