بریم سفرجاهای تفریحیجاهای طبیعیسفرهای بهاریسفرهای پاییزیقشم

تفریحات آبی قشم که باید آن‌ها را تجربه کنید

تفریحات آبی قشم، خلیج‌فارس زیبا، جاذبه‌های طبیعی گردشگری، مردم خون گرم، غذاهای بی‌نظیر محلی و آب‌وهوای معتدل جزیره در فصل بهار و تابستان ویژگی‌هایی هستند که جای تردیدی را برای سفر به قشم، باقی نمی‌گذارد؛ جزیره زیبای قشم جایی است که محال است از رفتن به آن پشیمان شوید. تفریحات آبی قشم را در کمتر شهری می‌توان تجربه کرد. پس اگر به قشم سفر کردید حتما تفریحات آبی آن را امتحان کنید زیرا زمانی که به شهر خود بازگشتید قطعا دلتان برای دریا و تفریحات مرتبط با آن تنگ خواهد شد. پاراسل، شاتل، جت اسکی، قایق‌سواری، غواصی، کشتی تفریحی و کایت سرفینگ هرکدام از این تفریحات آبی قشم می‌تواند خاطره‌ای ماندگار برای شما به یادگار بگذارد. ما در این مقاله تلاش داریم تا بهترین تفریحات آبی قشم را به شما معرفی کنیم؛ با ما همراه باشید.

پاراسل در قشم

تفریحات آبی قشم

پاراسل، تفریحی بسیار هیجان‌انگیز و درعین‌حال امن است. در پاراسل شما درحالی‌که جلیقه نجات پوشیده‌اید از سمتی به یک چتر بزرگ و از سمت دیگر به‌وسیله یک طناب به یک قایق موتوری متصل هستید. با حرکت قایق، باد به داخل چتر می‌پیچد، قایق‌ران کم‌کم طناب را آزاد می‌کند و شما آرام‌آرام از زمین ارتفاع می‌گیرید.

شاتل در قشم

تفریحات آبی قشم

شاتل یک تیوب بادی متصل به قایقی تندرو است که با حرکت قایق به‌دنبال آن در آب کشیده می‌شود. این تفریح هیجان‌انگیز نیاز به مهارت خاصی ندارد؛ کافی است روی تیوب بنشینید و از موج‌سواری لذت ببرید. در سرعت‌های بالا یا زمان دور زدن قایقی که به آن وصل هستید امکان برهم خوردن تعادل و افتادن شما در آب وجود دارد اما جای نگرانی نیست؛ جلیقه‌های نجات شما را روی آب، شناور نگه خواهند داشت.

جت اسکی در قشم

تفریحات آبی قشم

جت اسکی یک قایق موتوری تندروی شناور روی آب  است که می‌توانید لحظات هیجان‌انگیزی را برای شما خلق کند. جت اسکی شباهت زیادی به موتورسیکلت دارد؛ باید دستگیره گاز را بپیچانید تا حرکت کند و شما را با سرعت نسبتا بالا (در برخی از مدل‌های سرعت‌ بالای 100 کیلومتر بر ساعت) بر فراز موج‌ها جابه‌جا کند؛اگر به قشر سفر کردید تجربه این تفریح هیجان‌انگیز را فراموش نکنید.

قایق سواری در قشم

تفریحات آبی قشم

یکی دیگر از تفریحات آبی قشم قایق‌سواری است. برای افرادی که از جت اسکی و شاتل و سایر تفریحات آبی می‌ترسند اما دوست دارند تفریحات آبی قشم را تجربه کنند قایق‌سواری گزینه‌ی بسیار مناسبی است. تصور کنید سوار بر قایقی تندرو همراه با دوستان یا خانواده‌، روی امواج نیلگون خلیج‌فارس شناورید و نسیم ملایمی گونه‌هایتان را نوازش می‌کند. حتی تصور آن‌ هم لذت‌بخش است! ویژگی مثبتی که قایق‌سواری دارد این است که برای تمام گروه‌های سنی مناسب است و محدودیت سنی ندارد. البته اگر آب‌وهوا نامساعد و دریا طوفانی باشد باید از سوارشدن به قایق صرف‌نظر کنید و آن را به زمان دیگری موکول کنید.

قایق‌سواری و دیدن دلفین‌ها

دلفین‌ها موجوداتی باهوش و دوست‌داشتنی هستند که دیدن آن‌ها و حرکات نمایشی‌شان هر فردی را به وجد می‌آورد. ممکن است دلفین‌ها را در فیلم‌ها یا حتی در پارک‌های آبی دیده باشید اما دیدن آن‌ها در زیستگاه طبیعی‌شان چیز دیگری است. پیشنهاد ما این است که در  قشم، در آب‌های خلیج‌فارس می‌توانید این موجودات زیبا را ببینید و از دیدن آن‌ها لذت ببرید. یکی از مسیرهایی که ممکن است دلفین‌های دوست‌داشتنی را ببینید مسیر بندرعباس یا بندر پل به قشم است. زمانی که سوار بر قایق هستید می‌توانید دلفین‌هایی را که از آب به بیرون می‌پرند ببینید. دلفین‌ها را در جزیره هنگام هم می‌توان دید. البته امکان دیدن دلفین ها قطعی نیست و ممکن است زمانی که شما در جزیره هستید آنجا آفتابی نشوند.

غواصی در قشم

تفریحات آبی قشم

زیر آب، دنیای زیبا و شگفت‌انگیزی وجود دارد؛ حتی دیدن فیلم آن همه تنوع رنگ و گونه‌های مختلف جانوری هر انسانی را به وجد می‌آورد. حال فکر کنید که همه این زیبایی‌ها را از نزدیک و با چشم خود ببینید و خودتان هم عضوی از این دنیا باشید!

غواصی یکی از تفریحاتی است که افراد زیادی به آن علاقه‌مند هستند، اما تعداد سایت‌های غواصی موجود در ایران محدود است و در همه شهرها امکان تجربه غواصی وجود ندارد. قشم یکی از جاهایی است که می‌توانید لباس غواصی بپوشید کپسول اکسیژن را بردارید و به اعماق آب بروید. در ادامه این مقاله بهترین سایت‌های غواصی قشم را به شما معرفی می‌کنیم.

سایت غواصی ساحل زیتون قشم

تفریحات آبی قشم

این سایت غواصی در بلوار دریا و در ساحل پارک زیتون قرار دارد. عمق آن بین 2 تا 5 متر و میدان دید بین  2 تا 6 متر  است. سایت زیتون جریان آب ملایم و آرامی دارد و برای افراد مبتدی مناسب‌تر از سایت‌هایی با جریان آب تند و شدید است. گونه‌های جانوری موجود در این سایت عبارتند از: انواع پروانه‌ماهی، فرشته‌ماهی، هامور، طوطی‌ماهی، جعبه‌ماهی، ماشه‌ماهی، آنجل، بزماهی.

سایت غواصی تخت جمشید قشم

این سایت در کنار پارک ساحلی زیتون و روبروی پلاژ ساحلی کارکنان منطقه آزاد قشم واقع است. وجود صخره‌های مرجانی زیبای این سایت زیبایی زیر آب را در این ناحیه دوچندان کرده است. عمق سایت غواصی تخت جمشید بین ۶ تا ۸ متر و  میدان دید آن بین 2 تا 6 متر است. آب این سایت جریان ملایم و آرامی دارد و برای افرادی مبتدی هم مناسب است. آبزیانی مانند انواع پروانه‌ماهی، فرشته‌ماهی، اسکات، طوطی‌ماهی، جعبه‌ماهی، ماشه‌ماهی، سفره‌ماهی، آنجل، بزماهی، ملوان و صدف‌های زیبا در این سایت یافت می‌شود.

سایت غواصی دوبه قشم

تفریحات آبی قشم

در جنوب جزیره قشم و در نزدیکی روستای سوزا سایت غواصی عمیقی به نام دوبه وجود دارد. این سایت بین ۱۸ تا ۲۲ متر عمق دارد و میدان دید آن بین ۳ تا ۸ متر است. وضعیت جریان آب در این سایت متوسط است. آبزیانی مانند آنجل، پروانه‌ماهیان، فرشته‌ماهیان، اسکات، هامور، ماهی باراکودا، ماشه‌ماهی، ساردین، طوطی‌ماهی، جعبه‌ماهی، سفره‌ماهی و  خفاش‌ماهی در این سایت زندگی می‌کنند.

سایت غواصی اسپرینگی (باغ مرجانی) قشم

سایت اسپرینگی، در جنوب جزیره قشم، روبروی روستای سوزا و در ۱۶ کیلومتری ساحل واقع شده است. به این سایت باغ مرجانی هم گفته می‌شود؛ دلیل این نام‌گذاری  وجود یک دشت مرجانی شگفت‌انگیز و گسترده در اعماق دریا است. عمق این سایت بین 32 تا 66 متر و میدان دید بین 15 تا 25 متر است. وضعیت جریان آب تند و شدید است، ازاین‌رو به‌هیچ‌وجه به افراد مبتدی توصیه نمی‌شود. گونه آبزیان موجود در این سایت سفره‌ماهی، شیر ماهی، مرجان‌های بادبزنی، هامور، انواع کوسه، جاش، ماهی باراکودا و اسب دریایی است.

سایت غواصی جزایر ناز قشم

تفریحات آبی قشم

یکی از سایت‌های غواصی نسبتا کم‌عمق و با جریان آب ملایم و آرام در جزیره ناز قرار دارد که برای افراد مبتدی هم مناسب است. عمق سایت بین 2 تا 5 متر و میدان دید بین 5 تا 10 متر است. هنگام غواصی در این سایت آبزیانی مانند پروانه‌ماهی‌ها، گربه‌ماهی، سفره‌ماهی، منقارماهی، لابستر، لاکپشت، دلقک‌ماهی،  شقایق‌های دریایی و  سه نواری را مشاهده  می‌کنید.

سایت غواصی دره ستاره‌ها قشم

سایت غواصی دره ستاره‌ها در فاصله 1.5 کیلومتری از سایت اسب‌دوانی (واقع در روستای گورزین) قرار دارد. اگر این سایت را برای غواصی انتخاب می‌کنید انتظار دیدن ماهی را  در آن نداشته باشید.  اینجا تا چشم کار می‌کند ستاره‌های دریایی را می‌بینید که بر بستر شنی زیر آب در یک نقطه تجمع کرده‌اند. عمق سایت بین 12 تا 15 متر، میدان دید بین 5 تا 10 متر و آب دارای کمی جریان است.

سایت غواصی سکوی نفتی قشم

تفریحات آبی قشم

در سال 1387 طوفانی که سرزده از امارات به سمت ایران آمد با خود سوغاتی 10 هزار تنی هدیه آورد! این سکوی نفتی 5 پایه در منطقه ساحل پلاژ سیمین (ساحل جنوبی قشم ، روبروی غار خوربس) جا خوش کرد و تلاش برای بیرون آوردن آن بی‌نتیجه بود. امروزه منطقه اطراف سکوی نفتی تبدیل به یک سایت غواصی شده است که میزبان علاقه‌مندان به این تفریح مهیج است. عمق سایت بین ۷ تا ۹ متر، میدان دید بین ۵ تا ۱۰ متر  و آب دارای کمی جریان است. هنگام غواصی در این سایت آبزیانی مانند نودی برانچ (خرگوش دریایی)، پروانه‌ماهیان، فرشته‌ماهیان، سفره‌ماهی، طوطی‌ماهی، جعبه‌ماهی، ماشه‌ماهی، ساردین، آنجل، بزماهی، خفاش‌ماهی، ملوان، اسکات، هامور و صدف‌های زیبا میزبان شما خواهند بود.

سایت غواصی جرثقیل مغروق قشم

جرثقیلی که احتمالا درحال بیرون کشیدن یک دکل نفتی از دل آب بود، خود در آب سقوط کرد و طعمه دریا شد. لاشه مدفون جرثقیل اکنون به محلی برای تجمع موجودات زیر آب تبدیل شده و در محوطه آن یک سایت غواصی ایجاد شده است. عمق این سایت غواصی بین 5 تا 9 متر، میدان دید بین 3 تا 6 متر و آب دارای کمی جریان است.  گونه آبزیان مشاهده‌شده در این سایت  عبارتند از: نودی برانچ (خرگوش‌های دریایی)، پروانه‌ماهیان، فرشته‌ماهیان، جعبه‌ماهی، طوطی‌ماهی، خفاش‌ماهی، بزماهی، اسکات، آنجل، هامون، ملوان و  صدف‌های زیبا.

بیشتر بخوانید: مسیر رفتن به قشم

ماهیگیری در قشم

تفریحات آبی قشم

ماهیگیری، یکی از تفریحات بسیار لذت‌بخش است. شما هم می‌توانید این کار را زمانی که در کنار ساحل و در اسکله نشسته‌اید انجام دهید هم زمانی که  درون قایق هستید و  به دل آب زده‌اید.

_برای ماهیگیری اقدامات زر را انجام دهید:

  • قبل از اقدام به ماهیگیری باید تجهیزات مربوط به آن را فراهم کنید. دراین‌باره فروشگاه‌های فروش لوازم ماهیگیری راهنمایی‌تان خواهند کرد.
  • طعمه تهیه کنید؛ در قشم طعمه را می‌توانید از بازار ماهی‌فروش‌ها تهیه کنید.
  • در رابطه با سواحل و نقاط مناسب ماهی گیری تحقیق کند. جزیره هنگام، ساحل شیب دراز، اسکله هامون مکان‌هایی هستند که می‌توانید در آن‌ها ماهیگیری کنید راجع به این موضوع هم می‌توانید از افراد محلی راهنمایی بگیرید.

اگر تابه‌حال ماهی گیری نکرده‌اید به‌همراه یک فرد کاربلد این کار را انجام دهید؛ ماهیگیری فقط طعمه و قلاب نیست و قلق‌های خاص خودش را دارد.

کشتی تفریحی

تفریحات آبی قشم

کشتی تفریحی قشم یکی دیگر از تفریحات آبی قشم است که می‌توانید در طول سفر خود آن را تجربه کنید. در این گشت دریایی، شما سوار کشتی می‌شوید و 1.5 ساعت روی آب هستید. در این بازه زمانی می‌توانید به عرشه بیایید و  فضای زیبای دریا را تماشا کنید و یا داخل سالن مسافری کشتی بمانید و از اجرای گروه موسیقی لذت ببرید. همچنین می‌توانید اوقات خود را در غرفه عکاسی یا کافی‌شاپ سپری کنید.

کایت سرفینگ

کایت سرفینگ

کایت سرفینگ یک ورزش و تفریح بسیار هیجان‌انگیز است که برای انجام آن نیاز به دریا و وزش باد دارید. در این ورزش، فرد بر روی یک تخته مخصوص موج‌سواری سوار می‌شود و دسته متصل به یک چتر را در دست می‌گیرد. وزش باد چتر را بلند می‌کند و موجب حرکت ورزشکار روی سطح آب می‌شود. جزیره ناز در قشم محل بسیار مناسبی برای این ورزش است. در نظر داشته باشید که کایت سرفینگ نیاز به کسب مهارت و آموزش دارد و ورزش گرانی است چراکه باید تجهیزات آن را خودتان تهیه کنید.

بهترین سواحل برای تفریحات آبی  قشم + آدرس

انتخاب ساحل مناسب برای تجربه تفریحات آبی قشم مولفه بسیار مهمی برای تجربه لذت‌بخش این تفریحات هیجان انگیز است. این سواحل زیبا به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی قشم نقش مهمی در خاطره‌سازی سفر شما خواهد داشت. ما در ادامه قصد داریم شمارا با بهترین این سواحل اشنا کنیم و جزئیاتی همچون آدرس این سواحل را با شما درمیان بگذاریم.

ساحل زیتون

تفریحات آبی قشم

زیتون یکی از سواحل زیبای قشم است که به دلیل پارک ساحلی زیتون و امکانات مناسب تفریحی‌اش طرفداران زیادی دارد. این ساحل نسبت به سایر سواحل قشم، یک مکان بکر و آرام نیست و در اکثر مواقع شلوغ است. تعداد بالای مراکز خرید و رستوران‌ها،  امکانات رفاهی مناسب و امکان انجام تفریحات آبی متنوع چیزهایی است که گردشگران را به این منطقه جذب می‌کند.

آدرس ساحل زیتون قشم: هرمزگان، جزیره قشم، خیابان دریا، مقابل تقاطع بلوار چارباغ و خیابان دریا، خیابان زیتون، پارک زیتون قشم.

ساحل نقره‌ای

ساحل نقره‌ای در قسمت شمال غربی جزیره هنگام واقع‌شده است. حتی شنیدن نام این ساحل هم انعکاس و تلالو نور را در ذهن تداعی می‌کند. درخشش بی‌نظیر ماسه‌های این ساحل به دلیل وجود فلس‌ها و کانی‌های براق موجود در آن است. وجود فیتوپلانگتون‌ها در آب هم در درخشش ساحل نقره‌ای در شب تاثیر دارد و نور آبی درخشان و خیره‌کننده‌ای را در شب از خود ساطع می‌کند. متاسفانه یادگار بردن ماسه‌ها توسط برخی مسافران، این ساحل زیبا را در معرض نابودی همیشگی قرار داده است. در حال حاضر گردشگران اجازه ورود به ساحل را ندارند و تنها از دور و سوار بر لنج یا کشتی می‌توانند ساحل را تماشا کنند.

آدرس ساحل نقره‌ای قشم: استان هرمزگان، جزیره قشم، جزیره هنگام، ساحل نقره‌ای

ساحل روستای شیب دراز

تفریحات آبی قشم

روستای شیب دراز در 40 کیلومتری جنوبی جزیره قشم قرار دارد. در نزدیکی این روستا ساحل بسیار زیبایی وجود دارد که علاوه بر منظره زیبا و خیره‌کننده‌اش محل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های پوزه عقابی است. تاریخ تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها 10 الی 20 اردیبهشت است. این جانوران در  معرض خطر انقراض قرار دارند و به همین دلیل این تخم‌گذاری در محیطی محافظت‌شده انجام می‌شود.

آدرس ساحل روستای شیب دراز: استان هرمزگان، جزیره قشم، روستای شیب دراز

ساحل روستای سلخ

ساحل روستای سلخ از آن ساحل‌های رویایی است که اخیرا به مکانی محبوب برای گردشگران تبدیل شده است. این ساحل زیبا به‌دلیل ماسه‌ای بودن، هنگام طلوع و غروب آفتاب منظره حیرت‌انگیزی دارد و موقعیتی فوق‌العاده برای گرفتن عکس‌های هنری است. از دیگر فعالیت‌هایی که در این ساحل می‌توانید انجام دهید ماهیگیری است.

آدرس ساحل روستای سلخ: استان هرمزگان، جزیره قشم، حد فاصل شمال و جنوب جزیره، روستای سلخ

ساحل سوزا

تفریحات آبی قشم

سوزا شهری کوچک در اطراف قشم است و ساحل آن یکی از سواحل بسیار زیبای قشم است. به لطف پارک ساحلی که در این ساحل وجود دارد امکان انجام تفریحاتی مانند دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و برپایی کمپ شبانه در این ساحل فراهم شده است.

آدرس ساحل سوزا: قشم، شهر سوزا، بلوار ساحلی، روبه‌روی مسجد علی ‌ابن ابیطالب (ع)، کمپ پارک سوزا

ساحل روستای مسن

ساحل روستای مسن به‌نوعی حیاط‌خلوت جزیره قشم محسوب می‌شود؛ این ساحل نسبت به سایر سواحل قشم کمتر موردتوجه گردشگران است. پس اگر دوست دارید فضایی آرام و به‌دوراز هیاهو و شلوغی را تجربه کنید به‌جای انتخاب سواحل محبوب‌تر، که شلوغ هستند، این ساحل را برای سپری کردن اوقات خود در قشم انتخاب کنید.

آدرس ساحل روستای مسن: استان هرمزگان، جنوب شرقی جزیره قشم، بین روستاهای سوزا و شیب دراز

سواحل جزایر ناز

تفریحات آبی قشم

جزایر بسیار زیبا و منحصربه‌فرد ناز در 1 کیلومتری شرق سواحل قشم، در مسیر جاده ساحلی جنوبی و نرسیده به اسکله ساحلی روستای سوزا قرار دارد. برای نمایان شدن راه باریک بین جزیره ناز و ساحل شرقی قشم باید منتظر پایین رفتن آب دریا بر اثر جذر دریا باشید. ناز، ساحل بسیار محبوبی در بین گردشگران و معمولا شلوغ است. در کنار  لذت بردن از زیبایی این سواحل امکان انجام انواع تفریحات آبی مانند جت اسکی، قایق‌سواری، غواصی و کایت‌سرفینگ هم در این جزیره فراهم شده  است.

اجاره ویلا و سوئیت در قشم

بهترین زمان استفاده از تفریحات آبی قشم

در هر چهار فصل سال امکان استفاده از تفریحات آبی قشم وجود دارد و دمای آب مطلوب است. اما در فصل تابستان ممکن است گرمای هوای قشم کمی شما را آزار دهد. برای اینکه هم از تفریحات آبی قشم استفاده کنید و هم از سفر خود لذت ببرید و دچار آفتاب‌سوختگی یا گرمازدگی نشوید بهتر است فصل تابستان را برای مسافرت به  قشم انتخاب نکنید. بهترین زمان سفر به قشم آذر تا فروردین است.

اقامت در قشم با هومسا

برای تجربه یک سفر خوب و انجام تفریحات آبی قشم باید به انتخاب اقامتگاه مناسب هم توجه کنید. تنوع اقامتگاه‌های قشم بسیار زیاد است؛ به‌نوعی می‌توان گفت یکی از ایده‌آل‌ترین جزیره‌های ایرانی ازنظر تنوع و کیفیت اقامتگاه محسوب می‌شود. شما با ورود به وب‌سایت هومسا می‌توانید حجم انبوهی از این اقامتگاه‌ها را مشاهده و مقایسه کنید. تنها با چند کلیک ساده و صرف زمان کمی اقدام به اجاره ویلا و سوئیت کنید و از اقامت آسوده خود در این سفر نهایت لذت را ببرید.

کلام آخر

قشم، نگین زیبای خلیج‌فارس، جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. از پدیده‌های منحصربه‌فرد زمین‌شناسی مانند دره ستارگان و دره نمک تا جنگل‌های دریایی حرا و سواحل زیبا که وصف تمامی آن‌ها در یک مقاله نمی‌گنجد. تفریحات آبی قشم از آن دست تفریحاتی است که در هر شهری نمی‌توانید آن را تجربه کنید. انجام بازی‌های مهیجی مانند  پاراسل، شاتل، جت اسکی و کایت سرفینگ همگی فقط در دل دریا امکان‌پذیر است.پس اگر شما هم عاشق این تفریحات هستید در سفر خود به قشم حتما آن‌ها را تجربه کنید.

‫2 دیدگاه ها

  1. عاشق غواصی هستم. آدم زیر آب عظمت خدا رو بیشتر درک میکنه، وقتی میبینه موجودات به اون ریزی از من با تمام اون دستگاهایی که بهم متصله و میربم زیر آب مجهز تره . خوشحالم موفق شدم با گذروندن دوره مقدماتی آموزش غواصی در کلوپ غواصی نگین ساحل قشم با این ورزش بیشتر آشنا بشم و ارتباط برقرار کنم

  2. پاراسل و جت اسکی واقعا تو قشم یکی از بهترین و برجسته ترین امکانات تفریحی شه و به نظرم برای تجربه آدرنالین بی نظیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا