ایران‌ را بگردیمسفرهای تابستانی

7 مقصد خنک مناسب برای سفرهای تابستانی

در این مقاله از هومسا قصد داریم تا شهرهای خنک مناسب برای سفرهای تابستانی را معرفی کنیم. اگر قصد دارید در این فصل گرم و دل‌انگیز به همراه دوستان یا خانواده خود خاطره‌سازی کنید و برنامه سفری در پیش داشته باشید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید!

فیروزکوه مقصد خنک تابستانی در دامنه رشته‌کوه البرز

در شهر فیروزکوه هیچ‌گاه تابستانی دیده نشده است و همیشه هوا سرد و یا حداقل خنک بوده برای اقامت در فیروزکوه در مردادی‌ترین روز سال باید لباس‌های گرم بپوشید و حتما برای شب پتو به همراه داشته باشید! نزدیک بودن مسیر فیروزکوه به تهران دسترسی را برای پایتخت‌نشینان راحت کرده تا در روزهای گرم تهران به این ییلاق خنک و دلپذیر پناه ببرید! اجاره ویلا و سوئیت در فیروزکوه اصلا کار سختی نیست کافی است فیروزکوه را در کادر جستجوی هومسا سرچ کنید و از میان اقامتگاه‌های این ییلاق یکی را برای سفر تابستانی خود رزرو کنید.

بیشتر بخوانید: جشن چله تابستان

فیروزکوه

جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فیروزکوه

اگر به این ییلاق خنک سفر کردید حتما یک روز را برای رودخانه نوردی در تنگه واشی در نظر بگیرید. اگر از ما بپرسید تنگه واشی از بهترین مقاصد برای گردشگزری در تابستان است. این تنگه در 15 کیلومتری شمال غرب شهرستان فیروزکوه قرار دارد. رودخانه‌ای بسیار زیبا و پر آب که از درون یک دره سنگی می‌گذرد. طول این تنگه حدود 300 متر و ارتفاع دیواره‌های آن حدود 100 متر است . تنگه واشی علاوه بر طبیعت زیبا آثار باستانی نیز دارد. یکی از سه کتیبه مشهور دوران قاجار که به دستور فتحعلی شاه حکاکی شده در این تنگه قرار دارد.

باغ‌های پر از میوه دماوند مقصد شیرین تابستان

دماوند شهرستانی است ییلاقی در شمال شرقی تهران که نامش را از بلندترین قله رشته کوه البرز به ارث برده.اگر به تازگی به شهر دماوند سفر کرده باشید از  ویلاهای لوکسی که در حال ساخت و ساز است متوجه می‌شوید که این شهر طرفداران زیادی دارد که قصد دارند به دور از هیاهوی شهر شلوغ تهران به طبیعت بکر شهر دماوند با آب و هوای ییلاقی کوهستانی‌اش پناه ببرند! اگر شما نیز قصد دارید تا در روزهای گرم تابستانی به سفری کوتاه و دل‌انگیر بروید، می‌توانید اجاره روزانه ویلا در دماوند را از طریق سایت هومسا انجام دهید.

باغات فیروزکوه

جاهای دیدنی دماوند در تابستان

قله دماوند

اگرچه بیشتر مردم دماوند را با نام بلندترین کوه ایران می‌شناسند، اما هیچ گردشگری نباید جاذبه‌های طبیعی دماوند را در فصل تابستان از دست دهد. اصلی‌ترین جاذبه‌ی طبیعی این منطقه همان قله دماوند است که امکان صعود به این قله از چهار مسیر اصلی وجود دارد. وجود پناهگاه‌های مجهز در این چهار مسیر سبب می‌شود، سالانه هزاران نفر عزم صعود به بلندترین قله ایران را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی دماوند

قله دماوند

پیست آبعلی

پیست آبعلی از معروفترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی دماوند در زمستان است است. آبعلی 5 پیست مختلف و انواع امکانات خدماتی و رفاهی را دارد. هم‌چنین امکانات دیگری شامل تله‌کابین، تله‌اسکی، زمین تنیس، سوارکاری و پرش با کایت از دیگر امکانات این پیست برای فصل تابستان است.

دریاچه تار و هویر

دو دریاچه تار و هویر که در فاصله 500 متری از یکدیگر قرار داردند در فاصله 30 کیلومتری شرق دماوند هستند. گردشگران زیادی در فصل تابستان در کنار آن چادر می‌زنند و صبح به ماهیگیری در این منطقه می‌پردازند.

چشمه سیاه‌سنگ

این چشمه پر آب که در شمال غربی دماتوند و در روستای مشا قرار گرفته سبب شکل‌گیری بسیاری از رودخانه‌ها و آبشارهای این منطقه شده.

دشت لار

دشت لار دشتی زیباست که در کوهپایه دماوند قرار دارد که در اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد پوشیده از گل‌های شقایق‌ می‌شود. این دشت در سال 1354 به عنوان پارک ملی معرفی شده که بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری در این منطقه زندگی می‌کنند.

دشت لار

چشمه اعلا

شلوغ‌ترین جای دیدنی دماوند در تابستان همین چشمه اعلاست. درختان سرسبز و چشمه پرآب اعلا گردشگران را برای تفریح یک روزه خانوادگی به این منطقه می‌کشاند.

آبشار جنگلک

این آبشار پر آب  که در 7 کیلومتری شرق دماوند و دره گروبار قرار دارد از مهم‌ترین جاهای دیدنی در تابستان است. ارتفاع این آبشار حدود 35 متر است و برای دیدن آن لازم است چند ساعتی را کوه‌پیمایی کنید.

روستای آلاشت مازندران، بهترین مقصد برای سفرهای تابستانی

سفر به شهرهای شمالی ایران با طبیعت سرسبزی که دارد برای روزهای گرم تابستان بسیار مناسب است اما در این مقاله قصد داریم تا مقصدی را معرفی کنیم که تقریبا می‌توان گفت ناشناخته است و در استان مازندران واقع شده و  آبشارهای زیبایی که در این منطقه وجود دارد؛ زیبایی این طبیعت را دو چندان کرده است!

آلاشت یکی از چندین روستای سوادکوه و از بهترین جاهای دیدنی سوادکوه است. این روستا در 39 کیلومتری سواد کوه قرار دارد و در عین حال در تنها 237 کیلومتر با تهران فاصله دارد و در واقع می‌توان آن را از جاهای دیدنی اطراف تهران شناخت. طبیعت بکر، دشت‌های سرسبز و کوهستان خنک این منطقه را به مقصدی مناسب برای طبیعت‌گردی در تابستان تبدیل نموده است.  محوطه تاریخی آلاشت که شامل ناهای خشتی قاجاری، مسیرهای سنگفرش و موزه است در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده. هم‌چنین رصد خانه آلاشت تنها رصدخانه استان‌های شمالی و مرتفع‌ترین رصدخانه ایران است.

ماسوله را باید در سفرهای تابستانی تجربه کرد!

ماسوله، خنک‌ترین شهر شمال در تابستان است که علاوه بر تاریخی بودن آن جزو جاذبه‌های گردشگری گیلان محسوب می‌شود! اقامت در ماسوله سبک معماری منحصر به فردی را به شما نشان می‌دهد که بسیاری از گردشگران را به خود جلب می‌کند! تماشای نوع پوشش و سبک زندگی مردم ماسوله به اندازه چندین ترم آکادمیک مردم‌شناسی برای شما محسوب می‌شود. جاهای دیدنی ماسوله به حدی دفریب است که سفر یک روزه برای دیدن این همه زیبایی کافی نیست. پارک جنگلی ماسوله، چشمه‌ی آب‌ معدنی علی زاخونی، ییلاق للندیز، آبشار تریشوم، کاروانسرای ماسوله، بازار ماسوله تنها چند مورد از جاهای دینی ماسوله هستند. پیشنهاد ما این است که قبل از سفر به ماسوله حتما مقاله جاذبه‌ های گردشگری ماسوله را در بلاگ هومسا مطالعه کنید.

ماسوله

سفرهای تابستانی در ییلاق جهان نمای گرگان

اگر اهل طبیعت‌گردی در مناطق بکر و در جنگل‌های حفاظت شده منحصر به فرد هستید؛ منطقه جهان نما برای سفر به گرگان بسیار مناسب است که پیشنهاد می‌شود حتما برای یک بار هم که شده کمپینی در طبیعت بکر آن داشته باشید. این ییلاق در ارتفاعات سه هزار متری از سطح دریا قرار دارد و به بام گلستان شهرت دارد! این منطقه جنگلی به وسعت 30 هزار و 650 هکتار در شرق رشته کوه البرز است. بومیان این منقه از اواسط بهار تا اوایل پاییز در کلبه‌های چوبی این منطقه اقامت دارند. از ارتفاعات جهان‌نما می‌توان چشم‌اندازهای زیبای کردکوی، گرگان و بندر ترکمن را تماشا کرد. هم‌چنین چشمه‌های آب خنک بسیاری مثل سرخ چشمه، نخود چشمه، تول بنه، مازوکش و والدیگاه در جهان نما وجود دارند که از زیبایی هاای این منطقه شناخته می‌شوند.

دهکده جهان نما

فیلبند؛ بام مازندران

در قسمت جنوبی بابل روستایی به نام فیلبند وجود دارد که در ماه‌های اول سال به خصوص فروردین و اردیبهشت اقیانوسی از ابر را بر فراز کوه‌های سرسبز مخملی آن می‌توان مشاهده کرد و زمستان‌ها عصر یخبندان می‌شود! اگر در سفرهای تابستانی خود سفر به فیلبند را انتخاب کردید حتما با خود لباس گرم ببرید که شب‌ها حتما به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید! ییلاق فیلبند مرتفع‌ترین روستای استان مازندران است. به دلیل برف و ببوران شدید در  زمستان‌ها دسترسی به این منطقه فقط در بهار وو تابستان امکان‌پذیر است. این ییلاق تنها 250 کیلومتر از تهران فاصله دارد. برای اقامت در  فیلبند کافیست برای اجاره ویلا و سوئیت در فیلبند از طریق هومسا اقدام کنید.

فیلبند

سفر به ماسال؛ از پرطرفدارترین سفرهای تابستانی

اگر قصد یک سفر به یاد ماندنی در تابستان را دارید حتما برای یک بار هم که شده سری به ماسال بزنید. ماسال شهری ییلاقی و کوچک در شمال غرب رشت است. ییلاق‌های این منطقه با آب‌وهوای بی‌نظیر، طبیعتی بکر و آرامشی وصف ناپذیر به محبوب‌ترین مقصد ییلاقی گدشگران در گیلان تبدیل شده‌اند. بدون شک ییلاق اولسبلنگاه که در ارتفاع 1490 متری از سطح دریا قرار دارد زیباترین و معروف‌ترین ییلاقات ماسال است. ییلاق اولسبلنگاه، جزو مناطق محافظت‌شده است و ساخت‌وساز در این منطقه تنها با مصالح چوبی امکان‌پذیر است. در سفر به ماسال باید به این نکته توجه کنید که به هیچ عنوان دوربین عکاسی خود را فراموش نکنید چون منظره‌هایی را خواهید دید که تکرارنشدنی است! اقامت در ماسال را حتما در نظر بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از حرکت به صورت آنلاین اجاره کلبه در ماسال را انجام دهید! البته شما می‌توانید اجاره ویلا و سوئیت در ماسال را نیز برای اقامت خود در نظر داشته باشید اما بودن در یک کلبه چوبی تجربه‌ای متفاوت است! اگر قصد سفر به این منطقه را دارید حتما قبل از سفر راهنمای سفر به ماسال را بخوانید تا با اطلاعات بیشتری به این منطقه سفر کنید.

طبیعت ماسال

یک دیدگاه

  1. من خیلی درباهره دریاچه و لوکیشن اش برای ماهیگیری شنیدم کسی هست تجربه شو داشته باشه بتونه یه توضیح اجمالی هم بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا