ایران‌ را بگردیماطراف تهرانجاهای دیدنی

جاهای دیدنی لواسان ؛ مقصدی زیبا در چند قدمی پایتخت

لواسان منطقه‌ای خوش آب‌و‌هوا در شمال شرق تهران است که به واسطه مسافت کمی که با تهران دارد موهبت بزرگی برای پایتخت‌نشینان محسوب می‌شود. امروزه شهر لواسان به یکی از لوکس‌ترین مناطق گردشگری تبدیل شده و تعداد زیادی ویلا با امکانات متنوع در آن ساخته شده‌اند. بسیاری از کسانی که لواسان را برای تفریح آخر هفته خود انتخاب می‌کنند با اجاره ویلا و سوئیت لحظات خوشی را برای خود و خانودشان رقم می‌زند، اما تفریحات لواسان تنها به اقامت در ویلا و استفاده از امکانات آن محدود نمی‌شود. در این منطقه تعداد زیادی روستا، آبشار، غار، پارک جنگلی و بناهای تاریخی هم وجود دارند. پس با ما همراه شوید تا زیباترین جاهای دیدنی لواسان و روستاهای لواسان را به شما معرفی کنیم.

جاهای دیدنی لواسان

لواسان در دامنه‌های جنوبی البرز واقع شده و جاذبه‌های طبیعی بسیاری دارد. در این قسمت به مهم‌‍‌ترین این جاذبه‌ها می‌پردازیم.

مسیر دسترسی به لواسان

برای رفتن به لواسان کافی است خود را به بزرگراه بابایی برسانید. سپس نرسیده به شهرک کوثر نزدیکی‌های استخر، به سمت خروجی جاده لشگرک حرکتی کنید تا به منطقه لشگرک برسید. بعد از ورود به بلوار امام خمینی که در واقع خیابان اصلی لواسان محسوب می‌شود و ادامه مسیر به مرکز شهر لواسان خواهید رسید.

روستاهای لواسان

در منطقه لواسان روستاهای بسیاری وجود دارند که تعدادی از آن‌ها به عنوان روستاهای گردشگری شناخته شده‌اند و امکاناتی برای گردشگران در نظر گرفته‌اند. در ادامه با ما همراه شوید تا چند نمونه از روستاهای زیبای منطقه لواسان را به شما معرفی کنیم.

  • روستای افجه؛ روستایی با چشمه و جویبارهای فراوان

روستای افجه یکی از جاهای دیدنی لواسون است که در دهستان لواسان کوچک واقع شده است. این روستا به واسطه باغ‌های سرسبز و طبیعت بی‌نظیر خود شهرت دارد. گیلاس و سیبی که به نام گیلاس و سیب شمیران می‌شناسید محصول باغ‌های افجه هستند.

روستای افجه در کنار زیبایی‌های طبیعی خود مانند دشت هویج، آبشارهای پسچویک و موآب، چند بنای تاریخی مانند قصر قاجاری، قلعه و حمام تاریخی هم دارد. خوشبختانه این روستا بافت قدیمی خود را همچنان حفظ کرده به طوری که دو خانه قدیمی در این روستا مربوط به دوره قاجار هستند. محله چراغان سری جایی است که بافت قدیمی روستا را در دل خود جای داده است.

یکی دیگر از تفریحات رایج در روستای افجه قدم‌زدن در کوچه باغ‌های آن است. فرقی نمی‌کند چه فصلی را برای قدم‌زدن در این کوچه‌ها انتخاب کنید چون هر فصلی زیبایی‌های خاص خود را دارد.

  • آدرس روستای افجه: پنج کیلومتری شمال شرقی شهر لواسان

 

  • روستای لالان؛ سرزمین لاله‌های زرد و سرخ

روستای لالان لواسان

روستای لالان یا لالون هم یکی از مکان های دیدنی لواسان است که بسیاری از کوهنوردان برای رسیدن به قله خَلِنو خود را به این روستا می‌رسانند. این روستا جاذبه‌هایی مانند تنگه و رودخانه لالان، چشمه تلخ‌آب، قله خَلِنو، تونل برفی و آبشار لالان دارد. یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های روستای لالان در فصل زمستان تونل برفی این روستا است. این تونل یا طاق حدودا سه متر ارتفاع دارد و رودخانه از زیر آن عبور می‌کند. چشمه تلخ آب هم از سه چشمه در لواسان با سه طعم متفاوت تلخ، ترش و شیرین تشکیل شده که خواص درمانی دارند. بعید می‌دانم چنین چیزی را در جای دیگری تجربه کرده باشید.

آبشار روستای لالان که به آن آبشار لالان یا آبشار خلنو هم گفته می‌شود، 20 متر ارتفاع داشته و حدود 3 ساعت با روستا فاصله دارد.

  • آدرس روستای لالان: جاده لشگرک، 10 کیلومتری شرق فشم، بعد از روستای زایگان

 

  • روستای آهار

یکی از روستاهای بسیار زیبای منطقه رودبار قصران همین روستای آهار است. طبیعت زیبای این روستا افراد زیادی را در فصل‌های بهار، تابستان و پاییز به این منطقه می‌کشاند، اما زمستان‌های سرد و یخبندان آن بیشتر میزبان کوهنوردان و علاقه‌مندان به آبشارهای یخی و برف‌بازی است. روستای آهار که از جاهای دیدنی لواسون محسوب می‌شود، وسیع‌ترین روستای این منطقه به شمار می‌رود. رودخانه‌های خروشان شکر آب با 15 کیلومتر طول و پیش کنک آب مورد نیاز باغ های روستا را تامین می‌‌کنند. در اطراف روستا چند جاذبه طبیعی دیگر از جمله آبشار شکرآب، چشمه برفی شکر آب و آبشار فصلی چهل پله قرار دارند.

  • آدرس آهار: تهران، شهرستان شمیرانات، منطقه رودبار قصران، روستای آهار
بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی رودبار
  • روستای امامه

روستای امامه لواسان

روستای امامه هم مانند بقیه روستاهای همجوار خود منطقه‌ای کوهستانی و خوش آب‌و‌هوا است که به واسطه چشمه‌های جوشان دامنه‌های جنوبی البرز باغ‌های میوه فراوانی دارد. این روستا علاوه بر طبیعت لواسان، چند بنای تاریخی مانند قلعه مازیار، کتیبه تاریخی پیر حمزه و امامزاده را در دل خود جای داده است. جذاب‌ترین بخش این روستا را می‌توان مسیر پیاده‌روی دانست که از روستای امامه شما را به آبشار کلوگان می‌رساند. این مسیر به حدی زیبا و چشم‌نواز است که تورهایی برای آن برگزار می‌شود.

  • آدرس روستای امامه: اتوبان بابایی شرق، خروجی لشگرک، روستای امامه

 

  • روستای کند علیا

روستای کند که از زیباترین مکان های دیدنی لواسان است؛ از دو روستا تشکیل شده که به روستای کند علیا و سفلی شهرت دارند. روستای کند علیا با وجود باغ‌های سرسبز و آب‌وهوای مطبوع خود مقصد مناسبی برای تفریح یک روزه اطراف تهران محسوب می‌شود. دیدنیهای لواسان این روستا شامل تپه‌های گوشواره، قلعه‌ی پیرزن، بقعه‌ی امامزاده محمد شعیب و تپه‌ی شیر تازه هستند.

  • آدرس روستای کند علیا: اتوبان بابایی شرق، به سمت خروجی لشگرک، بلوار امام خمینی، خیابان اسدیان، روستای کند علیا

 

  • روستای برگ جهان

روستای برگ جهان

یکی دیگر از روستاهای بسیار سرسبز و زیبای لواسان روستای برگ جهان است که نسبت به روستای آهار شناخته‌شده‌تر است. مناظر کوه‌های اطراف و باغ‌های فراوان آن چشم هر بیننده‌ای را به سمت خود می‌کشاند. متاسفانه بافت تاریخی روستا تخریب شده و جای آن را خانه‌هایی نوساز با مصالح غیربومی پر کرده‌اند که چهره روستا را تغییر داده است. اما با این وجود گوشه‌گوشه این روستای زیبا برای یک گردش یکروزه بسیار مناسب است. از جاهای دیدنی روستای برگ جهان می‌توان به غار خمیره یا زندان‌خانه لار اشاره کرد. این غار با دهانه‌ای با ابعاد دو متر در دو متر و عمق 30 متر و چندین راهروی فرعی از جاذبه‌های مهم روستا شمرده می‌شود.

  • مسیر اول دسترسی به روستای برگ جهان: تهران، لواسان، نارون، هنرک، افجه و سپس برگ جهان که در فاصله 40 کیلومتری تهران واقع شده است.
  • مسیر دوم دسترسی به روستای برگ جهان: تهران، جاجرود، سد لتیان، نیکنامده و برگ جهان

 

  • روستای سینک

از سایر روستاهای این منطقه می‌توان به روستای سینک اشاره کرد. این روستا در دامنه‌ی کوه ساخته شده و رودخانه‌ای از کنار آن عبور می‌کند. قدمت این روستا به دوره قبل از اسلام و زرتشت بر می‌گردد.

روستاهای زیبای ایگل و کلوگان از سایر دیدنی های لواسان هستند که از نظر آب‌و‌هوایی شرایط نسبتا مشابهی با روستاهایی که توضیح دادیم دارند.

  • آدرس روستای سینک: اتوبان بابایی شرق، به سمت جاده لشگرک، بلوار امام خمینی لواسان، جاده لواسان سینک

 

آبشارهای لواسان؛ جاذبه‌هایی گاه خروشان و گاه یخ زده

قرارگیری در منطقه لواسان باعث شده آبشارهای زیادی از دل سنگ‌ها و صخره‌های آن جاری باشند. آبشارهایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد از زیباترین آبشارهای لواسان هستند.

  • آبشار کلوگان لواسان

آبشار کلوگان

آبشار کلوگان از جاهای دیدنی لواسان تهران است که در نزدیکی روستایی به همین نام قرار گرفته است. این آبشار در نیمه‌های مسیر کلوگان به روستای امامه جاخوش کرده و منتظر نگاه طبیعت‌دوستانی است که به این منطقه سفر می‌کنند. این آبشار 40 متر ارتفاع داشته و بستر آن به صورت پلکانی است. البته در صورتی می‌توانید عظمت و شکوه این آبشار را ببینید که در فصل بهار راهی منطقه شوید چون از نیمه تابستان به بعد به آب باریکه‌ای بی‌رمق تبدیل می‌شود.

اگر اهل پیاده‌روی طولانی و تماشای مناظر و گوش‌دادن به صدای طبیعت هستید آبشار کلوگان گزینه مناسبی است چون برای رسیدن به آن باید حدود یک ساعت‌و‌نیم از روستا به سمت آبشار پیاده‌روی کنید.

  • آدرس آبشار کلوگان: اتوبان بابایی شرق، میدان لشکرگ، کیلومتر 7 جاده‌ی فشم، روستای کلوگان

 

  • آبشار ایگل

آبشار ایگل لواسان

آبشار ایگل در دامنه ارتفاعات توچال و در نزدیکی روستایی به همین نام واقع شده است. این روستا به همراه آبشار آن با تهران تنها 25 کیلومتر فاصله دارند به همین دلیل یکی از مقاصد بسیار خوب برای سفر یکروزه محسوب می‌شوند. فراموش نکنید زمستان‌های ایگل سرد و طاقت فرساست به همین دلیل ترجیحا بهار و تابستان را برای سفر انتخاب کنید. پاییز هم برای علاقه‌مندان عکاسی گزینه مناسبی است.

آبشار ایگل در انتهای دره‌ای زیبا قرار گرفته است. این آبشار زیبا از دل صخره‌ها و سنگ‌های بزرگ بیرون می‌آید و بر روی بستر سنگی خود جریان می‌یابد. در پایین دست آبشار حوضچه‌ای ایجاد شده که محل مناسبی برای برپایی پیک نیک است. آبشار ایگل در مسیر خود باغ‌های بسیاری را آبیاری می‌کند و سپس به روستا می‌رسد.

  • آدرس آبشار ایگل: ۲۵ کیلومتری تهران، چهار کیلومتری غرب اوشان

 

  • آبشار شکرآب

آبشار شکر آب

در نزدیکی روستاهای آهار و شکرآب دره‌ای سرسبز و زیبا قرار دارد که در میان آن آبشاری پر آب و زیبا به نام شکرآب جریان دارد. در این منطقه رودخانه‌ زلال، کوه‌های مرتفع، چشمه برفی و درختان سرسبز فضایی به وجود آورده‌اند که برای یک پیک‌نیک فرح‌بخش آخر هفته عالی است، اما به خاطر داشته باشید کوهستانی بودن منطقه برای سفر در زمستان بدون امکانات چندان مناسب نیست. این منطقه به قدری زیباست که مدتها محل سیاحت و شکار شاهان قاجاری بوده است.

  • آدرس آبشار شکراب: جاده لشگرک، دو راهی لواسان -فشم، مسیر فشم، به سمت اوشان، روستای آهار، 2 ساعت پیاده‌روی از آهار تا آبشار

 

  • آبشار کفترلو

این آبشار بی‌نظیر حدودا 6 کیلومتر با روستای کندعلیا فاصله دارد. برای رسیدن به آبشار کفترلو باید یک ساعت و نیم از روستا به سمت آبشار پیاده‌روی کنید.

  • آدرس آبشار کفترلو: اتوبان بابایی شرق، به سمت خروجی لشگرک، بلوار امام خمینی، خیابان اسدیان، روستای کند علیا، یک ساعت و نیم پیاده‌روی از روستا به سمت آبشار

 

  • آبشار ناران

آبشار ناران با ارتفاع 10 تا 15 متری خود در شمال روستای کند علیا واقع شده است. این آبشار پر آب مراتع و زمین و باغ‌های فراوانی را آبیاری می‌کند. اگر اهل آب‌تنی و آب‌بازی هستید آبشار ناران گزینه مناسبی است چون در پایین دست آبشار حوضچه کوچکی به وجود آمده که برای آب‌بازی مناسب است. بهترین جاهای لواسان برای رفتن به ناران، بهار و تابستان است.

  • آدرس آبشار ناران: اتوبان بابایی شرق، به سمت خروجی لشگرک، بلوار امام خمینی، خیابان اسدیان، روستای کند علیا، آبشار ناران

 

  • آبشار لالان (خُلِنو)

آبشار لالان

آبشار لالان که به آن آبشار خُلِنو گفته می‌شود در 12 کیلومتری شمال شرق فشم قرار گرفته و از روستای لالان تهران حدود سه ساعت باید پیاده‌روی کنید تا به آبشار برسید. این آبشار 20 متر ارتفاع دارد و اطراف آن سطوح صافی وجود دارند که برای کمپینگ بسیار مناسب هستند. بازدید‌کنندگان این آبشار در فصل‌های گرم خانواده‌ها و افراد مبتدی هستند اما زمستان بیشتر کوهنوردانی که قصد صعود به قله خلنو را دارند به این آبشار سر می‌زنند.

  • آدرس آبشار لالان: جاده لشگرک، 10 کیلومتری شرق فشم، بعد از روستای زایگان، روستای لالان، آبشار لالان

مناطق حفاظت شده لواسان

منطقه لواسان به دلیل آب‌و‌هوای مطلوب و وجود رودخانه و چشمه‌های فراوان به پناهگاهی برای گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی تبدیل شده است. به همین دلیل بخش‌هایی از این منطقه به نام پارک‌ ملی به ثبت رسیده تا از تصرف و ساخت‌و‌ساز در امان بماند.

  • منطقه حفاظت شده ورجین

منطقه حفاظت شده ورجین

منطقه حفاظت شده ورجین یکی از جاهای دیدنی لواسان تهران است که در بخش شمال شرقی تهران و در شهرستان شمیرانات قرار گرفته است. پارک ملی لار در شمال ورجین و منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در قسمت شرقی آن واقع شده و در مجموع منطقه وسیعی را تشکیل می‌دهند. ورجین تا سال ها نقش شکارگاه سلطنتی را ایفا کرده و در سال 1361 به عنوان منطقه حفاظت شده معرفی شد.

پوشش گیاهی ورجین را زرشک، گل گاوزبان، درخت سرو، بومادران، درمنه کوهی، بادام کوهی، پیچک صحرایی، خاکشیر و غیره تشکیل می‌دهند. شرایط آب‌وهوایی مناسب و پوشش گیاهی غنی باعث شده حیواناتی چون قوچ، میش، کل، بز، خرس قهوه‌ای، گربه وحشی، شغال، روباه، راسو، سمور و انواع پرندگان و غیره اینجا را به عنوان محل زندگی انتخاب کرده‌اند.

  • مسیر دسترسی به ورجین: اتوبان بابایی شرق، جاده لشگرک، لواسان، جاده کندوبوجان، حاشیه شرقی پارک
  • مسیر دوم دسترسی به ورجین: اتوبان بابایی شرق، جاده لشگرک، نرسیده به فشم، جاده امامه

 

  • پارک جنگلی تلو

پارک جنگلی تلو در کیلومتر 5 جاده تلو، انتهای اتوبان بابایی قرار گرفته است. این منطقه با وجود مراکز خدماتی، جاهای تفریحی لواسان و جاهای گردشگری لواسان، به یکی از جاهای دیدنی لواسان تبدیل شده و بازدیدکنندگان بسیاری دارد.

  • آدرس پارک جنگلی تلو: بزرگراه شهید بابایی، کیلومتر 5 جاده تلو

 

  • پارک ملی لار

پارک ملی لار لواسان

دشت لار یا پارک ملی لار که گاهی آن را با سد لار اشتباه می گیرند بخشی از لواسانات استان تهران است. در حالی که سد لار که در نزدیکی این دشت واقع شده بخشی از استان مازندران محسوب می شود. این دشت به دو بخش لار خشکه یا قُلقُلک (لار کوچک) در قسمت جنوبی و نزدیک افجه و دشت مرغسر (لار بزرگ) در بخش شمالی دشت لار تقسیم می‌شود. سراسر دشت در فصل بهار پوشیده از گل‌های شقایق می‌شود و مناظر زیبایی را به وجود می‌آورند. این پارک در فاصله 70 کیلومتری شمال شرق تهران واقع شده و به دلیل آب‌و‌هوای و مناظر زیبای خود اردوگاه تفریحی شاهان در فصل گرما بوده است.

  • آدرس پارک ملی لار: جاده آبعلی، مسیر تهران به آمل، شهر پلور (سه راهی پلور تا پست ورودی پاسگاه محیط بانی دلیچای)، ورودی شرقی پارک ملی لار

 

غارهای لواسان؛ از پرطرفدارترین جاهای دیدنی لواسان

مناطق دیدنی لواسان فقط به مناظر سرسبز و آبشارهای پرآب محدود نمی‌‎شود. در این منطقه تعداد زیادی غار کوچک و بزرگ وجود دارد که در این قسمت به چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • غار خمیره تهران

غار خمیره از جاهای دیدنی لواسان

در شمال غربی روستای برگ جهان غاری در دل کوه جا خوش کرده که ابعاد آن حدود 2 متر در 2 متر است و عمق آن هم 30 متر است. داخل غار راهروهای فرعی کم عمقی وجود دارند. از گفته‌های ساکنان منطقه چنین بر می‌آید که از این غار در گذشته به عنوان زندان استفاده می‌شده است.

  • آدرس  غار خمیره تهران: شهرستان شمیرانات، میدان بسیج، جاده نیکنامده، روستای برگ جهان، غار خمیره

 

  • غارهای هملون

غار هملون از دو غار بزرگ و کوچک تشکیل شده است. هملون کوچک 60 متر عمق داشته و زیر طاق سنگی بزرگی قرار گرفته و داخا غار معمولا مرطوب و لغزنده است. شاید برای ورود به غار به دلیل دهانه باریک آن با کمی سختی همراه باشد، اما با ورود به غار به فضایی بزرگی می‌رسید که به راحتی می‌توان در آن قدم زد. هملون بزرگ در دامنه‌ای با شیب تند واقع شده و رسیدن به آن کمی نفس‌گیر است. هملون بزرگ 100 متر عمق دارد. هر دو غار در فاصله کمی از جاده‌ی شمشک واقع شده‌اند و مسیر چندان راحتی ندارند اما مناظر زیبایی که در راه رسیدن به غارها خواهید دید ارزش طی کردن مسیر را دارند.

  • آدرس غارهای هملون: 35 کیلومتری شمال شرق تهران، جاده میگون، شمشک، دره هملون
بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی شمشک
  • غار موزه وزیری

غار موزه وزیری

غار موزه وزیری اولین غار موزه خصوصی ایران است که از جاهای دیدنی لواسان محسوب می‌شود. در این غار موزه آثار دکتر ناصر هومشند وزیری در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند. آثار به نمایش درآمده در این موزه روایتگر داستان‌های شاهنامه و فولکلور ایران هستند. غار موزه وزیری لواسان از بخش هایی چون سرای بسطامی، فضای داخلی غار، گالری، کارگاه مجسمه‌سازی و صنایع‌دستی و غیره تشکیل شده‌اند و عکاسی از بخش مختلف کاملا آزاد است.

برای رفتن به غار موزه وزیری کافی است خود را به روستای کند علیا و سفلی برسانید. این غار در دل کوه‌های این منطقه واقع شده است.

  • آدرس غار موزه وزیری: لواسانات، بلوار امام خمینی، جاده کند علیا و سفلی، دوراهی بوجان، سمت چپ، بعد از چال ناظران، پلاک 77

سایر جاهای دیدنی لواسان

 

  • دشت هویج

دشت هویج

در نزدیکی روستای افجه دشت وسیعی قرار گرفته که به دشت هویچ یا گرچال (گودال آتش) شهرت دارد. برای رسیدن به دشت هویج باید حدود دو ساعت آن‌هم در مسیری با شیب تند پیاده‌روی کنید. بهترین فصل برای رفتن به دشت هویچ بهار و پاییز است. پیشنهاد می‌کنیم فصل تابستان به دشت هویج نروید چون آفتاب سوزان و مستقیم آن آزار‌دهنده است، اما مناظر آن در فصل بهار و پاییز بسیار زیبا و چشم‌نواز هستند.

بیشتر بخوانید: دشت هویج لواسان 

  • آدرس دشت هویج: شمیرانات، شهر لواسان، روستای افجه

 

  • منطقه فشم

با یک ساعت رانندگی می‌توانید خود را به یکی از ییلاق‌های زیبای شمال شرق تهران برسانید. این ییلاق زیبا که بنام فشم یا گاهی اوشون فشم شناخته می‌شود امروزه به یکی از تفریگاه‌های اصلی پایتخت‌نشینان تبدیل شده است. فشم را می‌توان به دو بخش شهری و روستایی تقسیم کرد. بخش روستایی آن همچنان بافت روستایی و سنتی خود را حفظ کرده اما بخش شهری آن پر شده از ویلاهای زیبا و البته گران‌قیمتی که آخر هفته‌ها میزبان تعدادی زیادی از مسافران هستند. فشم پوشیده از باغ‌های میوه‌ای است که مناظر زیبایی ایجاد کرده‌اند.

مقاله 10 تا از بهترین جاهای دیدنی فشم را در بلاگ هومسا بخوانید.

  • آدرس منطقه فشم: اتوبان بابایی، جاده لشگرک

 

  • سد لتیان و رودخانه جاجرود

سد لتیان لواسان

در مسیر رودخانه جاجرود سدی به نام سد لتیان ساخته شده که بدون صرف هزینه می‌توان لحظات خوشی را در اطراف سد سپری کرد. این سد در 25 کیلومتری شمال شرق پایتخت واقع شده و دریاچه زیبایی را به وجود آورده است. در سفر به این منطقه می‌توانید تفریحاتی چون ماهی‌‌گیری، طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی در تپه های اطراف و همنیطور گشت‌وگذار در روستاهای سرسبز را تجربه کنید. این سد و دریاچه آن از پرطرفدارترین جاهای دیدنی لواسان محسوب می‌شود.

در منطقه لواسان علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، آثار تاریخی بسیاری هم وجود دارند که برای علاقه‌مندان به تاریخ می‌توانند بسیار جذاب باشد مانند قلعه دختر، تپه باستانی حصارک، قلعه باغ دره، حمام راحت‌آباد، خانه نظام السلطان وغیره.

  • آدرس سد لتیان: سه راه تهرانپاس، جاده دماوند به سمت جاجرود، پل جاجرود، ادامه جاده شمالی موازی با رود جاجرود، بعد از 5 کیلومتر رانندگی به ابتدای ورودی سد لتیان خواهید است.
بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی دماوند

رستوران‌ها و کافه‌های معروف لواسان

رستوران های لواسان

منطقه لواسان پر از کافه‌ها و رستوران‌های کوچک و بزرگی است که هر یک طرفداران خاص خود را دارند. کافه هنر، کافه وانیل، کافه رستوران النزه، رستوران گل یخ، رستوران سنتی سید و رستوران مدیترانه‌ای کانکریت چند نمونه از رستوران‌های خوب این منطقه هستند.

مهم‌ترین مراکز خرید لواسان

مرکز خرید اسکای سنتر یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید لواسان است و امکانات متعددی دارد. بسیاری از برندهای معتبر مانند ویکتوریا سیکرت، روی ریموند، عطر سفیر، کومولایف و کیا گالری از جمله این‌ها هستند. در اسکای سنتر می‌توانید انواع پوشاک، جواهرات، مبلمان  و فرش و… خریداری کنید.

اقامت در لواسان

برای بازدید از جاهای دیدنی لواسان بد نیست یکی دو روز را در این شهر اقامت داشته باشید. برای پیدا‌کردن و اجاره ویلا و سوئیت در لواسان روی کمک هومسا حساب کنید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تعدادی از جاهای دیدنی لواسان را به شما معرفی کنیم و سعی کردیم جاهای متنوعی را معرفی کنیم تا سلیقه‌های مختلف را پوشش دهد. امیدواریم این مطلب برای‌تان مفید بوده باشد.

‫3 دیدگاه ها

  1. منطقه اوشون و فشم مخصوصا بخش روستائی اش خیلی با صفاست و توصیه میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا