ایران‌ را بگردیمجاهای تفریحیجاهای دیدنیسفرهای بهاریسفرهای تابستانیسفرهای چهار فصلشمال

پارک آبی رامسر برای علاقه مندان به آب بازی

شهر رامسر زیبایی‌های فراوانی دارد که یکی پس از دیگری شما را غرق تماشا خواهد کرد. در کنار بناهای تاریخی و طبیعت بکر و خوش منظره و همچنین سوغاتی‌های لذیذ و متنوعی که در این شهر به چشم می‌خورد، یک پارک آبی جذاب هم در آن وجود دارد. اگر به رامسر رفتید و به این پارک آبی سر نزدید، مانند این است که اصلاً قدم به رامسر نگذاشته باشید. پارک آبی رامسر یکی از هیجان‌انگیزترین جاهای دیدنی رامسر است که تجهیزات و امکانات جالب و متنوعی دارد. این پارک می‌تواند یک روز شما را به خوبی با تفریح و لذت و سرگرمی پر کند. اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره پارک آبی رامسر به‌دست آورید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

اجاره اقامتگاه در رامسر

پارک آبی رامسر کجاست؟

همانطور که می‌دانید شهرهای شمال کشور مانند سایر شهرهای ایران، بسیار پرطرفدار هستند. اگر شما در استان‌های شمالی کشور زندگی می‌کنید، یکی از مقاصد سفر برای‌تان بدون شک باید رامسر زیبا باشد. طبیعت سرسبز و شاداب در کنار دریای خزر و ارتفاعات موجود در منطقه، می‌تواند شما را برای ساعت‌ها و روز‌ها سرگرم کند. به‌عبارتی رامسر یکی از شهرهای استان مازندران بوده و در هر گوشه‌ی آن سرگرمی‌ها و جاذبه‌های متعدد و متنوعی وجود دارد. یکی از جاذبه‌های این منطقه که در کنار طبیعت‌گردی، قدم‌زدن در جنگل و ساحل‌گردی می‌تواند شما را سرگرم کند، پارک آبی رامسر است. این پارک آبی امکانات زیادی دارد که در ادامه، آن‌ها را برای شما شرح خواهیم داد.

آدرس پارک آبی رامسر: استان مازندران، شهر رامسر، قبل از تله‌کابین رامسر، مابین دو شهر رامسر و چابکسر.

امکانات پارک آبی رامسر

امکانات پارک آبی رامسر

پارک آبی رامسر امکانات جذاب و متنوعی دارد. قایق موتوری، پاراسل، اسکله ساحلی، بنانا سواری، خوابگاه‌های کوچکی که برای اقامت شما در مقابل دریا تعبیه شده‌اند، شاتل، کافی شاپ، رستوران، نمازخانه و همینطور فضای سبز از جمله امکاناتی هستند که در این پارک آبی برای شما قرار داده شده‌اند. مدیریت این پارک مدعی است که این مجموعه درست مانند پارک آبی مشهد است و بعد از آن، بزرگ‌ترین پارک آبی ایران به حساب می‌آید.

البته تفاوت این پارک آبی با پارک آبی مشهد در این است که در پارک آبی رامسر، شما تنها چند قدم با ساحل فاصله دارید. از این لحاظ شاید بتوان آن را با تفریحات آبی کیش مقایسه کرد. در این مجموعه تقریباً ۲۵ عدد جت اسکی، اسکله تفریحی، چند آلاچیق و موتورهای ATV برای سرگرمی مراجعان و گردشگران درنظر گرفته‌ شده‌است. ضمن این که بازی‌های ساحلی مانند والیبال نیز در ساحل این پارک آبی قابل انجام هستند.

ساحل پارک آبی رامسر

ساحل مجاور این پارک آبی تمیز بوده و برای شناکردن و همینطور لذت‌بردن از تفریحات متنوع و شن‌بازی کاملا مناسب است. این ساحل یکی از محدود ساحل‌های شمال کشور ایران به حساب می‌آید که در آن طرح سالم‌سازی اجرا شده است. همچنین اسکله زیبایی که در این ساحل مستقر شده برای عکاسی و قدم‌زدن جذابیت زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: روستای جواهرده رامسر

بهترین زمان برای سفر به پارک آبی شهر رامسر

تمام امکاناتی که در این پارک آبی تعبیه شده‌اند، در تمام فصل‌های سال قابل استفاده هستند. البته ممکن است فصل تابستان برای شما چندان خوشایند نباشد، چون هوا به شدت شرجی است و تحمل آن اصلا راحت نیست. ولی به محض ورود به آب و شنا‌کردن، شما به سرعت گرما و شرجی‌بودن هوا را فراموش خواهید کرد. این معجزه شنا‌کردن در آب‌های دریای خزر است.

تفریحات و جاذبه ها در اطراف پارک آبی رامسر

در اطراف پارک آبی رامسر تفریحات زیادی قرار دارد. برای مثال اگر به این پارک آبی رفتید، حتماً سوار تله‌ کابین رامسر شده و شهر را از بالا تماشا کنید. مطمئن باشید که منظره شهر از بالا را هیچگاه فراموش نخواهید کرد.

تله کابین رامسر
بعد از آن اگر فاصله اندکی را طی کنید به تفرجگاه زیبای ساحلی نمک آبرود خواهید رسید. این شهرک تفریحات زیادی دارد و با کلبه‌های چوبی و آلاچیق‌های خود اقامت لذت‌بخشی را برای شما فراهم می‌کند.
بعد از آن به ساحل زیبای توسکا سرا خواهید رسید که در نزدیکی پارک آبی قرار گرفته است. پلاژهایی که در این ساحل قرار دارند، به شدت مورد توجه گردشگران هستند. ضمن اینکه در این ساحل شهربازی، امکانات تفریحی و سالن تیراندازی نیز تعبیه شده است.
بعد از آن به پلاژ معروف متل قو خواهید رسید که نام پلاژ آن، پلاژ پردیس است و می‌توان گفت که سلمان شهر با متل‌قو شهرت پیدا کرد. یک منطقه پرطرفدار گردشگری که به مناسبت‌های متعدد و مختلف برنامه‌های زیادی را برگزار می‌کند.

و در نهایت دهکده ساحلی رامسر که می‌توانید در آن صنایع دستی زیادی که متعلق به شهر رامسر است را تهیه کنید. موزه مردم شناسی در این دهکده ساحلی نیز شما را با فرهنگ، آداب و سنن مردم رامسر بیشتر آشنا می‌کند. دوخت و فروش لباس‌های محلی، سفالگری، گلیم بافی، حصیر بافی و چرم روزی از جمله صنایع دستی رامسر به حساب می‌آیند.

اگر خود را آدم طبیعت گردی می‌دانید، در سفر به این شهر، حتما سری به جنگل دالخانی و دریاچه قو رامسر بزنید.

بیشتر بخوانید: پارک آبی اوشن کیش

اقامتگاه های نزدیک پارک ساحلی رامسر

اقامت در رامسر

در شهر رامسر برای اینکه دسترسی سریع و راحتی به پارک ساحلی شهر داشته باشید، توصیه می‌کنیم که از اقامتگاه‌های قرار گرفته در این پارک استفاده کنید. البته این اقامتگاه‌ها فضای کوچکی دارند اما دسترسی راحتی را برای شما فراهم می‌کنند. همچنین مسافرخانه‌ها و هتل‌های متعددی نیز در اطراف این پارک آبی و در شهر رامسر طراحی و اجرا شده‌اند که اقامت پرخاطره‌ای را برای‌تان رقم خواهند زد. ضمنا شهر چابکسر نیز مملو از اقامتگاه‌ها و هتل‌هایی است که می‌توانید در آن‌ها یک اقامت خوب و فراموش نشدنی داشته باشید.

البته شهرهای شمالی عموما مساحت زیادی ندارند و شما به راحتی و در مدت زمان کمی می‌توانید خود را از این سر شهر به آن سر شهر برسانید. به همین دلیل فرقی نمی‌کند در کجای رامسر ویلا و اقامتگاه مورد نظر خود را رزرو کنید. برای اجاره ویلا در رامسر حتما سری به هومسا بزنید.

بیشتر بخوانید: بلوار معلم رامسر

پارک آبی رامسر که خاطره آن شما را رها نمی‌کند

این مطلب را به پارک آبی رامسر اختصاص دادیم. رامسر جاذبه‌های زیادی دارد و یکی از آن‌ها پارک آبی این شهر است که اگر به رامسر سفر کردید توصیه می‌کنیم حداقل یک بار هم که شده به این پارک آبی سری بزنید. این پارک آبی به ساحل نزدیک است و امکانات متنوع و خاصی را برای شما فراهم می‌کند. جالب است که بدانید نمونه این پارک آبی و جذاب در خطه سرسبز و خوش آب و هوای شمال کشور، وجود ندارد. اگر قبلا به این پارک رفته اید و تجربه هیجان انگیزی از تفریحات آن دارید، حتما در بخش کامنت برای‌مان بنویسید.

‫7 دیدگاه ها

  1. بسیار عالی ! اگر واقعا مثل پارک آبی کیش باشد ، در شمتل کشور ، یک فرصت بینظیر تفریحی بسیار نزدیک به طبیعت ولی تمیز و هیجان انگیز خلق شده ، متشکرم ، حتما با خانواده برای رفتن به آن برنامه ریزی میکنیم.

    1. بیتاجان
      با توجه به اطلاعاتی که یکی از کاربرای عزیزمون در کامنت این مقاله برامون ثبت کردن، ظاهرا عکس‌ها به اشتباه انتخاب شده بودن. لطفا قبل از برنامه‌ریزی و رفتن به پارک آبی رامسر، بیشتر جستجو کنین. البته سعی کردیم عکس‌های دقیق‌تری رو جایگزین کنیم.

      1. باسلام ودرودخدابه شهدا و امام ره ورهبری پیامبرگونه وسربازان بمعنی واقعی انشاالله بحرمت خون شهیدان عزیزکه قطره قطره خونشان باعث زیبایی وعمران وابادانی شده سعی در حفظ ونگهداری تمام جای جای کشورمان بشودکه نسل‌های بعدافتخارکنندولذت ببرندمهمترازهمه بحرمت این عزیزان که حتی زندگی کردن ولذت بردن از تمامی کشورمان درارامش وخوشی بسر می‌بریم مدیون شهدا هستیم خداوندمتعال یک دردنیاوهزار درآخرت عوض دهد به هرکسی ودرهرلباس که خدمت صادقانه و خالصانه ودلسوزکشورومردم میباشدومن الله التوفیق

    1. سلام میناجان
      لوکیش پارک آبی رامسر روی گوگل مپ رو می‌تونی اینجا ببینی.
      توی اینترنت عکس‌های خوبی از این پارک وجود نداره و ما همین عکس‌ها رو تونستیم پیدا کنیم که ممکنه به اشتباه به اسم پارک آبی رامسر ثبت شده باشن. اگه شما عکس‌های دقیق‌تری دارین ممنونم می‌شیم برامون به این آدرس ارسال کنین.
      homsateam@gmail.com

  2. سفر به رامسر به خاطر گرانی بیش از حد اجاره ویلاها ارزش ندارد سفر نکنید به این شهر گران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا