ایران‌ را بگردیمتهرانتهران‌گردیجاهای دیدنی

جاهای دیدنی تهران ؛ معرفی جاذبه‌های تفریحی، تاریخی و بهترین مراکز خرید (1401)

جاهای دیدنی تهران از تاریخ و طبیعت گرفته تا مکان‌های تفریحی و مراکز خرید، همگی دست به دست هم می‌دهد تا بتوان روزها از دیدنی‌های پایتخت بازدید کرد و حتی زمان کم آورد. کوه‌های شمال شهر، خیابان‌ولیعصر، برج میلاد، خیابان سی تیر، پل طبیعت و دیگر جاهای دیدنی تهران در شب این شهر را زنده نگه داشته است. تهران برای شکم‌چرانی مقصدی جذاب است و این را می‌توان در میان رستوران‌ها و کافه‌های هر محله و خیابان جستجو کرد. در ادامه قصد داریم سری به جاذبه‌های گردشگری تهران بزنیم و با تاریخ، فرهنگ و جغرافیای آن بیشتر آشنا شویم.

1. جاهای دیدنی تهران برای تفریح و خرید

تا اینجا درباره جاهای تاریخی تهران صحبت کردیم، اما تهران علاوه بر تعداد زیادی بنای تاریخی، فضاهای متعدد تفریحی هم دارد که می‌توانند یک روز به یادماندنی را برای‌تان رقم بزنند.

  • پل طبیعت تهران

پل طبیعت

یکی از منحصربه‌فردترین جاهای دیدنی تهران پل طبیعت است که پارک طالقانی را به پارک آب و آتش متصل می‌کند. این پل روی بزرگراه مدرس تهران ساخته شده و جوایز متعددی را به خاطر طراحی خاص و بی‌نظیر خود کسب کرده است. زمانی که روی پل طبیعت تهران قدم می‌زنید چشم‌انداز بسیار زیبایی از تهران را خواهید دید. در کنار قدم‌زدن و تماشای مناظر زیبا، می‌توانید به یکی از رستوران‌ها یا کافه‌های محوطه پل سری بزنید و خود را به یک نوشیدنی یا غذای خوشمزه مهمان کنید.

 آدرس پل طبیعت میدان ونک، بزرگراه حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک، پارک آب و آتش
دسترسی با مترو در ایستگاه شهید حقانی از قطار پیاده شوید و سه سمت پارک طالقانی حرکت کنید.

بام لند تهران و دریاچه چیتگر

بام لند تهران

بام لند تهران یکی از مجموعه‌های تفریحی و تجاری است که در ضلع شرقی دریاچه خلیج فارس (چیتگر) ساخته شده است که هر دو در کنار هم از بهترین مکان های دیدنی تهران محسوب می‌شوند. با مراجعه به بام لند تهران چند حق انتخاب خواهید داشت. یکی اینکه دورتادور دریاچه را دوچرخه‌سواری یا پیاه‌روی کنید و از هوای بسیار خوب و مطبوع آن لذت ببرید. دوم اینکه سری به فروشگاه‌های بام لند بزنید. بسیاری از برندهای مطرح در بازار ایران در بام لند شعبه دارند. سومین پیشنهاد این است که در محوطه بساط پیک‌نیک را راه بیاندازید. خانواده‌های بسیاری در بهار و تابستان، آخر هفته‌ها برای پیک نیک راهی دریاچه می‌شوند. در اطراف دریاچه چیتگر تفریحات مختلفی برای کودکان و نوجوانان وجود دارند که حسابی سرگرم‌شان می‌کنند، اما  خرین و خوشمزه‌ترین پیشنهاد این است که به یکی از کافه یا رستوران‌های بام لند رفته و حسابی از خودتان پذیرایی کنید.

وب سایت bamlandmall.ir
آدرس بام لند تهران بزرگراه همت، بزرگراه خرازی، بلوار کاشان، بلوار موج، بلوار صدف
دسترسی با مترو در ایستگاه مترو چیتگر(خط صادقیه-گلشهر) از قطار پیاد شوید و سپس با اتوبوس شهرک شهید باقری به سمت بام لند حرکت کنید. در پایانه چیتگر امکان استفاده از تاکسی‌های خطی را هم خواهید داشت.
شماره تماس 021-8585
بیشتر بخوانید: کافه‌های بام لند
  • پارک ملت تهران

 پارک ملت تهران

پارک ملت یکی از بهترین پارک‌های پایتخت؛ به دستور فرح پهلوی در سال 1345 و در زمینی به مساحت 34 هکتار ساخته شد. امروزه پارک ملت به دلیل داشتن فضای سبز بسیار گسترده، باغ وحش، پردیس سینمایی ملت و دریاچه مصنوعی، یکی از اصلی‌ترین تفرجگاه‌های خانواده‌‌های تهرانی محسوب می‌شود. ورودی پارک و محوطه داخلی با سردیس‌ها و مجمسه‌های مشاهیر ایرانی و همچنین سازه‌های هنری معاصر مزین شده‌اند. اگر به دنبال گذراندن یک روز مفرح همراه با ورزش‌ها و تفریحات مختلف هستید، پارک ملت تهران گزینه مناسبی خواهد بود.

آدرس پارک ملت تهران خیابان ولیعصر(عج)، جنب بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی(نیایش)
دسترسی با مترو و بی‌آرتی می‌توانید از طریق ایستگاه مترو جهاد یا میرزای شیرازی خود را به خیابان ولیعصر برسانید سپس با اتوبوس‌های بی‌آر‌تی کمی بالاتر (ایستگاه خبرنگاران) یا پایین‌تر (ایستگاه نیایش) از ورودی پارک از اتوبوس پیاده شوید.

رزرو آنلاین ویلا و اقامتگاه هومسا

  • پارک جمشیدیه

جاهای دیدنی تهران

پارک جمشیدیه پارکی به وسعت 10 هکتار است که در شمال شهر تهران واقع شده و سرتاسر پارک پر از درختان تنومند و قدیمی نارون، چنار، سرو و درختان میوه‌ای چون بادام، سیب، زردآلو و… است. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید بیش از 60 گونه پرنده مختلف در لابه‌لای شاخ و برگ‌های این درختان زندگی می‌کنند. قرار گرفتن در دامنه‌های البرز و همجواری با رودخانه و آبشار فضایی دلپذیر و خنک در تابستان ایجاد می‌کند. با ایستادن در بخش‌های مرتفع پارک جمشیدیه می‌توانید مناظر پاییزی و زمستانی بسیار زیبایی را به نظاره بنشینید. از امکانات پارک جمشیدیه می‌توان به دریاچه، آب نماهای متنوع، نگارستان و آمفی تئاتر، بوستان سنگی و… نام برد.

آدرس پارک جمشیدیه انتهای خیابان شهید باهنر(نیاوران)، انتهای خیابان فیضیه و امیدوار
دسترسی با مترو و بی‌آرتی برای رفتن به پارک جمشیدیه کافی است با مترو (ایستگاه تجریش) یا بی آر تی (مسیر راه آهن- تجریش)خود را به میدان تجریش برسانید. سپس در میدان قدس با استفاده از تاکسی‌های خطی به پارک جمشیدیه بروید.
  • پارک قیطریه

جاهای دیدنی تهران

پارک قیطریه با وجود امکاناتی چون کتابخانه، فرهنگسرای ملل، نگارخانه، سنما 6 بعدی، زمین بازی کودکان، پیست اسکیت، وسایل ورزشی، برکه و آلاچیق یکی از بهترین پارک‌های تهران برای گذراندن اوقات فراغت و یک بعد از ظهر دلچسب در کنار دوستان یا خانواده است. پارک قیطریه از جاهای دیدنی در تهران محسوب می‌شود که در زمان قاجار احداث شده و در دهه 50 برای تبدیل شدن به یک بوستان در منطقه یک به شهرداری واگذار شده است.

آدرس پارک قیطریه خیابان قیطریه، نرسیده به میدان پیروز، جنب خیابان روشنگر
دسترسی با حمل و نقل عمومی تاکسی‌های خطی چیذر یا میدان تجریش مستقیم به پارک قیطریه می‌روند. در صورتیکه بخواهید از مترو استفاده کنید باید در ایستگاه قیطریه از قطار پیاده شوید و سپس با استفاده از تاکسی‌های پایانه یا اتوبوس، وارد بلوار صبا شده و در تقاطع صبا و قیطریه پیاده شوید. چند دقیقه تا مقصد پیاده‌روی کنید.
  • پارک لاله

پارک لاله

پارک لاله یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های تهران است که در سال 1345 و به دستور فرح پهلوی ساخته شده است. این پارک دارای امکاناتی چون زمین‌ بازی، زمین چمن مصنوعی، آمفی تئاتر روباز، نگارخانه، زمین اسکیت، لوازم بدن‌سازی، غرفه‌های صنایع‌دستی و تعدا زیادی آب‌نما است. در سرتاسر پارک مجسمه و سردیس‌های مشاهیر ایرانی را می‌توانید ببیند. موقعیت مکانی مناسب و امکانات متنوع و البته وسعت 35 هکتاری این پارک آن را به یکی از مکان های دیدنی تهران تبدیل کرده است.

آدرس پارک لاله این پارک در محدوده بلوار کشاورز، خیابان فاطمی، خیابان حجاب و خیابان کارگر شمالی قرار دارد.
دسترسی از طریق حمل‌و‌نقل عمومی در ایستگاه میدان انقلاب از قطار پیاده شوید و سپس با تاکسی خود را به خیابان کارگر شمالی برسانید. اتوبوس‌های مسیر میدان آزادی- میدان هفت تیر و میدان آزادی-میدان ولیعصر هم در ضلع جنوبی پارک ایستگاه دارند.
  • پارک شهر

پارک شهر

پارک شهر یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران است که در سال 1339 افتتاح شده و دو جاذبه بسیار مهم در دل خوی جاده است؛ باغ پرندگان و موزه صلح. این پارک در منطقه 12 تهران واقع شده و در مجموع 25 هکتار وسعت دارد. بیشتر فضای پارک به چمن‌کاری و درختکاری اختصاص یافته، اما یک دریاچه مصنوعی، تعدادی آب‌نما و عمارت‌های متعددی هم بخش‌های مختلف پارک وجود دارند. ساختمان‌هایی چون تالار سنگلج، کانون جهانگردی و اتوموبیل‌رانی، دیوان عدالت اداری و…در پیرامون پارک ساخته شده‌اند.

آدرس پارک شهر پارک شهر از سمت شمال به پایانه و خیابان فیاض‌بخش، از سمت غرب به خیابان وحدت اسلامی، از سمت جنوب به خیابان بهشت و از سمت شرق به خیابان خیام و محله سنگلج و قورخانه محدود می‌شود.
دسترسی با مترو در ایستگاه مترو امام خمینی(ره) از قطار پیاده شوید و پس از 10 دقیقه پیاده روی به سمت غرب خیابان امام خمینی و خیایان خیام جنوب، به ورودی قورخانه پارک شهر خواهید رسید.
  • پارک ساعی

پارک ساعی تهران

پارک ساعی در منطقه 6 تهران و در میانه بلندترین خیابان خاورمیانه یعنی خیابان ولیعصر واقع شده است. این پارک در سال 1329 تاسیس شده و یکی از زیباترین پارک‌های تهران محسوب می‌شود. اختلاف سطح پارک با خیابان ولیعصر باعث شده هنگام ورود چندین پله را به سمت پایین طی کنید. سرتاسر پارک را درختان سر به فلک کشیده‌ای چون عرعر و چنار پر کرده که با نظمی خاص کاشته شده‌اند. این پارک برای ورزش و تفریح مکان مناسبی است. از امکانات این پارک می‌توان به برکه، جوی، آبشار، زمین بازی، باغ وحش، آلاچیق، نمازخانه، بوفه و کافی‌شاپ و … اشاره کرد.

آدرس پارک ساعی تهران خیابان ولیعصر پایین‌تر از میدان ونک
دسترسی پارک ساعی با بی آر تی اتوبوس‌های بی آر تی خط راه آهن-تجریش از جلوی ورودی پارک عبور می‌کنند.
  • پارک جنگلی لویزان

یکی از خوش آب‌وهواترین پارک‌های جنگلی تهران، پارک جنگلی لویزان یا شیان است که در سال 1342 به صورت مصنوعی احداث شده است. این منطقه سرسبز 1100 هکتاری که در شمال شرقی تهران واقع شده بزرگ‌ترین فضای سبز پایتخت را تشکیل می‌دهد و  با محیط دلنشین خود محل مناسبی برای پیک نیک به شمار می‌رود.

مسیر دسترسی به پارک جنگلی لویزان بزرگراه امام علی (ع)، بعد از خروجی بزرگراه شهید زین‌الدین، خروجی شیان
  • شهربازی ارم

شهربازی ارم تهران

پارک ارم بزرگترین پارک تفریحی ایران و از جذاب‌ترین شهربازی های تهران محسوب می‌شود. در این مجموعه 72 هکتاری سه شهربازی (لونا پارک 1، 2 و 3)، پارک، استخر روباز بانوان، باغ وحش ارم، دریاچه هشت هکتاری، موزه پول، رستوران و فست‌فود، فضای سبز و جنگلی، سالن بولینگ، سالن سرپوشیده و … را در خود جای داده است.

ساعت کاری
ساعت کار باغ وحش ارم از شنبه تا چهارشنبه: 9:30 تا 20:00

پنج شنبه و جمعه و روزهای تعطیل: 10:00 تا 20:00

ساعت کار فضای بازی سرپوشیده شهربازی شنبه تا پنج شنبه: 17:00 تا 24:00

جمعه و دیگر روزهای تعطیل: 14:00 الی 24:00

وب سایت erampark.ir
آدرس شهربازی پارک ارم کیلومتر 4 اتوبان تهران –کرج، بعد از پل ستاری، خروجی اتوبان شهید باکری
شماره تماس پارک ارم 0212720

اجاره آنلاین ویلا در کرج

  • باغ کتاب تهران

باغ کتاب تهران

اگر اهل کتاب و سرگرمی‌های علمی هستید، باغ کتاب بهترین جای تفریحی برای شما خواهد بود. این مجموعه در دو طبقه و با زیربنای 65 هزار متر مربع در اراضی عباس‌آباد ساخته شده است. مجموعه باغ کتاب بزرگترین کتابفروشی ایران است که از طراحی بسیار زیبا و مدرنی بهره می‌برد. فضاهای بزرگ، سقف‌های مرتفع و ورودی‌های زیبا همه‌چیز را برای یک گشت‌وگذار لذتبخش بین قفسه‌های پر از کتاب و اسباب‌بازی و لوازم تحریر فراهم کرده است. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های باغ کتاب سقف این مجموعه است. بر روی بام فضایی سرسبز با تعدادی کافه و رستوران و سینمای تابستانی انتظار شما را می‌کشند.

یکی از جدیدترین مکان های دیدنی تهران باغ کتاب است که بزرگ‌ترین کتاب فروشی جهان است. باغ کتاب پس از مدت کوتاهی به یکی از بهترین مکان های دیدنی تهران برای کودکان تبدیل شد که در آن بیش از ۴۰۰ هزار عنوان کتاب وجود دارد. قسمت‌های جذاب باغ کتاب باعث می‌شود تا گردش در آن لذت بخش باشد. شما می‌توانید در هر زمینه‌ای کتاب مد نظرتان را پیدا کنید و یا به مسئولین سفارش دهید تا در کمتر از یک هفته آن را در فروشگاه موجود کنند. شما می‌توانید به گردش علمی در این باغ بپردازید یا از امکانات جالبی مانند یادگاری دیجیتال که تا به حال ندیده اید، استفاده کنید. هر زمان که خسته شدید می‌توانید به کافی شاپ‌ها یا رستوران‌های موجود در باغ کتاب استفاده کنید. در لمکده‌هایی که در حاشیه بنا قرار گرفته اند، می‌توانید بنشینید و کتاب بخوانید.

یک راهرو در این بنا وجود دارد که به آن گذر خیال می‌گویند و می‌توانید در آن جا شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه تان از جمله زورو، جودی ابوت، بز بز قندی و… را ببینید.
باغ کتاب پس از مدت کوتاهی به یکی از بهترین مکان های دیدنی تهران برای کودکان تبدیل شد که در آن بیش از ۴۰۰ هزار عنوان کتاب وجود دارد.
پردیس سینمایی این بنا شامل ده سالن و در دو طبقه ست که در تمام طول هفته و در سانس‌های زیادی اکران فیلم دارد و حتی در برخی ساعت‌های شبانه روز می‌توانید بلیط نیم بها تهیه کنید. تمام این ها باعث شده تا باغ کتاب به یکی از اماکن دیدنی تهران تبدیل شود.

آدرس باغ کتاب تهران این مجموعه در محدوده بزرگراه حقانی و بزرگراه شهید همت قرار دارد.
مسیر دسترسی به باغ کتاب تهران مسیر اول: میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی، باغ کتاب ‏تهران

مسیر دوم: بزرگراه شهید همت، مسیر شرق به غرب، بعد از خروجی بزرگراه حقانی، خروجی باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب تهران

مسیر سوم: ایستگاه متروی حقانی، ۱۰ دقیقه پیاده روی از باغ موزه دفاع مقدس، بعد از پل، باغ کتاب تهران

وب سایت bagheketab.com
شماره تلفن گویا 02196045500
شماره روابط عمومی باغ کتاب 02196045700 و 02196045703

*برای اطلاع از روزهای تعطیل این مجموعه به وب‌سایت باغ کتاب به نشانی baghekatab.com بخش تقویم تعطیلات مراجعه کنید.

  • باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران

تماشای پرندگان رنگارنگ و زیبا همراه با قدم‌زدن در فضای سرسبز و خوش آب‌و‌هوا می‌تواند برای بسیاری از افراد جذاب باشد. یکی از مکان های دیدنی تهران که می‌توان چنین چیزی را در تجربه کرد، باغ پرندگان است. در این باغ گونه های مختلفی شامل پرندگان گرمسیری، شکاری، ماکیان، گنجشک ساسان و کبوترسانان نگهداری می‌شوند. اگر میخواهید از نزدیک جغد، شاهین، عقاب، پلیکان، فلامینگو، حواصیل، شتر مرغ آفریقایی، طوطی، ناندی و… را ببینید حتما سری به این باغ باصفا بزنید.

وب سایت tehranbirdsgarden.ir
اینستاگرام birdsgarden_ir
ساعت بازدید از ۱۰ صبح تا غروب آفتاب
شماره‌تلفن ۷۷۰۷۵۲۱۰ – ۷۷۰۷۵۲۱۴
آدرس باغ پرندگان تهران تهران، اتوبان بابایی به‌سمت شرق، خیابان کوهستان، باغ پرندگان تهران
دسترسی از طریق حمل و نقل عمومی مسیر اول: ایستگاه مترو میدان رسالت، تاکسی های خطی شهرک امید

مسیر دوم: ایستگاه مترو سرسبز، اتوبوس های سراج، خیابان کوهستان

مسیر سوم: ایستگاه مترو نوبنیاد، تاکسی های شهرک امید و خیابان هنگام

مسیر چهارم: بی‌آرتی علم و صنعت و میدان آرژانتین و میدان رسالت، تاکسی های شهرک امید و خیابان هنگام

  • باغ گیاهشناسی ملی

باغ گیاهشناسی

باغ گیاه‌شناسی تهران در شمال غرب این شهر و در اراضی چیتگر ساخته شده است. طراحی و احداث این باغ از سال 1348 و به همت کارشناسان داخلی و خارجی آغاز شد. در این باغ، هفت رویشگاه مربوط به گیاهان بومی ایران، شش رویشگاه مربوط به جهان و هشت کلکسیون و باغ موضوعی وجود دارند. این باغ گیاه‌شناسی با اهداف آموزشی و پژوهشی و نمایشی ساخته شده و از گونه‌های مختلف گیاهی نگهداری می‌کند. فضای 145 هکتاری باغ گیاه شناسی خصوصا در اردیبهشت ماه یکی از چشم‌نوازترین جاهای دیدنی تهران است.

وب سایت nbgi.rifr-ac.ir
شماره تماس 02144787282
آدرس باغ گیاه شناسی تهران اتوبان تهران-کرج، خروجی پیکانشهر، شهرک سرو آزاد، خیابان شهید علی گودرزی، بلوار باغ گیاه شناسی ملی ایران، موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور
قیمت بلیت بازدید از باغ گیاهشناسی 15000 تومان

برای مشاهده تخفیف‌های ویژه و ایام تعطیل به وب سایت این موسسه به آدرس rifr-ac.ir مراجعه کنید.

  • پارک آب و آتش

پارک آب و آتش

یکی از جاهای دیدنی در تهران که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده پارک آب‌وآتش است. طراحی مدرن، امکانات متنوع و قرارگیری در کنار پل طبیعت و پارک طالقانی باعث افزایش هر چه بیشتر محبوبیت این پارک شده است. از امکانات این پارک می توان به سینما، آمفی تئاتر، امکانات اسکیت و دوچرخه سواری، کافه و رستوران، پلی موسوم به پل ابریشم، فانوس دریایی، پل طبیعت، لانه کبوتر، آب‌نما، برج آتش و… نام برد.

آتش پارک آب و آتش تهران خیابان آفریقا، نرسیده به جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین
دسترسی با مترو در ایستگاه مترو حقانی از قطار پیاده شوید و سپس 15 دقیقه در حاشیه بزرگراه حقانی به سمت غرب پیاده روی کنید تا به پارک آب و آتش برسید.
  • برج میلاد تهران

برج میلاد تهران

شاید بعد از برج آزادی، برج میلاد به عنوان مشهورترین جاذبه‌های گردشگری تهران باشد. برج میلاد یک برج مخابراتی چند منظوره ست که در شمال غربی تهران واقع شده است که ۴۳۵ متر ارتفاع دارد. این برج که در حال حاضر یکی از بهترین و مفرح ترین مراکز برای تهران گردی است، که الان دیگر یکی از نمادهای پایتخت به شمار می‌رود. برج میلاد به عنوان ششمین سازه بلند مخابراتی دنیا شناخته می‌شود و در حال حاضر به یک مرکز فرهنگی، تاریخی و تفریحی تبدیل شده است. این برج رستوران گردان بزرگی دارد که از آن‌جا می‌توانید شهر تهران را نظاره کنید.

برج میلاد که حاصل تلاش ۱۱ ساله ست، مرکز همایش‌ها و جشنواره‌های بین المللی و مرکز تجارت بین الملل است. رستوران گردان، رستوران ویژه، سکوی دید باز و بسته، رواق‌های هنری، موزه شهرداری، گنبد آسمان، موزه مشاهیر ایران، فود کورت، واحدهای تجاری، فضاهای نمایشگاهی از امکانات برج محسوب می‌شوند. مرکز همایش‌های بین‌المللی با ۱۵ سالن مختلف، پارک دلفین‌ها، پینت بال، سینمای شش بعدی، سینما، لیزریوم، رستوران سنتی، رستوران محیطی و … همه از قسمت‌های متنوع این مجموعه به شمار می‌روند.
یکی از جاهای دیدنی تهران برج میلاد است که یک برج مخابراتی چند منظوره ست و در شمال غربی تهران واقع شده است که ۴۳۵ متر ارتفاع دارد.
برج میلاد یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران در شب است و هرساله گردشگران زیادی از اقصی نقاط دنیا به تهران می آیند تا از برنامه تفریحی و سرگرمی برج میلاد بهره مند شوند.

وب سایت www.tehranmiladtower.ir
آدرس بام لند تهران تهران، میان بزرگراه‌ حکیم غرب، بعد از بزرگراه چمران، ورودی اختصاصی برج
دسترسی با مترو خوشبختانه با افتتاح ایستگاه مترو برج میلاد در خط 7 مترو تهران، رفت و آمد با وسیله نقلیه عمومی راحت‌تر شده است.
ساعت بازدید از ساعت 10:00  الی 20:30 
تلفن 0218585

بیشتر بخوانید: شهربازی برج میلاد

  • مرکز خرید ایران‌مال

مرکز خرید ایران مال

ایران‌مال بزرگ‌ترین مرکز خرید ایران و خاورمیانه است که در غرب تهران واقع شده است. از جذاب‌ترین بخش‌های ایران مال می‌توان به باغ ایرانی، آبشار، کتابخانه‌ای بسیار زیبا، تیمچه حاج علی اکبر، تالار آینه، پیست یخ، مجموعه سینمایی، مجموعه ورزشی، رستوران، کافه و… اشاره کرد که هر کدام در نوع خود بی‌نظیر هستند. شما می‌توانید برای خرید انواع پوشاک، کیف‌وکفش، مبلمان و لوازم خانگی، محصولات زیبایی، محصولات فرهنگی و کالای دیجیتال به این مرکز خرید مراجعه کنید. علاوه بر این صنایع‌دستی مختلفی در بخش تیمچه حاج علی اکبر به فروش می‌رسند.

آدرس تهران، اتوبان همت غرب، اتوبان شهید خرازی، ایران‌مال
شماره تماس 02147670001
آدرس وب سایت iranmall.com
  • مرکز خرید پالادیوم

مرکز خرید پالادیوم

یکی دیگر از مراکز خرید پایتخت که این روزها به یکی از مکان های دیدنی تهران تبدیل شده، مرکز خرید پالادیوم است. این مرکز خرید دارای امکاناتی چون سالن اسپا و ماساژ، باشگاه ورزشی، سالن بدنسازی، مرکز تمرینات آبی و خانه بازی است. پس فراموش نکنید بعد از گشت‌و‌گذار و خرید از فروشگاه‌های پالادیوم سری هم به امکانات متنوع آن بزنید.

آدرس تهران ، خیابان مقدس اردبیلی، نرسیده به میدان الف، مرکز خرید پالادیوم
شماره تماس 02122010600
آدرس وب سایت palladiummall.com
  • مرکز خرید ارگ تجریش

مرکز خرید ارگ تجریش

مرکز خرید ارگ تجریش سومین مرکز خریدی است که میخواهیم به آن اشاره کنیم. شما می توانید از امکانات این مجموعه مانند سینما، ایستگاه آدرنالین و شهربازی آن استفاده کنید و لحظات خوشی را برای خود و کودکان‌تان فراهم کنید. در مرکز خرید ارگ تجریش انواع پوشاک، طلا و جواهر و ساعت، کیف و کفش و کالاهای چرم، لوازم آرایشی و بهداشتی، بدلیجات، کالاهای ورزشی و سفری و… به فروش می‌رسند. عبلوه بر این فودکورت مجموعه هم طرفداران خاص خود را دارد.

آدرس میدان تجریش، ابتدای خیابان سعدآباد
شماره تماس 02122396121
آدرس وب سایت argcenter.com
  • مرکز خرید سام سنتر

سام سنتر

مرکز خرید سام سنتر از جمله مراکز خرید گران‌قیمت تهران است که در آن می‌توان انواع برندهای معتبری مانند مون بلان، بولگاری و چروتی را دید. از جاذبه‌های اصلی این مرکز خرید وجود رستورانی لوکس در آخرین طبقه این مجموعه است که انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را سرو می‌کند. این رستوران یکی از زیباترین چشم‌اندازهای شهر تهران را دارد.

آدرس تهران، الهیه، خیابان فرشته، مرکز خرید سام سنتر
تلفن تماس 02122017534

سایر مراکز خرید تهران که محبوبیت بالایی در بین اهالی این شهر دارند شامل مرکز خرید گالریا، سانا، روشا، تندیس، مجتمع تجاری کوروش، مرکز خرید مدرن الهیه، اطلس مال، مجموعه بام لند، میلاد نور سعادت‌آباد اشاره کرد.

اجاره آنلاین اقامتگاه در تهران

2. خیابان‌های پرطرفدار از جاهای دیدنی تهران

یکی از جاذبه‌های تهران خیابان‌های طولانی و پر از جنب‌و‌جوش این شهر است. خیابان‌هایی با المان‌های هنری مختلف، درختان تنومند، کافه‌ها و رستوران‌های مختلف و… که بسیاری از افراد را به پیاده‌روی در طول این خیابان ها تشویق می‌کنند.

  • خیابان سی تیر

خیابان سی تیر تهران

عنوان خوشمزه‌ترین خیابان تهران را می‌توان به خیابان سی تیر داد. این خیابان که در یکی از محله‌های قدیمی تهران واقع شده در سال‌های اخیر سنگفرش شده و غرفه‌های سیار خیابانی در دو طرف آن، انواع غذاهای خوش عطر و بو را به فروش می‌رسانند و هر رهگذری را به نوش جان کردن یک وعده غذای خوشمزه دعوت می‌کنند. غروب‌های پر هیاهوی این خیابان حال‌وهوای فوق‌العاده‌ای دارند که پیشنهاد می‌کنیم برای یک بار هم که شده آن را تجربه کنید.

آدرس خیابان سی تیر این خیابان در محدوده طرح ترافیک قرار دارد و بهترین راه برای رسیدن به آن استفاده از ایستگاه‌های مترو امام خمینی یا حسن آباد است. با کمی پیاده‌روی از این ایستگاه‌ها می‌توانید به راحتی خود را به خیابان سی تیر برسانید.
  • بلوار کشاورز تهران

بلوار کشاورز تهران

بلوار کشاورز که سابقا بلوار الیزابت نامیده می‌شد 2.2 کیلومتر طول دارد. این بلوار از سمت شرق به میدان ولیعصر و از غرب به خیابان دکتر غریب می‌رسد. وجود نهری در وسط بلوار و مسیر مناسب پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری باعث شده عده زیادی از این بلوار برای ورزش یا وقت‌گذرانی استفاده کنند. ضلع جنوبی پارک لاله هم در مجاورت بلوار کشاورز واقع شده است. به طوری کلی موقعیت مناسب، فضای کافی برای قدم‌زدن، خنکی آب نهر، نزدیکی به پارک لاله و فروشگاه‌ها و کافه رستوران‌های محدوده ولیعصر این خیابان را به یکی از جاذبه های گردشگری تهران تبدیل کرده است.

  • خیابان ولیعصر تهران

خیابان ولیعصر تهران

هرچقدر هم مقاله در مورد خیابان ولیعصر نوشته شود و عکس نشان داده شود و در مورد آن صحبت‌ شود، حق مطلب ادا نخواهد شد. ولیعصر را باید دید. بلندترین خیابان خاورمیانه را باید پیاده گز کرد تا جزئیات و ظرافت‌های آن از نظر جا نماند. حتی از زمان‌های خیلی قدیم هم ولیعصر یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم تهران بوده است که حتی کتب تاریخی هم به آن اشاره کرده‌اند. چرا ولیعصر انقدر خاص شده است؟ چون جنوب تا شمال تهران را در یک خط با تمام خوبی‌ها و بدی‌هایش نشان می‌دهد. ولیعصر شاهد اتفاقات تاریخی زیادی بوده است. شاهد بزرگ شدن و قطع شدن درختان چنار کهنسالش بوده است. شاهد عوض شدن شاهان مختلف بر تخت سلطنت بوده است و حتی شاهد تغییر نامش از پهلوی به مصدق و در نهایت به ولیعصر بوده است.

در حال حاضر بافت تاریخی ولیعصر فقط در قسمت‌های کوچکی حفظ شده است. درخت‌ها و جوی‌های آبش جای خود را به اتوبوس‌های تندرو و ماشین‌های سواری داده‌اند و معماری ناهمگون و ساختمان‌های بلندش جای بناهای تاریخی و خانه‌های ویلایی را گرفته است.
از زمان های خیلی قدیم هم ولیعصر یکی از جاهای دیدنی مهم تهران بوده است که حتی کتب تاریخی هم به آن اشاره کرده اند.

بیشتر بخوانید: 14 تا از بهترین بام‌های تهران

اما ولیعصر همچنان زیباست. همچنان یکی از زیباترین خیابان‌های خاورمیانه به حساب می‌آید. همچنان ولیعصر خیابان خاطره‌هاست و قدم زدن در آن، چشمان‌تان را با زیبایی‌های زیادی آشنا می‌کند. ولیعصر از دیدنی‌ترین جاهای دیدنی تهران در پاییز است. چنارهای رنگارنگ پاییزی صحنه‌ی زیبایی را برای قدم زدن در پاییز می‌آفریند.

پارک ساعی را بگردید. پارک ملت را قدم بزنید. هنگام پاییز روی برگ های ریخته در خیابان قدم بگذارید. کتاب فروشی ها را ببینید و در نهایت ولیعصر را با دقت نگاه کنید. ولیعصر هنوز یکی از باشکوه ترین جاهای دیدنی تهران در شب است.

  • بازار تجریش؛ زیباترین بازار تهران

در پایان و پس از معرفی جاذبه های گردشگری تهران به یکی از بازارهای سرپوشیده و قدیمی تهران می رسیم. یکی از زیباترین مراکز خرید تهران که گشت زدن درون آن برای تان لذت بخش خواهد بود، بازار تجریش است. حتی اگر قصد خرید ندارید، می توانید به این بازار قدیمی بروید تا حال تان دگرگون شود. ترکیبی از رنگ ها و طعم ها و مزه ها که در کنار یکدیگر چیده شده اند و شما را به وجود خواهد آورد. این بازار شبیه به یک نمایشگاه است که هر چیزی را آن جا می توانید پیدا کنید که با نظم و زیبایی خاصی کنار هم چیده شده‌اند. علاوه بر این می توانید اشیایی مثل چینی، ترمه و ظروف مسی را برای سوغاتی یا یادگاری بخرید.

  • میدان حسن آباد تهران

میدان حسن اباد تهران

میدان حسن‌آباد با آن ساختمان‌های قرینه و زیبایش که دورتادور میدان قرار گرفته‌اند چهره‌ای متفاوت از بقیه شهر را به خود گرفته است. این میدان در سال‌های دور باغ بزرگی بوده که بعد از مرگ صاحب آن به پسرش حسن می‌رسد. با خراب شدن باغ و تبدیل‌شدن به مناطق مسکونی نام این منطقه به حسن آباد تغییر کرد. معماری بناهای اطراف میدان با معماری ایرانی تفاوت‌های فاحشی دارد و با الهام از معماری رنسانس ساخته شده‌اند. هشت گنبد قرینه در اطراف میدان باعث شده بود تا برای مدتی این میدان را به عنوان میدان هشت گنبد بشناسند اما بعد از مدتی دوباره به همان حسن‌آباد تغییر کرد.

آدرس میدان حسن آباد برای رفتن به میدان حسن آباد کافی است در ایستگاه حسن آباد از قطار پیاده شوید.

3. طبیعت اطراف پایتخت؛ از جاهای دیدنی تهران

اگر برای سفر راهی تهران شدید سعی کنید علاوه بر بناهای تاریخی، پارک‌ها و امکان تفریحی سری هم به ییلاق‌ها و روستاهای اطراف تهران بزنید. قرارگیری تهران در دامنه‌های جنوبی البرز باعث شده ییلاق‌های سرسبز و فوق‌العاده‌ای در مناطق شمالی شهر وجود داشته باشند. دره سولقان، فشم، دربند و درکه و … منطقه گردشگری اطراف تهران هستند که برای گذراندن تعطیلات آخر هفته بسیار مناسب هستند.

  • دره کن سولقان

دره کن سولقان

دره سولقان از جاهای دیدنی تهران است که در بخش شمال غربی این شهر واقع شده و رودخانه معروف کن از میان آن می‌گذرد. آب‌وهوای مطبوع، مناظر زیبا، باغ‌های فراوان و تعداد زیادی کافه، رستوران و قهوه‌خانه از ویژگی‌های این منطقه محسوب می‌شوند. خبر خوب برای علاقه‌مندان به غارنوردی این است که غار زیبای بیوک در فاصله 2 ساعته از مرکز سولقان قرار دارد که می‌تواند تجربه متفاوتی را برای‌تان رقم بزند. دره سولقان خود یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری برای کوهنوردان و صخره‌نوردان است.

مسیر دسترسی دره سولقان تهران، همت غرب، بلوار کوهسار
  • دریاچه سد لتیان

دریاچه سد لتیان

جایی در شمال شرق شهر تهران و در مسیر جاجرود سدی بتنی ساخته شده که 30 درصد آب شرب تهران را تامین می کند. دریاچه‌ای که پشت این سد ایجاد شده به دریاچه سد لتیان شهرت دارد. در این دریاچه در محدوده جنوب منطقه زیبای لواسان و شمال منطقه جاجرود و قرار دارد. طبیعت زیبای اطراف دریاچه خانواده‌های بسیاری را در فصل‌های بهار و تابستان راهی این منطقه می‌کند. پارک های جنگلی اطراف مانند پارک جنگلی لتیان و تلو هم بر زیبایی هرچه بیشتر این منطقه افزوده‌اند.

آدرس سد لتیان جنوب شهر لواسان، 35 کیلومتری شمال شرق تهران و 5 کیلومتری بخش جاجرود
  • فشم

فشم

فشم یکی از مناطق ییلاقی شناخته شده اطراف تهران است و در تقسیم‌بندی استانی جزو شهرستان شمیرانات به حساب می‌آید. از جاهای دیدنی فشم می‌توان به دشت جانسون، رودخانه فشم، آبشارهای روستای لالان ، آبنیک، لارمحله، دره آهنگرک، پیست اسکی دربندسر، باغ‌های فراوان میوه اشاره کرد. آب‌وهوای مساعد و مناظر زیبا در کنار مسافت اندک با تهران، باعث شده ویلاهای لاکچری و خاصی در این منطقه ساخته شوند. برای اجاره ویلا و سوئیت در فشم کافی است وارد وب سایت هومسا شوید و در صفحه اول عبارت “فشم” را جستجو کنید و سپس از میان ویلاهای متعدد و متنوع این منطقه، اقامتگاه مورد نظر خود را رزرو کنید.

مسیر دسترسی به فشم اتوبان بابایی، جاده  لشگرک، جاده فشم
  • سرخه حصار

سرخه حصار

پارک سرخه حصار در زمان قاجار به عنوان شکارگاه سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گرفت. در دوره‌های بعد به منطقه حافظت شده تبدیل شد تا از گزند دور بماند. در این منطقه از نظر اکوسیستم طبیعی بسیار ارزشمند است. در این منطقه گونه‌های گیاهی متنوعی از اقلیم‌های استپی، بیشه‌ای، کوهستانی و دشتی را در خود جای داده است. سرخه حصار که در محدوده منطقه 13 تهران واقع شده به دلیل وسعت زیاد و امکانات تفریحی در حاشیه منطقه به یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی تهران بدل شده است.

مسیر دسترسی به سرخه حصار تهران اتوبان رسالت شرق، بزرگراه شهید یاسینی شرق
دسترسی با مترو در ایستگاه فرهنگسرا از قطار پیاده شوید و سپس با تاکسی‌های خطی خود را به ورودی پارک برسانید.
  • دربند

دربند تهران

دربند از خوش آب‎‌و‌هواترین مناطق شمالی تهران محسوب می‌شود. در این منطقه تعداد زیادی کافه و رستوران ساخته شده‌اند که آخر هفته‌ها مملو از جمعیت می‌شوند. در خیابان اصلی کوه دربند تهران می‌توانید از طعم ترش انواع لواشک و آلوچه، لبوهای داغ و شیرین، باقالی با طعم گلپر، انواع آش و… لذت ببرید. نوشیدن یک لیوان چای در هوای سرد دربند حسابی می‌چسبد. خلاصه اینکه همه چیز برای یک آخر هفته مفرح فراهم است.

آدرس دربند میدان تجریش، خیابان دربند، میدان سربند
دسترسی به دربند شما می توانید با مترو یا بی آر تی خود را به میدا تجریش برسانید و سپس با استفاده از تاکسی‌های خطی به سمت دربند حرکت کنید.
  • درکه

درکه

درکه هم مانند دربند مورد توجه اهالی پایتخت است. این منطقه در امتداد رودی به همین نام قرار گرفته و برای پیاده‌روی و کوهنوردی گزینه بسیار مناسبی است. از نظر موقعیت جغرافیایی، درکه در شمال غربی تهران و نزدیک دو محله ولنجک و اوین قرار دارد. وجود رودخانه درکه و جنگل کارا این دره زیبا را به بهشتی بی‌نظیر تبدیل کرده است. در اینجا هم مانند دربند کافه و رستوران‌هایی وجود دارند که به مشتریان خود خدمات خوبی ارائه می‌دهند.

آدرس درکه تهران بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان رشید الدین فضل الله، خیابان داودیان
دسترسی به درکه در ایستگاه مترو تجریش، می‌توانید با استفاده از تاکسی‌های خطی، اتوبوس و مینی بوس خود را به درکه برسانید.
  • توچال

توچال

یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران مجموعه تفریحی توچال و بام تهران است. در اینجا انواع تفریحات از جمله تله‌کابین، اسنوموبیل، پیست آسکی، سورتمه، تله‌سیژ، تیراندازی با کمان، شبیه‌ساز وی آر، کیوب کلاب، زیپ لاین، سقوط آزاد و… منتظر شما هستند.

آدرس توچال تهران، انتهای خیابان ولنجک
دسترسی به توچال اتوبوس‌های میدان ولنجک- پایانه شهید افشار را سوار شده و در ایستگاه هفدهم پیاده شوید. ادامه مسیر را باید پیاده طی کنید.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی اطراف تهران

4. جاهای دیدنی تاریخی تهران

بخش بسیار مهمی از جاهای دیدنی پایتخت را همین مکان‌های تاریخی تهران تشکیل می‌دهند که در گوشه‌وکنار این شهر جاخوش کرده‌اند. بناهایی مانند مجموعه کاخ سعدآباد، گلستان، نیاوران، خانه‌های تاریخی تهران در محله‌هایی مانند محله عودلاجان و بسیاری از بناهای مساجد و کنیسه‌ها و کلیساهای مختلف هر یک داستان‌هایی برای گفتن دارند. با یک برنامه‌ریزی درست می‌توان به تک تک آن‌ها سر زد و از تماشای زیبایی‌های‌شان به وجد آمد.

  • مجموعه سعد‌آباد تهران

کاخ سعد آباد تهران

مجموعه کاخ سعدآباد از آن دسته جاذبه‌های تاریخی است که در کنار بازدید از بناهای تاریخی می‌توانید از قدم‌زدن در محوطه سرسبز آن نیز لذت ببرید. چون این مجموعه کاخ در میان باغی زیبا با درختان تنومند و سر به فلک کشیده آن هم در یکی از خوش آب‌وهواترین مناطق تهران ساخته شده‌اند.

کاخ مجموعه سعدآباد مورد استفاده پادشاهان قاجاری و پهلوی بوده است. بعضی از بناهای این مجموعه تبدیل به موزه شده‌اند مانند موزه برادران امیدوار و یا موزه آثار استاد فرشچیان و بهزاد. اما بناهای اصلی همان شکل و شمایل اصلی خود را حفظ کرده‌اند و تمامی اسباب و اثاثیه به همان ترتیب گذشته در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند.

برای بازدید از این مجموعه ابتدا باید مبلغ کمی به عنوان ورودی هر نفر پرداخت کنید. سپس تصمیم بگیرید که از کدام یکی از بناها قصد دارید دیدن کنید و بلیط همان کاخ یا موزه را خریداری می‌کنید.

آدرس کاخ سعد آباد خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی(زعفرانیه)، انتهای خیابان شهید کمال طاهری
شماره تماس 22752031
وب سایت sadmu.ir/museum

جدول هزینه بلیت بازدید از کاخ-موزه‌های سعدآباد

ردیف نام کاخ -موزه بهای بلیت بازدید‌کننده داخلی بهای بلیت بازدید‌کننده خارجی
1 کاخ موزه ملت(کاخ سفید) / موزه هنر ملل 5000/4000 100000/50000
2 کاخ موزه سبز 5000 100000
3 موزه ظروف سلطنتی 4000 50000
4 موزه استاد فرشچیان 4000 50000
5 موزه پوشاک سلطنتی 4000 50000
6 موزه هنر های زیبا 4000 50000
7 موزه نظامی 4000 50000
8 موزه آشپزخانه سلطنتی 4000 50000
9 موزه اتومبیل های سلطنتی 4000 50000
10 موزه سلاح های درباری 4000 50000
11 موزه خط و کتابت میرعماد 4000 50000
12 موزه برادران امیدوار 4000 50000
13 موزه استاد  بهزاد 4000 50000
14 موزه آب 4000 50000
15 موزه آلبوم های سلطنتی و اسناد تاریخی سعدآباد 4000 50000
16 ورودی مجموعه 5000 100000

 

جدول روزهای تعطیل کاخ موزه‌های سعدآباد

روز تعطیل مناسبت
چهاردهم خرداد رحلت امام خمینی(ره)
بیست و یکم رمضان شهادت حضرت امام علی(ع)
بیست و پنجم شوال شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)
نهم محرم تاسوعای حسینی
دهم محرم عاشورای حسینی
بیست و هشتم صفر رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع)
  • کاخ گلستان تهران

کاخ گلستان تهران

کاخ گلستان یکی از ارزشمندترین بناهای تاریخی ایران و از زیباترین اماکن دیدنی تهران است که در فهرست میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده است. قدمت این کاخ به بیش از 440 سال قبل می‌رسد و پادشاهانی چون آقا محمدخان، فتحعلی‌شاه و … در این کاخ سکونت داشته‌اند. مساحت فعلی آن 4.5 هکتار است، اما وسعت اولیه آن 10 برابر آن چیزی است که امروزه شاهد آن هستیم.

این کاخ دارای بخش‌های مختلفی است از جمله ایوان تخت مرمر، تالار سلام، تالار آینه، تالار سفره خانه، خلوت کریمخانی، تالار برلیان، عمارت بادگیر، تالار الماس، کاخ ابیض و از همه مهمتر کاخ شمس‌العماره است.

در تالار اصلی کاخ گلستان تهران می‌توانید انواع هدایایی که از کشورهای مختلف به شاهان ایران اهدا شده‌اند در معرض دید عموم قرار دارند. در بخش دیگری از کاخ شاهد اسناد تاریخی، نسخ خطی و غیره هستید که برای علاقه‌مندان به تاریخ می‌تواند بسیار جذاب باشد.

آدرس کاخ گلستان تهران تهران، خیابان پانزده خرداد، ضلع شمالی میدان ارگ، کاخ گلستان
وب سایت golestanpalace.ir

برنامه بازدید

فصل ساعت بازدید ساعت کاری باجه فروش بلیت
بهار و تابستان از ساعت 9:30 تا 18:30 تا ساعت 17:30
پاییز و زمستان از ساعت 9:00 تا 17:00 تا ساعت 16:00

ایام تعطیل کاخ گلستان

روز تعطیل مناسبت
14 خرداد رحلت امام (ره)
21 رمضان شهادت حضرت علی (ع)
9 محرم تاسوعای حسینی
10 محرم عاشورای حسینی
20 صفر اربعین حسینی
28 صفر رحلت رسول  اکرم (ص) شهادت اما حسن مجتبی (ع)
25 شوال شهادت اما جعفر صادق (ع)
13 فروردین روز طبیعت (سیزده بدر)
  • کاخ نیاوران

یکی از جاذبه‌های گردشگری تهران که جذابیت زیادی برای علاقه‌مندان به تاریخ دارد، کاخ نیاوران است. کاخی که در منطقه ای خوش آب‌وهوا و در میان باغی بزرگ در شمال تهران جا خوش کرده است. در این کاخ لباس‌های شاه و فرح و فرزندان‌شان و رضا پهلوی نگهداری می‌شود. خودروهایی که در این منطقه هستند، ماشین های کلاسیک با موتورهای سنگین هستند که در کنار موتور سیکلت‌های قدیمی برای بازدید قرار داده شده‌اند. از نظر تاریخی کاخ ارزشمندی است چون مظفرالدین شاه در کاخ مشروطه را امضا کرد و در زمان پهلوی به یکی از کاخ‌های ییلاقی تبدیل شد. دیوارهای تالارهای این کاخ، آینه کاری های زیبا با ظرافت بالا دارد که از تزیینات ارزشمند این کاخ به حساب می آید.

کاخ نیاوران از قسمت های مختلفی مثل کوشک احمد شاهی، ساختمان اصلی کاخ نیاوران، کاخ صاحبقرانیه، موزه خودروهای صنعتی و… تشکیل شده است.

روزهای تعطیلی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران  
14 خرداد: رحلت امام خمینی (ره)
21 رمضان: شهادت حضرت علی (ع)
9 محرم: تاسوعای حسینی
10 محرم: عاشورای حسینی
28 صفر: رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)
 25 شوال: شهادت امام جعفر صادق (ع)
ساعت فعالیت مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در بهار و تابستان
ساعت کار بخش اداری مجموعه: 8 تا 16:15
ساعت کار موزه ها (شنبه تا چهارشنبه): 9 تا 19/ ساعت کار گیشه فروش بلیط موزه ها: 9 تا 17

ساعت کار موزه ها (پنج شنبه، جمعه و تعطیلات رسمی): 9 تا 20:30/ ساعت کار گیشه فروش بلیط موزه ها: 9 تا 18

قیمت بلیت بازدید از کاخ نیاوران

5 هزارتومان ورودیه محوطه
5 هزارتومان کاخ‌موزه اختصاصی نیاوران
4 هزارتوان موزه جهان‌نما
4 هزارتومان موزه کوشک احمد‌شاهی
4 هزارتومان موزه کتابخانه اختصاصی
4 هزارتوان موزه خودروهای اختصاصی

 

  • موزه ملی ایران (موزه ایران باستان)

موزه ملی ایران

یکی از مهم‌ترین و غنی‌ترین موزه‌های ایران، موزه ایران باستان است که بنای آن توسط آندره‌گدار فرانسوی و با الهام از معماری ساسانی طراحی و ساخته شده است. این موزه دارای دو بخش ایران باستان و دوران اسلامی است. در بخش ایران باستان اشیایی از دوران پارینه‌سنگی تا ساسانی در معرض نمایش قرار داده شده‌اند و بخش اسلامی آن به نمایش آثاری از دوران اسلامی تخصیص یافته است.

آدرس موزه ملی ایران خیابان امام خمینی، ابتدای خیابان سی تیر، خیابان پروفسور رولن، شماره یک
تلفن 02166702061
وب سایت irannationalmuseum.ir/fa

ساعت بازدید

فصل ساعت بازدید
بهار و تابستان همه روزه از 9 تا 19
پاییز و زمستان همه روزه از 8:30 تا17

هزینه بلیت بازدید از موزه ملی ایران (موزه ایران باستان)

  • بازدید کننده داخلی: 10000 تومان
  • بازدید کننده خارجی: 100000 تومان
  • موزه دارآباد

موزه دارآباد یکی از موزه‌های معروف تهران است. این موزه 9 سالن مختلف دارد که در هر سالن تاکسیدرمی‌هایی از گونه‌های مختلف حیوانات مربوط به آسیا، اروپا، آمریکای مرکزی (سالن شماره 1)، شمال ایران (سالن شماره 2)، مرکز و جنوب ایران (سالن شماره 3)، آفریقا (سالن شماره 4)، آبزیان، دوزیستان و خزندگان (سالن شماره 5 و6)، حشرات و پروانه‌ها (سالن شماره 8) اختصاص پیدا کرده است. سالن شماره 7 مربوط به زمین‌شناسی و سالن 9 مربوط به گیاه‌شناسی است. در کنار بازدید علمی از این سالن‌ها می‌توانید از گردش و تفریح در هیومن پارک، رویا پارک، دکتر لند، کتابخانه، سینما شش بعدی و… هم لذت ببرید. موزه دارآباد تهران قطعا مکان مناسبی برای آموزش و تفریح کودک‌تان خواهد بود.

آدرس موزه دارآباد میدان نیاوران ، خیابان دارآباد ، بعد از آجودانیه ، خیابان موزه
تلفن موزه دآراباد 96027011
ساعت بازدید 8  الی 17(همه روزه بجز شنبه ها و ایام تعطیلی سوگواری)
  • موزه هنرهای معاصر

پس از گشت و گذار در قسمت‌های مختلف تهران به خیابان کارگر شمالی می رسیم که یکی از گران‌بهاترین موزه های تهران در آن قرار دارد. موزه هنرهای معاصر تلفیقی از معماری مدرن و سنتی است که برای ساخت آن از بادگیرهایی که در کویرهای ایران قرار دارد، الهام گرفته شده است. تندیس های موجود در این موزه مربوط به هنرمندان معاصری مثل هنری مور، آلبرتو جیاکومتی و پرویز تناولی هستند که درون پارک قرار گرفته اند. وقتی وارد این پارک می شوید، باید یک مسیر چرخشی را طی کنید و در راه از نگارخانه ها دیدن کنید تا در نهایت به هشتی برسید. داخل هشتی یکی از آثار هنری زیبا توسط هنرمند ژاپنی‌، نوریوکی هاراگوچی‌ ساخته شده است که از جنس روغن و پولاد است‌.

یکی از جاهای دیدنی تهران موزه هنرهای معاصر است که تلفیقی از معماری مدرن و سنتی است که برای ساخت آن از بادگیرهایی که در کویرهای ایران قرار دارد، الهام گرفته شده است.
موزه هنرهای معاصر بعنوان یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری تهران است که مرکز فعالیت‌ها و رویدادهای مهم هنری ایران در زمینه هنرهای تجسمی به شمار می‌آید. این موزه شامل مهم‌ترین و جامع‌ترین مجموعه از هنر غربی در قاره آسیا در زمان تاسیس خود است. موزه هنرهای معاصر نشان دهنده سیر پیشرفت هنر معاصر را در یک دوره معین است.

” این موزه روزهای دوشنبه تعطیل می‌باشد “

رحلت امام خمینی(ره) و قیام 15خرداد 14 و 15 خردادماه
عید نوروز 1،12،13 فروردین
شهادت حضرت علی(ع) 21 ماه رمضان
تاسوعا و عاشورای حسینی 9 محرم و 10 محرم
اربعین حسینی،رحلت رسول‌اکرم (ص) شهادت اما حسن مجتبی(ع) صفر 28 ،20
روز ملی‌شدن صنعت نفت 29 اسفند

جدول هزینه بلیت بازدید از موزه هنرهای معاصر

افراد عادی 10 هزارتومان
دانشجویان 5 هزارتومان
بازدیدکنندگان خارجی 50 هزارتومان
  • باغ موزه هنر ایرانی

باغ موزه هنر ایرانی

باغ موزه هنر ایرانی یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی تهران است که تقریبا برای هر سلیقه‌ای چیزی برای ارائه دارد. در بخش‌هایی از این باغ ماکت‌هایی از معروف‌ترین بناهای ایران مانند برج قابوس، حمام فین، چهلستون و… ساخته و نصب شده‌اند که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. از بخش‌های دیگر این مجموعه می‌توان به نمایشگاه عکس و مجسمه، کارگاه‌های خوشنویسی، نگارگری، مولانا شناسی، حافظ شناسی و  غرفه‌های صنایع دستی و کارگاه مرمت و … اشاره کرد.

این مجموعه که یک باغ ویلای شخصی بوده است، متعلق به همسر یکی از فرماندهان ارتش در زمان رضا شاه بوده است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این باغ تغییر کاربری داد و از یک ملک شخصی به پارک عمومی تبدیل شد. موزه هنر ایرانی برای سال‌های طولانی متعلق به خانه سینما بوده است اما در سال ۱۳۸۴ به صورت کلی بازسازی شد و بعد از آن تغییر کاربری داد. این بنا در نهایت در سال ۱۳۸۶ به عنوان یک باغ موزه فعالیت خود را شروع کرد و به یکی از بهترین جاذبه‌ های گردشگری تهران تبدیل شده است.

آثار هنری موجود در این باغ، به دو دسته تقسیم می‌شوند. قسمت اول آن‌ها ماکت‌های زیبایی از جاذبه‌های گردشگری شهرهای مختلف کشور هستند و گویا تعداد زیادی از این آثار، در دوران قبل از انقلاب، برای شرکت در جشن‌های ۲۵۰۰ ساله ساخته شده بودند و مورد استفاده قرار می‌گرفتند. در کنار این ماکت‌ها که بتونی هستند، آثار زیادی که از برخی هنرمندان معاصر به جا مانده است. افرادی که به هنر مجسمه سازی و کار با چوب و فلز علاقه مند هستند، می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند.

باغ موزه هنر ایرانی البته یک کافه روباز بسیار زیبا و دلنشین هم دارد. اگر اهل این نوع کافه ها هستید و دوست دارید با تعدادی از بهترین کافه‌های روباز تهران آشنا شوید، مطلب کافه‌های روباز تهران را به هیچ عنوان از دست ندهید.

آدرس باغ موزه هنر ایرانی خیابان ولیعصر، بالاتر از پل پارک وی، خیابان شهید فیاضی، خیابان بوسنی و هرزگوین، خیابان حسابی، باغ مورزه ملی هنر ایرانی
تلفن  22686060
هزینه بازدید 5 هزارتومان
  • بازار بزرگ تهران

بازار بزرگ تهران

بازار تهران یکی از پرطرفدارترین اماکن دیدنی تهران است. این بازار در زمان قاجار ساخته شده و از مجموعه‌ای از راسته‌های اصلی و فرعی، تیمچه‌ها و حجره‌های مختلف تشکیل شده است. در بازار بزرگ تهران انواع و اقسام کالا از فرش و صنایع دستی تا لباس و ظروف اشپزخانه و… به فروش می‌رسند. تنوع قیمتی باعث شده قشرهای مختلف مردم با درآمدهای متفاوت از این بازار دیدن کنند. البته درصدی از بازدیدکنندگان هم برای بازدید از خود بنا وارد بازار می‌شوند. این قشر بیشتر گردشگران خارجی هستند که هنگام راه رفتن در راهروهای این بازار محو تماشای معماری خاص آن می‌شوند.

آدرس بازار بزرگ تهران خیابان پانزده خرداد تهران (بهترین وسیله استفاده از ایستگاه متروی پانزده خرداد است)
ساعت کاری بازار تهران  شنبه تا چهارشنبه از 8:30 تا 17:00، بخش های بیرونی بازار تا 20:00، پنج‌شنبه‌ها: مغازه های داخل بازار تا ساعت 14:00 و مغازههای بیرون تا 17:00
  • موزه مقدم تهران

موزه مقدم تهران

موزه مقدم، یک عمارت مجلل قاجاری است که توسط محمد تقی خان احتساب الملک ساخته شده است. بعد از مرگ وی خانه به عنوان ملک پدری به محسن مقدم، استاد دانشگاه تهران، می‌رسد. او و همسرش بانو سلما کویومجیان اشیا با ارزش بسیاری را در این عمارت جمع‌آوری می کنند. ذوق و علاقه این زوج در جمع‌آوری آثار باستانی در سراسر ایران بی نظیر بود. آن‌ها از این آثار باستانی در تزیین و معماری خانه خود استفاده می‌کردند و همین موضوع باعث معروف شدن این خانه و تبدیل شدن آن به یک موزه شد. در حال حاضر خانه به دانشگاه تهران واگذر شده است.

در سال ۱۳۵۱ بود که استاد مقدم خانه پدری‌اش و اشیایی که در آن گردآوری کرده بود را وقف دانشگاه تهران کرد و به لطف او امروزه به یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری تهران تبدیل شده است. در این خانه اشیایی گران بهایی نگهداری می شود و هرساله تعداد زیادی از گردشگران به این خانه سفر می کنند تا در کنار زیبایی های خانه و باغ، اشیای گران بهای آن را هم ببینند. این خانه زیبا در منطقه حسن آباد واقع شده است.

موزه مقدم شامل یک عمارت تابستانی، یک عمارت زمستانی و عمارت برج و سه حیاط اندرونی، بیرونی و حیاط سرایداری است. این عمارت زیبای قاجاری یکی از جاهای دیدنی تهران به شما می رود و افراد زیادی برای بازدید از خود عمارت و اشیای موجود در موزه به این جاذبه تاریخی سفر می‌کنند.

آدرس موزه مقدم تهران تهران، خیابان امام خمینی، بعد از شیخ هادی، جنب بانک ملت، پلاک 251
تلفن تماس 66480060
وب سایت museums.ut.ac.ir/fa
ساعت کاری مجموعه خانه موزه مقدم از ساعت 10 تا 18
قیمت بلیت 10000 تومان
  • موزه آبگینه

موزه آبگینه تهران

آبگینه، موزه تخصصی سفال و شیشه است که 7 هزار متر مربع وسعت دارد و در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. بنای موزه محل کار قوام‌السلطنه بوده و بعد از آن مدتی به عنوان سفارت مصر و افغانستان مورد استفاده قرار گرفته است. این موزه دارای بخش‌های ورودی، تالار سمعی و بصری، تالار مینا، تالار بلور، تالار صدف، تالار زرین فام و تالار لاجورد است. تزئینات به کار رفته در این بنا شامل آینه‌کاری، گچبری و در و پنجره‌های منبت بسیار ظریفی هستند که بر زیبایی هرچه بیشتر بنا افزوده‌اند.

هانس هولاین؛ معمار و مهندس معروف اتریشی مسئول تغییر کاربری این بنا بوده است. وی از المان‌ها و شاخص‌های معماری ایرانی در طراحی و بازسازی موزه استفاده کرده است.

آدرس موزه آبگینه تهران خیابان امام خمینی، خیابان سی تیر، نرسیده به خیابان جمهوری، پلاک 59
تلفن موزه آبگینه 02166708153
اینستاگرام abgineh_museu
دسترسی از طریق مترو نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو، ایستگاه‌های امام خمینی(ره)، سعدی و میدان حسن‌آباد هستند.

ساعت بازدید

فصل ساعت بازدید
بهتر و تابستان همه روزه از 9 تا 19
پاییز و زمستان همه روزه از 8 تا17

” ایام تعطیل: تمام ایام سوگواری و دوشنبه‌ها “

  • باغ موزه نگارستان

باغ موزه نگارستان تهران

یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی تهران باغ موزه نگارستان است. این باغ در زمان قاجار و به عنوان ییلاق شاهی ساخته شد. اما در دوره‌های مختلف بخش‌هایی از آن تخریب گردید. در حال حاضر باغ به عنوان موزه مورد استفاده قرار گرفته و آثار بسیار ارزشمندی از هنرمندان بزرگ ایرانی در آن نگهداری می‌شوند. یکی از مهم‌ترین بخش‌های این باغ موزه، دیوار نگاره معروفی است به نام ” صف سلام فتحعلی شاه”. از دیگر آثار موجود در باغ موزه نگارستان می‌توان به مجسمه‌های مینیاتوری جهانگیر ارجمند، سردیس فردوسی، عکس‌های محمود روح الامنیتی از زندگی مردم کوه بنان کرمان، دست نوشته‌ها و کتاب‌های ملک الشعرای بهار و غیره هستند.

البته این باغ موزه آثار ارزشمند بسیار دیگری نیز دارد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

قیمت بلیت باغ موزه نگارستان

نوع بلیت هزینه
بلیت ورودی(محوطه و موزه پاسارگاد) 5000 تومان
بلیت موزه کمال الملک 7000 تومان
بلیت موزه منیر 3000 تومان
ساعت کاری باغ موزه نگارستان مجموعه موزه‌ها: ساعت 10 تا 18

محوطه باغ: ساعت 9 تا 20

کافه: ساعت 12 تا 21 ، شماره تماس 33900138

وب سایت negarestan.ut.ac.ir/fa
روزهای تعطیل مجموعه موزه‌های باغ روزهای دوشنبه تعطیل هستند ولی امکان استفاده از فضای سبز و محوطه باغ و کافه وجود دارد.
آدرس باغ موزه نگارستان میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، خیابان شریعتمدار رفیع
دسترسی با مترو در استگاه مترو بهارستان از قطار پیاده شوید و با چند دقیقه پیاده‌روی خود را به ورودی غربی باغ در خیابان دانشسرا برسانید. ورودی شمالی نیز در خیابان شریعتمدار قرار دارد.
  • سردر باغ ملی

سردر باغ ملی تهران

یکی دیگر از بناهای بسیار معروف پایتخت سردر باغ ملی است.  این سردر قبل از ساخت برج آزادی نماد تهران محسوب می‌شد. سردر باغ ملی در واقع به عنوان ورودی میدان مشق که همان میدان تمرین نظامیان بود، ساخته شد. بعد از انتقال میدان مشق به خارج از شهر، به دستور رضا شاه باغی ساخته شد به نام باغ ملی و این سردر به نام سردرباغ ملی شناخته شد. معماری بنا الهام گرفته از معماری ایرانی و اروپایی است و ردپای تاثیر معماری روسیه را نیز می‌توان در آن دید. بدنه بیرونی و داخلی با طرح‌های متنوعی شامل طرح های اسلیمی، شیر، تاج، گلوله توپ، مسلسل، پرچم و… و با هنر زیبای کاشیکاری مزین شده‌اند.

آدرس سردر باغ ملی خیابان امام خمینی، واقع در ضلع غربی اداره پست و ضلع شرقی وزارت امور خارجه
دسترسی با مترو در ایستگاه مترو امام خمینی(ره) از قطار پیاده شوید و با 5 دقیقه پیاده روی به سمت غرب خود را به سردر باغ ملی برسانید.
هزینه بازدید از سردر باغ ملی بازدید از محوطه رایگان است ولی برای دیدن کتابخانه باید هزینه جداگانه بپردازید. زمان بازدید از سر در باغ ملی هر روز از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب است و روزهای جمعه هم باز است.
  • کلیسای سرکیس مقدس

کلیسای سرکیس مقدس تهراناگر گذرتان به خیابان کریمخان خورده باشد حتما بنای کلیسای سرکیس مقدس توجه شما را به خود جلب کرده است. این بنا در دوره پهلوی و به هزینه یک خیر ارمنی به نام مارکام سرکیسیان ساخته شده و در حال حاضر مورد استفاده ارمنیان مسیحی قرار دارد. در طراحی کلیسا از معماری قرون وسطی و عصر جدید ارمنستان الهام گرفته شده و فضای داخلی آن حسی از آرامش و تفکر را منتقل می کند. برای بازید از این بنای زیبا و باشکوه می توانید همه روزه از ساعت 13 تا 16 مرجعه کنید. اما قبل از مراجعه حتما تماس بگیرید. چون ممکن است به دلیل برگزاری مراسم محدودیت‌هایی برای ورود بازدیدکنندگان وجود داشته باشد.

هزینه بلیت بازدید از کلیسای سرکیس مقدس رایگان
ساعت بازدید همه روزه از ساعت 13-16
آدرس کلیساس سرکیس مقدس خیابان کریمخان، ابتدای خیابان نجات اللهی
دسترسی با مترو در ایستگاه میدان ولیعصر (خط سه) یا ایستگاه هفت تیر(خط یک) از قطار پیاده شوید و حدود 15 دقیقه به سمت مقصد پیاده روی کنید.

5. جاهای دیدنی مذهبی تهراناز جاهای تاریخی، تفریحی و طبیعی تهران گفتیم و نوبت رسید به اماکن مذهبی این شهر. امامزاده صالح در میدان تجریش، امامزاده داوود و حرم شاه عبدلعظیم از معروف‌ترین آرامگاه‌های مذهبی شهر تهران هستند.

  • امامزاده صالح

امامزاده صالح تهران

یکی از قدیمی‌ترین زیارتگاه‌های پایتخت، حرم امامزاده صالح است که بسیاری از افراد در طول هفته و بخصوص در ساعات برگزاری نماز به آنجا مراجعه می‌کنند. این امامزاده در نزدیکی بازار تجریش و در ضلع جنوب شرقی میدان تجریش واقع شده است. حال‌و‌هوای معنوی حرم این امامزاده و زیارت شهدای گمنامی که در حیات امامزاده صالح به خاک سپرده شده‌اند، این مجموعه را به یکی مقاصد اصلی مسافران این شهر تبدیل کرده است.

دسترسی به امامزاده صالح کافی است در ایستگاه مترو تجریش از قطار پیاده شوید و سپس وارد بازار تجریش شوید. ورودی امامزاده در یکی از خروجی‌های بازار قرار دارد.
  • حرم شاه عبدالعظیم

حرم شاه عبدالعظیم

برای زیارت شاه عبدالعظیم باید راهی شهر ری شوید. این شهر یکی از شهرهای مذهبی و در عین حال تاریخی ایران است که گذشته پر فراز و نشیبی را طی کرده است. حرم شاه عبدالعظیم، محل دفن عبدالعظیم حسنی از نوادگان امام حسن مجتبی(ع) است و در میان مردم ری از احترام بسیاری برخوردار است. ساخت و تکمیل بنای اصلی به دوره ایلخانی، صفوی، قاجار باز می‌گردد که در دوره فعلی توسعه پیدا کرده است.

دسترسی به حرم شاه عبدالعظیم برای رفتن به شهر ری می توانید از خط یک مترو تهران استفاده کنید. بعد از رسیدن به شهر ری، اتوبوس و تاکسی هایی برای رسیدن به حرم وجود دارند.
  • برج طغرل

یکی از جالب‌ترین مکان‌های تاریخی تهران که در شهر ری و در نزدیکی آرامگاه ابن بابویه قرار گرفته است، برج طغرل است و یادگار دوره سلجوقیان است. این برج که به آن برج خلیفه یزید هم گفته می‌شود، ارتفاعی حدود ۲۰ متر دارد. برخی از باستان شناسان اعتقاد دارند که این برج شبیه به عقربه‌های ساعت بوده و در گذشته از تابش آفتاب به آن، ساعت را تشخیص می‌دادند. یکی از قدیمی‌ترین جاذبه‌های گردشگری تهران این برج است که قدمت آن به ۹ قرن قبل بر می‌گردد و در جنوب پایتخت جا خوش کرده است و تنها یک برج استوانه‌ای ساده با ارزش است.در سفر به تهران کجا بمانیم؟تهران شهری با جاهای دیدنی و تفریحی متنوع است که برای بازدید از تمامی آن‌ها به زمان زیادی نیاز خواهید داشت. اما اگر بخواهید تعدادی از آن‌ها را گلچین کنید، سه تا چهار روز زمان کافی و مناسبی است. برای اقامت در تهران گزینه‌های زیادی پیش روی شما است. از اقامت در منزل دوستان و آشنایان تا رزرو هتل‌های چند ستاره. اما اگر به دنبال گزینه‌ای هستید که هم راحتی را برای‌تان به ارمغان آورد و هم به‌صرفه باشد، پیشنهاد می‌کنیم برای اجاره ویلا و سوییت سری به وب سایت هومسا بزنید و با اجاره ویلا و سوئیت در تهران، اقامتی لذت‌بخش را برای خود و خانوادتان رقم بزنید.در این مطلب سعی کردیم به معرفی مهم‌ترین جاهای دیدنی تهران بپردازیم. هرچند تعداد این جاذبه‌ها بسیار بیشتر از آن چیزی است که در اینجا عنوان کردیم. امیدواریم این مطلب برای‌تان مفید بوده باشد. برای اطلاعات دقیق‌تر درباره هر کدام از این جاذبه‌ها به مقاله اختصاصی آن مراجعه کنید.

ساعت کاری باغ موزه نگارستان مجموعه موزه‌ها: ساعت 10 تا 18

محوطه باغ: ساعت 9 تا 20

کافه: ساعت 12 تا 21 ، شماره تماس 33900138

وب سایت negarestan.ut.ac.ir/fa
روزهای تعطیل مجموعه موزه‌های باغ روزهای دوشنبه تعطیل هستند ولی امکان استفاده از فضای سبز و محوطه باغ و کافه وجود دارد.
آدرس باغ موزه نگارستان میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، خیابان شریعتمدار رفیع
دسترسی با مترو در استگاه مترو بهارستان از قطار پیاده شوید و با چند دقیقه پیاده‌روی خود را به ورودی غربی باغ در خیابان دانشسرا برسانید. ورودی شمالی نیز در خیابان شریعتمدار قرار دارد.
ساعت کاری باغ موزه نگارستان مجموعه موزه‌ها: ساعت 10 تا 18

محوطه باغ: ساعت 9 تا 20

کافه: ساعت 12 تا 21 ، شماره تماس 33900138

وب سایت negarestan.ut.ac.ir/fa
روزهای تعطیل مجموعه موزه‌های باغ روزهای دوشنبه تعطیل هستند ولی امکان استفاده از فضای سبز و محوطه باغ و کافه وجود دارد.
آدرس باغ موزه نگارستان میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، خیابان شریعتمدار رفیع
دسترسی با مترو در استگاه مترو بهارستان از قطار پیاده شوید و با چند دقیقه پیاده‌روی خود را به ورودی غربی باغ در خیابان دانشسرا برسانید. ورودی شمالی نیز در خیابان شریعتمدار قرار دارد.

یک دیدگاه

  1. با توجه به اینکه تهران حمل ونقل عمومی خوبی داره ولی واقعا ترافیک بدی داره با تجربه سفری که ازتهران داشتم بهترین زمان عیده خلوته خلوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا